Man vet at man har hatt en lite bloggverdig helg når…

… man hører Tracy Chapman omtales som «han» i radioen, og man overrasket for man har alltid trodd at han var en dame.  Og når man så sjekker i wikipedia, og oppdager at hun faktisk er dame, blir fryktelig skuffet, fordi man går glipp av muligheten til å blogge «vet dere hva jeg ikke visste før nå?» (og muligheten for å antyde at Tracy kunne vært ku.  Eller romvesen). 

Men for all del.  Helga var fin den.  Bare ubloggbar.

  1. #1 by Sukkerspinnengelen on 2 november 2008 - 11:29 pm

    Da blir også posten ukommenterbar.

    Derimot vil jeg uttrykke min glede over valg av ny kjekkas øverst til høyre her hos deg.

  2. #2 by Lothiane on 3 november 2008 - 11:18 am

    Colin?

    Jeg trodde Tracy var mann da jeg hørte henne første gang, men fant jo ut hva som stemte heldigvis.

    Den gang jeg var liten pike og lyttet til Culture Club og var sikker på at sangeren var dame… og det viste seg at «hun» kalte seg Boy George. Forvirrende, igrunn. 🙂

  3. #3 by Thomas on 3 november 2008 - 3:19 pm

    Hæ, ække Boy dame?

  4. #4 by Sonja Dadam on 3 november 2008 - 5:27 pm

    Sukkerspinnengelen: Det må til innimellom. Jeg skal innrømme at da jeg lagde denne banneren hadde jeg planlagt utskiftninger langt oftere, men jeg er så dårlig på bildemanipulasjon at det blir for mye tiltak, og da går jeg for samme taktikken som broren min gjorde da han lærte seg å spille gitar. Han spilte G-grepet hele tiden, for da ble det i det minste riktig innimellom.

    Lothiane: Darcy! Og det er ikke alltid så greit å vite sånt. Men så lenge man kan lete opp dem på internettet og slipper å spørre dem personlig, så er det jo greit.

    Thomas: Det kommer vel an på øyet som ser, eller noe?

  5. #5 by CamKarMir on 6 november 2008 - 5:20 pm

    Det tok lang tid før jeg forstod at Tracy var en dame… Coverne er ikke akkurat behjelpelige de heller, om man er i tvil… Men god kjøre-bil-i-regnet-en-høstdag-musikk 🙂

  6. #6 by Sonja Dadam on 6 november 2008 - 11:32 pm

    CamKarMir: Veldig fin musikk, ja, men hun kunne godt hatt en button eller noe som sa «jeg er dame» slik at vi slapp å bli så forvirret.

  7. #7 by Erlend on 9 november 2008 - 11:23 pm

    Min bror er en rimelig bra gitarspiller, og for noen år siden hadde han gjort noen opptak med vokal på kassett. Da han spilte dem av for meg hørtes det akkurat ut som Tracy Chapman. Helt klart et noe maskulint preg over stemmen ja.

  8. #8 by Robbie Williams on 10 november 2008 - 12:12 am

    Colin FIRTH???

    Man. THAT hurts.

  9. #9 by Esquil on 10 november 2008 - 12:12 am

    woops. fokkings gravatar.

  10. #10 by Sonja Dadam on 10 november 2008 - 2:32 pm

    Erlend: Hva sa broren, da du sa at du syntes han hørtes ut som en dame?

    Robbie: Yeah, you’d better hurry. I’m growing impatient.

    Esquil: Jah, for uten det bilde ville jeg aldri skjønt det var deg 🙂

  11. #11 by Erlend on 11 november 2008 - 8:55 pm

    Han lo bare. Dama kan jo synge, så det kan være han faktisk tok det som et kompliment.

Legg igjen en kommentar

