Dyrene i Afrika og jeg

Såh – krokodille; behørig klappet, og det var stas, men ikke så bloggbart som man skulle tro.  Pytonslangen jeg hadde rundt halsen min derimot, den fikk meg til å tenke «her har jeg jammen meg sjal og kjæledyr i ett», og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg ikke sa det høyt, for det var da en passe morsom ting å tenke.  Og når jeg tenker passe morsomme ting, så pleier jeg å dele dem med dem rundt meg.  Men som sagt; pytonslange rundt halsen.  På bildene kan man se hvor veldig jeg prøver å bare ha det morsomt, og ikke være vettskremt.  Jeg lykkes ikke helt.

Hva mer?  Jeg kysset en frosk.  Fullstendig resultatløst.  (Det får meg dessuten til å lure på hvor inkonsekvent det er lov til å være; en hel uke hvor miniatyrflaska med den antibakterielle såpa ble dratt fram i tide og utide, for å unngå å pådra seg snodige sykdommer, og så kysser jeg en frosk siste dagen, liksom? Frosker kan da umulig være særlig hygieniske.  På den annen side; hvis han hadde vist seg å faktisk være prins, så ville det jo helt klart være verdt det)

Jeg matet aper med peanøtter, klappet skildpadder, har sett hyener, skorpioner, gribber, pelikaner og en masse andre dyr, fugler og insekter (ikke minst).

Afrika er kult.  Jeg har sett og gjort en rekke andre ting som rett og slett er for store til å få plass i denne bloggen.  Men i løpet av helga dukker den uoffisielle reisedagboka opp.

apekatt

  1. #1 by Milla on 21 november 2008 - 4:12 pm

    Velkommen tilbake fra Afrika! Er det noen sjanse for å få se et apekattbilde?

  2. #2 by Sonja Dadam on 21 november 2008 - 4:39 pm

    Takk skal du ha Milla. Et stykk apekattbilde er på plass i posten. JEg innfrir ønsker.

  3. #3 by Liljefot on 21 november 2008 - 5:16 pm

    Velkommen tilbake, Sonja! 😀 Har savnet deg, og tilogmed skrevet en liten …»kjære Sonja…..» – hilsen til deg inne på bloggen min. Men du må lete litt da for å finne den 😉

    hihi

    Klem, og jeg gleder meg til reisedagboka di! 😀

  4. #4 by sandrabanan on 21 november 2008 - 5:59 pm

    Velkommen tilbake! 😀 Håper du har masse bilder.

  5. #5 by rigmor on 21 november 2008 - 8:04 pm

    Velkommen tilbake. Jeg hadde en fantastisk reise til Sørafrika forriege jul, men fikk aldri blogget ordentlig om det. Apesorten du hadde med bilde av forresten, ble jeg også godt kjent med. 🙂

  6. #6 by Sonja Dadam on 21 november 2008 - 9:37 pm

    Liljefot: Takk. Jeg fant det tilslutt, og når det gjelder Cordelia finnes hun fortsatt, men hun driver og forfaller. Kjæresten forsvant sporløst for over et år siden. Menn, ass!

    sandrabanan: Et helt lass. Jeg vet ikke om det blir så mye av dem i bloggen her, men vi får se.

    rigmor: om det blir «ordentlig» blogging om det gjenstår enda å se, men det blir jaffal…noe. De apene der var helt fabelaktige.

  7. #7 by Liljefot on 21 november 2008 - 10:38 pm

    hihi, skjønner 😉 Men kanskje Cordelia trenger en avslutning? (eller bare jeg som ikke greier å gi slipp…….)

  8. #8 by minneapolise on 22 november 2008 - 6:16 am

    Jeg har kysset mange forskjellige dyr, ingen har forvandlet seg til noe som helst. Jeg begynner snart å tro at det bare er en myte…

  9. #9 by minneapolise on 22 november 2008 - 6:18 am

    Jeg funderte litt på pytonslange som sjal forresten, men kom til at så ofte som jeg legger igjen skjerf og lignende på skolen og andre steder, så er det nok lurest å la være.

  10. #10 by Sonja Dadam on 22 november 2008 - 11:28 am

    Liljefot: Jeg blogger jo stadig om Cordelia – har du sjekket tag’en? Og jeg kommer nok til å gjøre det igjen.

    minneapolise: så…så…så det du sier der er at det ikke er sant? At der ikke er minst en frosk der ute som vil forvandle seg til en prins om man kysser den? Jeg vet ikke om jeg er villig til å ta risken på å tro på deg der. Og jeg kan se det for meg: «åh, pokker, jeg glemte pytonslangen min på skolen igjen». Der har du en stemningssetter(?)

  11. #11 by minneapolise on 22 november 2008 - 7:23 pm

    Neida, det kan godt være en der ute, jeg er ikke så frosk-slut at jeg har vært på dem alle 😉

    Vi har stadige bombetrusler på campus, sånn særlig i eksamenstiden, en pytonslange på villspor hadde kanskje vært en forfriskende variant?

  12. #12 by Sonja Dadam on 23 november 2008 - 10:43 am

    minneapolise: Hahaha «frosk-slut». Jeg lo høyt av den. Jeg håper anledningen byr seg til at jeg kan stjele den og bruke den i andre sammenhenger med andre folk, slik at de tror jeg er like morsom.

Legg igjen en kommentar

