Jeg i tidsmaskinen min

Jeg har en tidsmaskin, jeg har hatt den i lengre tid, reist rundt i den, og forsøkt å redde verden som best jeg kan, uten å endre for mye. Det funker ikke. Summen av all elendighet i verden viser seg å være konstant, og retter jeg opp en ting, så går noe annet galt. Så nå er det på tide å gi båten til all forsiktighet, sommerfugleffekter og tid/rom-kontinuitetsproblematikk, og bare reise rundt og ha det gøy. Dette er hva som står på menyen:

1958/1977: Jeg må på to Elvis konserter. En når han er ung og sexy, og jeg kan skrike og rive meg i håret (jeg er sikker på at jeg hadde vært fabelaktig på det der), og en mot slutten når han har alle de kule sangene.

17ett-eller-annet: Italia og menge meg med adelen. Ha mange fine kjoler og gå på ball.
1997: Få med meg en Friendsinnspilling

8. mai 1945: Jeg tror de var glade da.

1912: Innom Titanic en tur, bare for å ha vært der. Stikker igjen før de krasjer.

1907: Overbevise Wien kunstakademi om å ta opp en ung Adolf Hitler, og dyrke ham fram som kunstner. (Ok, jeg klarer ikke helt å la være å prøve å redde verden)

2108: Se hva som skjer, liksom.

1984: Besøke foreldrene mine. Ha en konversasjon med pappa som voksen. Overtale dem til ikke å la meg gå på skolen i Lederhosen, uansett hvor mye jeg insisterer. (jeg var en rar unge) Masse mer.

16. juni 2008: Bestille en frisørtime hos billigfrisøren under falsk navn, slik at når den ekte 16.juni-Sonja kommer, har de ikke tid til henne, og hun går til dyr frisør likevel, og slipper dermed å gå med oppsatt hår de neste 4 månedene for å skjule hockesveisen hun er belemret med.

  1. #1 by Esquil on 6 august 2008 - 11:28 am

    hehe la ikke merke til noesomhelst feil med håret ditt jeg.

    men bra ide. 8.mai, og 17.mai 1945 var nok kult. jeg tror også jeg ville tatt noen turer.

    1015, vinland, og forsøkt å megle mellom indianere og vikinger slik at hele amerika i dag hadde snakket gammelnorsk.

    1450(?) moskva, for å sjekke hvor grusom ivan den grusomme egentlig var

    ca 1660 og ball hos solkongen i versailles. jeg har lest alt for mye i de tre musketerer

    1960 liverpool, sett beatles i en røykfylt bule, før de ble store, mens alle andre gir eff i bandet i hjørnet.

    1997 milano. nytt stillheten på san siro da heggem satte inn vinnermålet.

  2. #2 by Kine on 6 august 2008 - 12:08 pm

    Jeg ville gjerne tatt meg en tur tilbake til 70 tallet jeg, grym musikk, digge klær og en fri livsstil 😀

  3. #3 by tina on 6 august 2008 - 1:27 pm

    flotte greier! har du plass til en passasjer?

    og igjen; jeg er sikkert dum..men har du fått hockeysveis? what?

  4. #4 by Sigrun on 6 august 2008 - 4:35 pm

    Jeg assosierer (eldre) historie mye med religion (sikkert fordi jeg har lest litt kirkehistorie). Så jeg kunne først tenke meg en tur tilbake til ca år 30, da noen gikk på vannet i Genesaretsjøen.

    Hvis jeg så fikk se at det stemte at han gikk oppå vannet, så ville jeg:

    Oppleve stemningen under dåpshandlingen blant de tidlige kristne, en rite som var en ganske komplisert affære og sikkert veldig høytidelig.

    Og endelig kunne jeg tenke meg å overvære en høymesse i Gamle Aker kirke på 1200-tallet (men ikke på vinteren!). Den kirken er så vakker.

  5. #5 by Thomas on 6 august 2008 - 6:13 pm

    Tidsreiser er bare forrige uke.

  6. #6 by Sonja Dadam on 6 august 2008 - 7:43 pm

    Esquil: Det skyldes listig bruk av klemmer, spenner og hårnåler. Det virker som en ganske risky agenda du har der, men 1660 kunne jeg vært med på, de hadde sikkert bra kjoler der også.

    Kine: Generell henging i ymse tiår er sånn som vi tar innimellom.

    tina: Klart du får bli med. Jeg fulgte ikke helt med da jeg var hos frisøren sist, og hun har klippet meg alt for kort slik at håret står til alle kanter, og jeg har noe hockeylignende gående i nakken. Sur.

    Sigrun: Sjekke ut sannhetsgehalten i foskjellige bibelhistorier. Der har du noe som kan underholde meg i årevis.

    Thomas: Nå har jeg drevet med det lenge, da, har bare ikke blogget det før nå.

  7. #7 by Lothiane on 6 august 2008 - 9:30 pm

    Haha, herlig plan! Skulle gjerne blitt med på noen av disse turene. 🙂

  8. #8 by Sonja Dadam on 7 august 2008 - 9:48 pm

    Lothiane; Alle som vil får bli med, ikke på alle turene, men minst en. Fordi ejg er så grei.

  9. #9 by Lothiane on 10 august 2008 - 12:33 pm

    Tusen takk! Da kunne jeg tenke meg å besøke Titanic… men det blir jo litt trist da… Kanskje 8. mai -43 er bedre, da er i hvert fall folk veldig glade. 🙂

  10. #10 by Sonja Dadam on 11 august 2008 - 4:17 pm

    Lothiane: Ja, eller -45, kanskje.

Legg igjen en kommentar

