Russeknuter – nå også til hverdags

Russetiden, altså.  Mer bestemt på dette med knuteregler.  Man gjør ting som i beste fall er pinlige, og i verste fall svært smertefulle, og man gjør det frivillig, med glede, fordi det fører til at man får en liten plastikkdings eller tilsvarende, som man kan knytte i en snor i lua si.  Det vil si, man får ikke plastikkdingsen, man må anskaffe det selv, noe som er grunnen til at jeg kjøpte en hel pakke hundekjeks (Ikke blomsten, men kjeks for hunder) slik at jeg hadde en å henge i lua etter å ha krøpet rundt på en kafè og bitt en tilfeldig gjest i leggen.  Når jeg skriver dette kommer jeg nesten ikke over hvor idiotisk dette høres ut, og hadde det ikke vært for at jeg var en del av det, så ville det tytt spydigheter ut av alle kroppsåpningene mine nå.  Men.  Der er en liten bit med nyttig informasjon her:  av en eller annen grunn så gjorde idèen om denne lille plastikkdingsen kjipe ting mindre kjipe å gjøre.  Og det fikk meg til å tenke: Jeg gjør jo vanvittig mye nå også som er dritkjipt: jeg jobber overtid, jeg trener, jeg vasker og rydder (ikke så ofte, riktignok, men det skjer), jeg går til tannlegen, jeg river uønskede hår ut av hårsekkene sine med rå makt (og varm voks) og jeg spiser gulrøtter med dip når jeg egentlig vil ha chips og sjokolade (igjen; det skjer).  Så, hvis vi kunne innført en eller annen form for knuteregler for oss som ikke er russ, der vi kan ha en lue med dusk (det er uansett alltid greit å ha en unnskyldning for å gå med lue med dusk), og så kan vi være en gjeng eller en klubb (eller en religlion – den nye Kabala, liksom) (for jeg tror vi må være flere, jeg innser at det kan bli vanskelig å få dette til å virke om jeg gjør det alene), som fikk ting i dusken når vi gjorde bra ting, og på et eller annet tidspunkt når vi hadde gjort masse nok kunne vi få farge dusken i gull, og så kunne vi være den kuleste.  Det tror jeg hadde vært noe, det.

, ,

  1. #1 by sif on 15 oktober 2008 - 3:23 pm

    Jeg blir med på det! Garantert!

    Da må man også ha sånne kort som forteller hva de ulike tingene betyr, sånn at ALLE kan vite hvor flinke vi har vært, ikke bare vi selv!

  2. #2 by Sonja Dadam on 16 oktober 2008 - 5:19 pm

    yay! Da er vi to. Jeg skal bare planlegge litt mer, og så skal vi bli verdensomspennende.

  3. #3 by sif on 16 oktober 2008 - 5:52 pm

    Jippi!

    *glede seg*

  4. #4 by Tronds on 16 oktober 2008 - 7:37 pm

    Jeg blir også med, synd at ungene er blitt så stor at de ikke bruker bleier lenger… vel kanskje ikke synd, men ville trodd at det ville blitt en fint «ting» å henge i dusken.

  5. #5 by Sonja Dadam on 17 oktober 2008 - 2:54 pm

    sif: Vi skal bli verdens beste religion!

    Tronds: Ja, men det skal bli litt sånn. At folk synes det er dumt at de er ferdige med forskjellige kjipe arbeidsoppgaver, for da kan de ikke få knuter for dem lenger.

  6. #6 by Lykke on 20 oktober 2008 - 10:32 am

    Jeg kjenner på hele meg at det kunne vært fint med et slikt knutesystem!

  7. #7 by Sandra Ba. on 20 oktober 2008 - 10:40 am

    Det der var en fantastisk ide og jeg gleder meg til å bli en del av denne nye religion tingen.

  8. #8 by Sonja Dadam on 20 oktober 2008 - 8:18 pm

    Lykke & Sandra Ba: Jeg må innrømme at det er mye bare snakk, dette her, men nå fikk jeg litt lyst til å faktisk sette opp noen knuteregler her. Vi får se hva det blir til.

Legg igjen en kommentar

