Posten jeg ikke skrev.

Jeg var til legen, og da vi var ferdige spurte han:  «Er det noe mer du vil snakke om når du først er her?».  Jeg fortalte at jeg hadde mistet begge foreldrene mine og to besteforeldre til kreft, og at jeg gjerne skulle tatt «en sånn kreftgen-test».  Det skulle han ordne.  Vi snakket litt fram og tilbake, om at jeg var singel, og at jeg ikke bor på det stedet jeg vokste opp, og at jeg ikke har foreldre, og så spør han helt oppriktig:  «Men hvem passer på deg nå, da?».  Et lite øyeblikk kjenner jeg at alt raser.  Jeg oppløses innvendig, jeg smelter, og renner utover og vil rope «INGEN!».  Før jeg tar meg sammen, smiler upassende bredt og sier med overdrevent stolt stemme:  «Jeg kan passe på meg selv, jeg»

 

(Jeg trenger en klem)

,

  1. #1 by Håkon on 1 oktober 2008 - 10:48 am

    Du må ikke glemem at du har millionermange trofaste blogglesere som så absolutt vil legge merke til det om det plutselig og uten forvarsel ble litt for stille fra Sonjaland.

  2. #2 by Sjølve on 1 oktober 2008 - 10:54 am

    trylleri tryllerei, e-klem til deg (dæi)

  3. #3 by curly on 1 oktober 2008 - 11:24 am

    Du må ikke bli så syk at du ikke orker å skrive – du er et av høydepunktene 🙂

    *klemmer på og ønsker god bedring*

  4. #4 by Sonja Dadam on 1 oktober 2008 - 11:42 am

    Tusen takk, Håkon. Jeg kan være skamløs nok til å innrømme at det var dette jeg ville ha (trengte).

    Sjølve: Ravi-riming. Sånt blir jeg glad av.

    Curly: Og jeg er ikke syk, var bare inne til legen på en liten kontroll, men takk for omtanken, og fine ord ellers.

    Humøret steg ett hakk for hver kommentar som kom inn, så går det så mye bedre.

  5. #5 by paul on 1 oktober 2008 - 11:48 am

    Enda et hakk? 😀
    Du er sannlig godt for en smil hver dag! (en settning, som jeg, selv etter tre ganger gjennomlesning, ikke helt skjønner sjøl…)

  6. #6 by Undre on 1 oktober 2008 - 1:00 pm

    (klem)

  7. #7 by kristin on 1 oktober 2008 - 1:03 pm

    Fine legen som bekymret seg!

  8. #8 by Ragnhild on 1 oktober 2008 - 1:17 pm

    Stor klem!

  9. #9 by Sonja Dadam on 1 oktober 2008 - 1:27 pm

    Paul. Ja, enda et hakk. Setningen er kanskje ikke 100% korrekt norsk, men jeg lover deg; likevel fabelaktig.

    Undre: (takk)

    kristin: Ja, jeg vet, er veldig fornøyd med ham.

    Ragnhild: Tusen takk.

    Dere er så supre! Her ymter man frampå om at man trenger litt oppmerksomhet, og så får man det. Jeg er så glad for at jeg ikke går på ungdomsskolen lenger!

  10. #10 by Stine on 1 oktober 2008 - 5:15 pm

    *gir Sonja en klem mens jeg sniker en trøstesjokolade ned i lomma hennes*

  11. #11 by minneapolise on 1 oktober 2008 - 5:34 pm

    Klemmen min bruker litt tid på å komme seg over det store havet, men den modnes på veien og burde være ekstra god når den endelig kommer frem!

  12. #12 by Bussemann on 1 oktober 2008 - 5:36 pm

    *PING*

    «Neste holdeplass er……..KLEM til Sonja – ingen avstigning før klemmen er fullført!»

    (En klem og hilsen fra Bussemannen som forsøker å etterligne en busstur med plinging og høyttalerbruk…)

  13. #13 by Frøken Skavlan on 1 oktober 2008 - 7:34 pm

    Det er her jeg har tenkt til å skrive noe veldig støttende og oppmuntrende og om hvor tøff du er, men av en eller annen grunn er alt som detter ned i hodet på meg en skikkelig fjortissang fra Beverly Hills; Jamie Walters med Hold On. Det ødela alt, men jeg tror jeg ender opp med å skrive:
    Bra lege og Bra Sonja, til og med når hun ikke skriver innlegg.

  14. #14 by kamikaze on 1 oktober 2008 - 9:44 pm

    Klem! fra en kamikaze som brukte dagen på ikke å skjønne bæret (rss-leseren hadde bare utdrag der det sto krefttest, og så kom jeg inn og så «trenger en klem»… våget ikke å si noe!)

    Men så skjønte jeg.

    *varme tanker*

  15. #15 by Sonja Dadam on 1 oktober 2008 - 10:31 pm

    Stine: Tusen takk. Du har skjønt det!

    minneapolise: Det er den! Takk skal du ha.

    Bussemann: Der har du en holdeplass jeg kan like! Veldig bra gjennomført.

    Frøken Skavlan: Beverly Hills-referanser blir alltid satt pris på. Rett in på youtube for å hente den fram.

    kamikaze: Takk. Og sorry. Det slo meg at denne posten kunne lure noen, men det var den eneste måten jeg klarte skrive den på.

    Dette er virkelig et kommentarfelt jeg kommer til å dra fram på dårlige dager.

  16. #16 by Alter Ego on 1 oktober 2008 - 11:32 pm

    Hvis det gikk an aa legge inn lydfiler til oppmuntring ville jeg sunget denne sangen til deg: http://www.youtube.com/watch?v=dLbWak32QEI Men paa den annen side er det ikke akkurat sikkert at den ville gjort deg bedre? Med mindre skadefryd har stoerre virkning en hittil bevist 😉

  17. #17 by lene on 1 oktober 2008 - 11:32 pm

    hei, en klem fra ukjent som leser her både titt og ofte. du er morsom og fin og fortjener mange klemmer, faktisk.

    (det skulle ikke være han i majorstukrysset som er legen din, vel?)

  18. #18 by joakuka on 2 oktober 2008 - 12:39 am

    emo

  19. #19 by Sonja Dadam on 2 oktober 2008 - 9:21 am

    Alter Ego: Og nå Melodi Grand Prix! Jeg ser hva du prøver å gjøre, og det funker.

    lene: Nei, det er ikke han. Fint å høre der er flere bra leger der ute. Og tusen takk.

    joakuka: Jeg har fått så mange fine kommentarer her, at jeg ikke vil si at jeg likte din best, men det var i alle fall den som fikk meg til å le høyest.

    Denne bloggposten er jammen meg den beste idèen jeg har hatt på lang, lang tid.

  20. #20 by Sandra Ba. on 2 oktober 2008 - 11:54 am

    Jeg har vel ikke lagt mine spor her tidligere, men har vært fast leser i noen måneder nå og føler for å gi deg en internett-klem. Fordi jeg føler at jeg kjenner deg, selv om du ikke aner hvem jeg er.

    🙂

  21. #21 by annetten on 2 oktober 2008 - 1:27 pm

    Du skriver en av Norges smarteste og morsomste blogger, og er ikke det verdt en klem, så vet ikke jeg. *klem*

  22. #22 by Sonja Dadam on 2 oktober 2008 - 9:50 pm

    Sandra Ba: Alltid så hyggelig når nye folk dukker opp i kommentarfeltet. Velkommen skal du være.

    annetten: Jeg er nesten tom for nye måter å si takk på. Det var veldig hyggelig sagt!

  23. #23 by Miss Piggy on 3 oktober 2008 - 4:51 pm

    Må jo nesten henge meg på rekken av (klemmer) her 😉 Skulle gjerne skrevet noe glupt noe i tillegg, men det funker stort sett dårlig. Blir bare en sånn tam klisje-dings-greie.

  24. #24 by Sonja Dadam on 3 oktober 2008 - 6:53 pm

    Takk, Miss Piggy, skjønner du vil unngå klisjene,

  25. #25 by Virrvarr on 5 oktober 2008 - 6:54 pm

    Her er en veldig stor, om enn ikke litt forsinket klem.
    *klem*

  26. #26 by Sonja Dadam on 5 oktober 2008 - 8:30 pm

    Takk Virrvarr. Ting er mye bedre nå. Dette er den nyttigste posten jeg noensinne (ikke) har skrevet.

  27. #27 by idunn on 12 oktober 2008 - 12:00 am

    Nommen, den var søt. Klem. 🙂

  28. #28 by Sonja Dadam on 15 desember 2008 - 3:28 pm

    idunn: Tusen takk. Jeg tror jeg gikk glipp av kommentaren din i første omgang, beklager det.

Legg igjen en kommentar

