Biter fra mitt liv III

Ting man ikke bør si om barna til vennene sine:  «Datteren din høres ut som en wookiee».  Men om vennene ikke er videre Star Wars-kjennere, så slipper man unna med det (spesielt hvis man spesifiserer med «en baby-wookiee, altså», det høres jo bare koselig ut)

Optikeren min har en magisk synstestmaskin.  Til vanlig er han en normal mann, men når jeg ser på ham gjennom maskinen ser han ut som en -nille-versjon av Colin Firth (når det gjelder Colin er det mye å gå på, -nille-versjonen ser fortsatt særs bra ut).  Da han tok tak i hodet mitt for å posisjonere det riktig gikk det frysninger (og varmninger) gjennom alle kroppsdelene mine.

  1. #1 by valkyriana on 4 november 2008 - 5:58 pm

    Hvis vennene dine derimot er ihugga StarWars-fans, så tar de det jo også som et kompliment! Det er de som bare har litt kunnskap som er farlige! Hadde jeg fått valget mellom en menneske-baby og en wookiee-baby, så hadde jeg måtte tenke litt på det…

  2. #2 by Frøken Makeløs on 4 november 2008 - 7:39 pm

    Jeg slumpet til å fortelle informasjonssjefen på jobb at de nye brillene hans fikk han til å ligne på en Nåså (fra The Julekalender) fordi jeg trodde vi hadde snakket om det en gang før og at da var det morsomt. Dessverre for meg så blandet jeg han med kjæresten til en venninne som jeg en gang i fylla fortalte det samme til og som ikke ble snurt i det hele tatt (snarere litt stolt). Informasjonssjefen derimot, visste ikke hva en Nåså var men ble like fullt ikke spesielt blid.

    Fort gjort.

    (Forøvrig: Hva er greia med alle Nåså-look-alikene nå om dagen?)

  3. #3 by Sukkerspinnengelen on 5 november 2008 - 9:12 am

    Hmmm.. jeg fikk lyst til å skifte til optikeren din. Min får jeg verken frysninger eller varmninger av. Sukk. Men nå er jeg hos optiker så sjeldent at jeg heller burde finne en Colin-aktig frisør eller no’.

  4. #4 by Sonja Dadam on 5 november 2008 - 3:42 pm

    valkyriana: Det er vel alltid de med litt kunnskap som er farlige. Snodig det der-

    Frøken Makeløs: Jeg er sikker på at jeg jeg har gjort noe lignende en eller annen gang, jeg kommer bare ikke på hva. Fikk skikkelig dejavu-følelse av den kommentaren din.

    Sukkerspinnengelen: Han er giftog har barn. Så han er bare dagdrømmateriale. Likegreit. Hadde vært slitsomt å måttet dratt rundt på den synstestmaskinen hele tiden, for at mannen skulle komme til sin rett.

Legg igjen en kommentar

