Jeg innrømmer å ha tatt feil

For lenge siden skrev jeg en post om å ikke ta alt man leser på internettet for god fisk.  I den forbindelse sådde jeg tvil om det virkelig var blitt forsket på ting som griseorgasmer, fisemengde og lesing av stokkete bokstaver.  For ikke fullt så lenge siden fikk jeg inn et par kommentarer fra en fyr som mente at ”det der tror jeg ikke noe på”-argumentasjonen min ikke holdt mål, og jeg må beskjemmet innrømme at han har nok rett i det.  De forsker jo på alt mulig nå, (selv om jeg bruker ”forsker” veldig løst her), og i går hørte jeg på radioen at en av fire danske gutter synes det var helt ok å bytte hamburgere mot sex.  Hvordan de i det hele tatt kom på at det var et spørsmål vi trengte svar på, er mer enn jeg forstår. 

En kollega av meg hadde dessuten sett et tv-program, der de gjorde et forsøk der de samlet opp alle avgassene som et menneske slapp ut i løpet av en dag i en pose på ryggen, for å måle hvor mye kvinner og menn fiser.  Så de gjør faktisk fiseforsøk!

Jeg mener fortsatt at noe ikke nødvendigvis er sant, bare fordi man har lest det på Internettet (dessuten;  den tidligere nevnte kollegaen og jeg begynte på en diskusjon om hvordan rettsvesenet egentlig fungerer, men innrømmet begge to at vi egentlig hadde all vår kunnskap om emnet fra amerikanske dramaserier.  De er sikkert heller ikke de beste kildene), men jeg innser at det er en mulighet for at det forskes på ting som jeg synes det er helt rart å forske på.  Så jeg tenkte bare jeg skulle si ifra, liksom; sorry, jeg tror jeg tok feil.

  1. #1 by annetten on 28 november 2008 - 12:02 pm

    Det der med griseorgasmer har jeg faktisk lest en bok om. Dvs. egentlig handlet boka om folk som forsker på sex, men det var et eget kapittel om folk som hadde som jobb å hisse opp grisene før inseminasjon, siden det var større sjanse for at purka ble gravid om hun fikk orgasme (mener jeg å huske).

    (På dager jeg hater jobben min etc. etc.)

  2. #2 by Sonja Dadam on 28 november 2008 - 6:15 pm

    annetten: Hekkan, ja. Der har du en jobb som det er vanskelig å konversere med fremmede i middagsselskap om. «Og, du da, hva driver du med?». «Nei… mesteparten av arbeidsdagen min går med å gjøre griser kåte» «Øh… ok, jeg tror jeg går og snakker med noen andre, jeg»

Legg igjen en kommentar

