Lise

La meg fortelle deg om Lise.  Lise er ei som blir veldig full.  Hun har klokkertro på at hun kan drikke hvem som helst under bordet.  Hun har ikke helt rett.  Lise blir høylytt og frekk, og hun synger.  Mye og falskt.  Hun mener at en hver samtale skal dreie seg om henne, og hun kan bli sur, og i verstefall begynne å gråte om ikke alle er enige i dette.  Hun kan prøve å gi deg komplimenter, men på vei fra hjernen til munnen vil de bli dynket i promille og bli til ugjenkjennelige fornærmelser.  Har Lise tenkt en tanke hun selv synes er bra, vil hun gjenta den til dere alle er kvalme.  Hun kan også finne på å sende en skikkelig teit melding til deg, eller kanskje til og med ringe deg midt på natta.

Hun mener godt, da, og jeg synes ikke vi skal holde dette mot henne.

En ting bare: Lise er prikk meg av utseende, og hun kan finne på å kle seg ut som meg og presentere seg som «Sonja» når hun er ute på disse eskapadene sine (og hun bruker min telefon uten lov).

Og vi skal iallefall ikke holde det mot meg!

,

  1. #1 by ogjegbare on 27 oktober 2008 - 8:17 pm

    Herregud, hva er det med Lise? Jeg tror hun utga seg for å være meg forrige helg.

  2. #2 by kamikaze on 27 oktober 2008 - 8:22 pm

    Ah, Lise, meine freundin! Hvorgor dro du klærne av han stripperen? Han klarte det jo så fint selv!

  3. #3 by Virrvarr on 27 oktober 2008 - 8:43 pm

    Hahahah, jeg pleide å ha Lise som dobbeltgjenger før jeg ble avholds. Lise tenkte på meg og gjemte burgere i kåpelomma mi og sånn. Snill, denne Lise ^_^

  4. #4 by valkyriana on 27 oktober 2008 - 8:51 pm

    Ha ha ha! 😀 Jeg tror jeg blir forfulgt av søsteren hennes! Det er helt forferdelig! Hun sier tåpelige ting og bruker VISA-kortet mitt på nett hele tiden.

  5. #5 by Sonja Dadam on 27 oktober 2008 - 9:54 pm

    ogjegbare: Ja, jeg tviler ikke. Hun er en rakker. Men det virker som om hun har det gøy,da.

    kamikaze: DET høres ut som den Lise jeg også kjenner!

    Virrvarr: Jeg tviler ikke på at hun mener godt. Men det skjærer seg liksom gang på gang.

    valkyriana: Min Lise shopper i det minste ikke. (hvis vi ser bort i fra unødvendig mange drinker i baren. Hun er god på dem)

  6. #6 by Alter Ego on 28 oktober 2008 - 12:00 am

    Jeg tror jeg har moett henne! Skal proeve aa vaere litt mer overbaerende neste gang, kanskje? For selv er jeg aaaldri saann. Heldigvis.

  7. #7 by Thomas on 28 oktober 2008 - 2:39 am

    Du får hilse og si takk for sist 😉

  8. #8 by Sandra Ba. on 28 oktober 2008 - 8:58 am

    Der har vi det! Derfor får jeg alltid høre rare ting hver søndag. Når jeg har sovet søtt i senga mi har Lise vært rundt å brukt mitt navn!

  9. #9 by annetten on 28 oktober 2008 - 4:46 pm

    Når Lise later som om hun er meg liker hun å gjøre dårlig inntrykk på folk jeg nettopp har møtt ved å være utrolig bedrevitende og skråsikker, og disse folk for deres manglende smak innen kultur generelt og tegneserier spesielt. Sist hun støtte på noen dasket hun en helt uskyldig fyr så langt ned i støvlene at han følte seg forpliktet til å bruke en snau tusenlapp på Outland dagen etter. Håper han i det minste likte _noen_ av tegneseriene han endte opp med.

  10. #10 by Frøken Makeløs on 28 oktober 2008 - 7:14 pm

    Haha! Jeg lover å ikke holde det mot deg. Noe annet skulle da tatt seg ut?

  11. #11 by Sonja Dadam on 28 oktober 2008 - 10:56 pm

    Alter Ego: Jeg er heller aldri sånn. Det er alltid Lise. Men vi skal være greie med henne for det om!

    Thomas! Hæ? Når? Hva? Du har da aldri møtt Lise. Jaffal ikke min Lise. Skremme ei jente sånn!

    Sandra: Ja, det er umulig å ta vare på sitt gode navn og rykte når der er sånne folk ute og går!

    annetten: Jeg tror mye lar seg fikse med uanstendige mengder tegneserier!

    Frøken Makeløs: Takk skal du ha! Du har skjønt det.

  12. #12 by Hanne on 29 oktober 2008 - 8:26 pm

    Lise har det travelt. Hun har signert på drosjekvitteringene mine flere ganger, det kan jeg tydelig se, for håndskriften hennes er mye mindre stø enn min.
    Og noen ganger synger hun gamle Grand Prix-klassikere veldig høyt og lenge.

    Kan noen stoppe den dama? Hun ødelegger ryktet vårt. ;o)

  13. #13 by camilla on 30 oktober 2008 - 10:09 am

    Hehe, jeg liker bloggen din:D

  14. #14 by Sonja Dadam on 30 oktober 2008 - 4:50 pm

    Hanne: Ja, det der med Grand Prix-klassikerne, ja. Nå har jeg i det minste outet henne i bloggen min, så vi får håpe at det demper henne litt.

    camilla. Så trivelig! Tusen takk!

  15. #15 by Lothiane on 3 november 2008 - 11:28 am

    Haha, jeg tror Lise har rotet seg litt borti livet mitt og, men jeg gjør hva jeg kan for å holde henne på lang avstand.

Legg igjen en kommentar

