Tusen dikt

Jeg vet du ikke
elsker
meg i dag

Men jeg tenkte
jeg sakte
-forsiktig-
kunne avduke
meg selv

Gi deg mitt hjerte
i små biter
(det er blitt knust så mange ganger,
jeg vet ikke hvordan jeg ellers skulle gi deg det)

Tusen dikt fra nå,
tror du
du kunne elsket meg da?

  1. #1 by Henrik on 29 august 2008 - 11:16 pm

    Jeg kjenner meg litt igjen her ja.. Et fint dikt syns jeg

  2. #2 by Sonja Dadam on 30 august 2008 - 11:26 am

    Takk, Henrik, det beste er når man klarer å skrive noe som folk kjenner seg igjen i.

  3. #3 by Håkon on 31 august 2008 - 6:18 pm

    Gaffertape fikser det meste. (Det er den dagen du våkner opp med en giftering av gaffertape du vet at dette vil holde lenge. 😀 )

  4. #4 by Sonja Dadam on 1 september 2008 - 1:33 pm

    Håkon: Ikke helt sikker på hvor gaffertapen (det gir så mye mer mening at det heter gaffertape, og ikke gaffateip, som jeg alltid har trodd. Det snodige er at jeg også lenge trodde det het ducktape helt til jeg så det skrevet et eller annet sted), men det er fornuftig det du kommer med der, så da er det greit.

  5. #5 by Topsi on 1 september 2008 - 8:17 pm

    Fjortispoesi eller ei..du rører meg, som Sigvart Dagsland ville sagt. Veldig deg! Topsi

  6. #6 by Sonja Dadam on 2 september 2008 - 10:16 am

    Topsi: All poesi jeg skriver er i bunn og grunn fjortispoesi, uten at det trenger å være noe negativt.

  7. #7 by Håkon on 7 september 2008 - 7:41 pm

    (Jeg håper det er en tradisjonell ordbok og ikke en mer moderne slangordbok som gir mye mer mening til gaffertape 😕 )

Legg igjen en kommentar

