Hva gjør man når kroppen til bekjente blir tatt over av onde robotdemoner?

Av og til ser jeg filmer og tv-serier hvor karakterene blir besatt av utenomjordiske eller onde robotdemoner.  Det som ofte irriterer meg da, er at det tar så lang tid før folk rundt dem skjønner at det helt klart er noe galt med dem (selve besettelsen har jeg selvfølgelig ingen problemer med).  Forrige uke skjønte jeg at det kanskje ikke er det at de ikke merker det, men at de ikke vet hva de skal gjøre med mistankene sine, som gjør dem så handlingslammet.

Jeg hadde en avtale med en fyr, la oss kalle ham Per Terje (han heter egentlig Erik, men hvis han virkelig er besatt av en ond robotdemon, vil jeg jo ikke at han skal skjønne at jeg har luktet lunta, derfor må jeg bytte navn på ham), klokken 1800 på onsdag.  Greia på onsdag var at jeg måtte jobbe overtid, var generelt gretten, og dessuten hadde det snødd den natta, og jeg måtte skifte dekk på bilen.  Så jeg bestemte meg for å sende en melding til Per Terje, og høre om vi kunne utsette avtalen vår til torsdag.  Jeg fikk svar at torsdag ikke passet for ham, om vi kunne møtes fredag heller.  Det var greit for meg.

Klokken 1810 ringte telefonen min.  Det var Per Terje.  Han lurte på om vi ikke hadde en avtale klokken 1800.  Jeg ble litt satt ut, og spurte om vi ikke hadde meldes tidligere på dagen, og utsatt avtalen vår til fredag.  Åh, jo, det hadde vi visst.  Så langt, så greit, det kan skje den beste at man glemmer slikt, men så kommer oppfølgingsspørsmålet hans, som vekket Mulderen i meg:  «Var det du eller jeg som utsatte til fredag?»  Hva er nå det for en ting å lure på?  Greit, det var et litt vanskelig spørsmål, siden det var mitt forslag å utsette, mens det var han som foreslo fredag.  Jeg tok en sjanse og sa «Jeg…?» Han slo seg til ro med det, og vi la på, og jeg tilbrakte resten av kvelden lykkelig foran tv’n min (skifte dekk kunne jeg jo nå gjøre på torsdag, siden jeg hadde en ekstra dag på meg)  Fredagen opprant, og vi møttes, og han oppførte seg mistenkelig normalt.  Jeg passet på å aldri være alene med ham, og å ALDRI ha ryggen til ham, men jeg kjenner ham ikke så godt, og jeg aner ikke hvordan jeg nå skal finne ut, hva eller hvem som var inne i hodet hans da vi ble enige om å utsette avtalen.  Jeg mener, han har sikkert venner og familie som er interessert i å få vite det dersom Per Terjen deres er besatt av et romvesen (eller en ond robotdemon), men jeg kjenner jo ingen av dem heller, så jeg får ikke varslet.  Jeg lurer på om vi har noen form for institusjon hvor det går an å levere en bekymringsmelding.  Eller må jeg ut å være agent på egenhånd?  Jeg har jo ingen erfaring med slikt, og tenk om de tar meg også.  Jeg vet ikke mye, men jeg vet at det hadde passet fryktelig dårlig å bli tatt over av en ond robotdemon akkurat nå.

  1. #1 by valkyriana on 3 november 2008 - 5:38 pm

    Men hvorfor i all verden vil du ikke bli besatt av en ond robotdemon? Det er jo helt vidunderlig! Har jeg hørt… Du slipper å tenke selv, du får superkule krefter som å snurre hodet 360 grader rundt og prosjektilspying – hva er det du vegrer deg for? Join us! Them… Eh…

  2. #2 by Iversen on 3 november 2008 - 5:47 pm

    Jeg hører at de robotdemonene er gode mellom laknene.

  3. #3 by Liljefot on 3 november 2008 - 6:19 pm

    haha, du er morsom 😀 Men dessverre så kan ikke jeg hjelpe deg med denne Per Terjen din, for jeg aner ikke hvordan han var FØR han ble demonisert… (hihii)

    Nei uff, jeg var visst litt håpløs nå…. 😀

  4. #4 by kamikaze on 3 november 2008 - 6:45 pm

    Jeg vil også ha en robotdemon!

  5. #5 by Audioslaven on 3 november 2008 - 7:03 pm

    Hva skal jeg gjøre hvis jeg kjenner meg igjen i Per Terje? Betyr det at jeg er besatt av en ond robotdemon? Finnes det i såfall et middel for å avrobotdemonifisere meg?

  6. #6 by Iversen on 3 november 2008 - 8:16 pm

    kamikaze: Det er bare rykter, det jeg sa, altså.

  7. #7 by Sonja Dadam on 3 november 2008 - 8:37 pm

    (ɹåʇsɹoɟ ǝʞʞı ƃǝp ı uǝuoɯǝpʇoqoɹ ʇɐ ʞıls ‘ǝpoʞ ı ɹǝʌıɹʞs ƃǝɾ) ˙ƃǝp ǝppǝɹ ƃǝɾ lɐʞs ‘ƃuıplǝɯsƃuıɹɯʎʞǝq ǝɹǝʌǝl lɐʞs ƃǝɾ ɹoʌɥ ʇn ʇǝuunɟ ɹɐɥ ƃǝɾ ʇɹɐus ås ¡ǝʞʞı ʇʞʎɹɟ :ɐuɐıɹʎʞlɐʌ

    Iversen: Huh. Det er samme fyren som jeg fikk den famøse «jeg skal nok få deg varm, jeg»-meldingen av, så det er en påstand jeg har tenkt å teste ut. (siden jeg nå en gang har innrømt at jeg lyver på bloggen min)

    Liljefot: Håpløs er greit. Jeg aner jo heller ikke hva jeg skal gjøre.

    kamikaze: Du får følge med på folk rundt deg som oppfører seg rart, og kidnappe dem og utføre eksperimenter… næh – jeg aner virkelig ikke hvordan man avslører en robotdemon. Jeg antar jeg hadde nygebynnerflaks.


    :ɹǝʇuǝɯɯoʞ ǝʇɹɐʌs ƃǝɾ suǝɯ uǝ åd ɯoʞ) åu uɐld uǝ ɹɐɥ ƃǝɾ ¡uǝʞɐs pǝɯ ɹǝqqoɾ ƃǝɾ ˙ɐuɐıɹʎʞlɐʌ pǝɯ ɐs ƃǝɾ ɯos :uǝʌɐlsoıpnɐ

  8. #8 by kamikaze on 3 november 2008 - 9:36 pm

    Iversen: Ingen røyk uten ild og alt det der… 😛

  9. #9 by Esquil on 4 november 2008 - 12:37 am

    EY! det html-trikset vil jeg og lære!

  10. #10 by Sonja Dadam on 4 november 2008 - 10:17 am

    Esquil: Du har alt for høye tanker om meg,det er stort sett bare klipp-og-lim: http://www.revfad.com/flip.html

  11. #11 by Sokken on 4 november 2008 - 4:11 pm

    Takk for at jeg alltid kan komme hit å få noe å fryde meg over. 🙂
    *sitter med hue på skakke for å lese kodene, og fant ut at du jobber med snaken* Godt å vite…

    *ler*

  12. #12 by Sonja Dadam on 5 november 2008 - 3:42 pm

    Glad for åstå til tjeneste.

  13. #13 by Lothiane on 6 november 2008 - 11:38 am

    Aha, der fant jeg forklaringen på mine merkelige hukommelsestap… 😕

  14. #14 by Karoline on 6 november 2008 - 10:41 pm

    Skjønner at jeg bør følge nøyere med på de rundt meg, det kan godt tenkes at det er mange robotdemoner rundt meg (hvem vet).
    Ellers et interessant innlegg det her, fikk meg til å tenke over robotdemoner og liknende, noe som er akkurat passe fascinerende :O)

  15. #15 by Sonja Dadam on 6 november 2008 - 11:29 pm

    Lothiane: Uæ! Du er en av dem? (eller er det bare Lise som har vært på ferde igjen?)

    Karoline: Man må alltid tenke over robotdemoner litt, slik at de ikke kommer helt brått på en.

Legg igjen en kommentar

