Atomic

Jeg er ikke videre begeistret for store folkemengder, og iallefall ikke når de står klemt inntil hverandre (meg). Mer enn en gang har jeg rømt køen på utesteder fordi jeg har fått klaus (OK, da, har det bare skjedd en gang, og da var det mer fordi jeg fikk angst på grunn av de to miniatyrflaskene med likør jeg hadde i veska enn på grunn av alle folkene, men dere tar tegninga. Jeg var forresten 17 da dette skjedde). Jeg er heller ikke særlig glad i å stå i mange timer, når det finnes så mange supre sofaer og senger å sitte og ligge i, og når vi snakker hopping, så glir det hele over fra «ikke glad i» til direkte avsky. Jeg avskyr å hoppe. Å klappe i hendene til musikk synes jeg også er teit (og dessuten kan det være distraherende for trommisen om han (eller hun) skal ritardere. Spesielt om han (eller hun) er litt rytmisk utfordret).

Men på lørdag. Åh. Helt fabelaktig. Med hundrevis av folk rundt meg, stod jeg, hoppet jeg, svettet jeg, klappet jeg. Ikke en gang da jenta som bare 15 minutter tidligere hadde stukket fingeren sin i magen på meg og vennene mine for å sjekke om vi hadde ring i navlen, bøyde seg fram og spydde rett der hun stod, midt i mengden, ble jeg mer enn bare mildt irritert, og flyttet meg et annet sted. For mer hopping og klapping. Jeg merket at øynene mine gjorde den tingen de ellers bare gjør når jeg ser på en mann jeg er mer eller mindre forelsket i. Og så ropte og klappet og sang og hoppet jeg litt mer.

Bonusen er dessuten at man ikke føler seg så gammel lenger etter å ha sett Debbie Harry være så vanvittig kul med sine 63 år.

Blondie rocker.  I alle betydninger av ordet.

  1. #1 by Esquil on 5 august 2008 - 12:07 am

    he, er du på storås?

  2. #2 by Sonja Dadam on 5 august 2008 - 11:41 pm

    Nei. Det var på Rockefeller. JEg er ikke så veldig på festivaler.

  1. Da jeg ringte en fyr og mista en sko – del 1 « Sonjas ordentlige blogg

Legg igjen en kommentar

