Historien om da jeg flasha en pupp

Festen var godt i gang, og av en eller annen grunn så hadde samtalen dreid seg inn på å flashe en pupp.  Sånn for å få oppmerksomhet.  Jeg aner ikke hvordan vi kom inn på emnet, eller hvorfor det bare var snakk om bare én pupp, jeg mener det naturlige ville vel vært å flashe dem begge?  Men hva vet vel jeg om sånt? Jeg skal være den første til å innrømme at jeg gjør mye rart i fylla, men å kle av seg er heldigvis ikke en av dem, så jeg tenkte litt for meg selv at denne samtalen har ikke jeg noe å bidra med før jeg plutselig åpnet munnen og sa «Jeg har jo flashet en pupp en gang!» (her skulle det egentlig inn en bit om å tenke før man snakker, men siden jeg nå et halvt døgn senere velger å blogge samme setning, viser det kanskje bare at den tenkingen ikke nødvendigvis har så mye for seg).  Det ble selvfølgelig hoiing og oppfordring til å fortelle hva som skjedde (i det minste håper jeg det.  Ellers har jeg jo påtvunget uskuldige påhørende en puppehistorie, og det er ikke så bra), og jeg fortalte historien om hvordan jeg en senvinternatt på slutten av nittitallet kom til å flashe den ene puppen min:

Jeg skulle på studentergalla, og skulle ha på meg en fotsid blå fløyelskjole med halterneck og ganske åpen rygg som jeg hadde kjøpt i Paris.  Jeg hadde gjort noen halvhjerte forsøk på å finne en usynlig BH til fornuftig pris, uten å lykkes, og jeg tenkte for meg selv at «du er ung og vakker og puppene dine trosser lett tyngdekraften, du kan fin gå uten BH» (ja, særlig.  Det var det jeg burde tenkt.  Virkeligheten var  vel nærmere «Jeg får gå mye med armene i kors og presse dem opp og fram».  Uansett.  Resultatet ble det samme: Jeg gikk uten BH under den fine blå kjolen.)

Jeg følte meg riktignok litt naken, som om noe manglet, men middagen gikk bra; ingenting falt ut, og etter hvert glass med vin ble jeg mer og mer avslappet og tilslutt rocket jeg nok dansegulvet, og glemte i alle fall å ha armene i kors.  Og dette gikk også helt fint.

Så skulle vi på nachspiel.

Nachspielet var i en motorsykkelbule i en fjellvegg nede i en dal (ja, for faktisk! Jeg pleide å dra på nach i en motorsykkelbule i en fjellvegg nede i en dal.  Det hadde du ikke trodd om meg!).  Så stod jeg der da, på toppen av en relativt bratt skråning, med et par promille, med flere fliseklemmer i håret enn et enkelt menneske noensinne burde ha, en blå fløyelskjole fra Paris, mammas konfirmasjonskåpe og sko med høye heler.  Dette var på vinteren, sa jeg det?  Og det var masse snø og is i denne skråningen, og jeg er ikke særlig god på snø og is, ikke en gang når jeg er edru og i flate sko, og nå var situasjonen en annen.  Faktisk stikk motsatt.  Og jeg tenkte «Skal jeg klare dette med æren i behold, så må jeg rulle.»  Jeg er ikke så smart, alltid, jeg ser det, men jeg la meg altså ned, så lang jeg var, og rullet (sidelengs, heldigvis, jeg slo ikke kollbøtter.  Det er grenser for selv min idioti)  ned skråningen.  Det gikk ganske bra, fortere og fortere, og jeg mener å huske at det var fryktelig moro.  De andre gikk forsiktig nedover med små skritt, noen av dem falt, noen av dem akte et stykke på rumpa, men jeg er ganske sikker på at jeg var den eneste som rullet.

Vi gikk leende sammen det siste stykket fra skråningen til motorsykkelbula, og jeg har jo røpet sluttpoenget for lengesiden her, så uten mer om og men: da jeg tok av meg kåpa hadde kjolen min vridd seg 90 grader på grunn av all rullinga og en stykk pupp stakk rett ut og ble flasha for alle som fulgte med.

Sånn for å bøte på den antiklimatiske avslutningen på historien: her er et lite mysterie: Da jeg kom hjem i natt var jeg alene og påkledd.  Det hadde jeg vært hele kvelden.  Altså påkledd.  Og alene som i ingen-var-nær-nok-til-å-kle-av-meg-uten-at-jeg-merket-det.  Hvordan kan det da ha seg at den BH’en jeg hadde på meg i går er søkk borte nå?

  1. #1 by Undre on 20 desember 2008 - 6:13 pm

    Men forsvant den BH’n før eller etter du våknet i dag? 😉

  2. #2 by Stina on 20 desember 2008 - 7:54 pm

    Her velger jeg å fokusere på noe langt utenfor poenget hva er dette med ordet «fliseklemme»? Betyr det hårnål? Her virker det sånn, men i «Charlotte Isabell Hansen» er det ikke like lett å skjønne det ut av sammenhengen. Sier man det i Rogaland? Vær så snill å oppklare et språkmysterie for meg!

    Bill.mrk. «østlandet»

  3. #3 by Sonja Dadam on 21 desember 2008 - 12:18 am

    Undre: Vel, den var borte da jeg stod opp i dag tidlig, men du har et poeng: jeg burde vel ha lagt merke til den om den hadde vært borte allerede i går kveld. Type når jeg tar av meg toppen «her mangler det noe. Burde jeg ikke hatt på meg en BH?»

    Hei Stina, og velkommen hit! Jeg liker ting som er litt på siden. Ja, når jeg skriver «fliseklemme» så mener jeg hårnål, om det er et rogalandsfenomen skal jeg ikke si 100% sikkert, men det er fullt mulig. Og oh, takk for at du minnet meg på “Charlotte Isabell Hansen” den må på skal-lese-snart-lista.

  4. #4 by Undre on 21 desember 2008 - 12:23 am

    Sonja: Åh, det er sikkert noen av møblene dine som har tatt den. 😉

  5. #5 by Sonja Dadam on 21 desember 2008 - 12:38 pm

    Undre: Hehe. Fant den. Den lå i skittentøyskurven. Det sier litt om status i leiligheten min når jeg ikke en gang tenker på å se etter skittentøy i skittentøyskurven.

  6. #6 by henriksteen on 21 desember 2008 - 4:25 pm

    Motorsykkelbula… Snakker vi Lillehammer!?

  7. #7 by Milla on 22 desember 2008 - 1:28 am

    Jeg er så imponert over at du kom på å rulle ned den bakken! Og i blå fløyelskjole! Jeg føler meg litt kjedelig som aldri kommer på slike idéer av meg selv.

  8. #8 by windingstad on 24 desember 2008 - 10:16 am

    «Det sier litt om status i leiligheten min når jeg ikke en gang tenker på å se etter skittentøy i skittentøyskurven.»

    He, he, he. Du skal vite at du ikke er alene. Kjent fenomen.

  9. #9 by Sonja Dadam on 26 desember 2008 - 2:13 pm

    henriksteen: Nei, Trondheim. Har Lillehammer også en motorsykkelbule inne i et fjell, altså?

    Milla: Det er jo det som er så fint med Internettet, man kan så lett stjele ideer derfra, og presentere dem som sine egne i RL. Satser på at det blir rulling på deg på nyttårsaften!

    windigstad: Det slo meg at den setningen kan tolkes på to måter. Det finnes sikkert de som har det så rent og ryddig at de ikke har skittentøy i det hele tatt.

  10. #10 by Henrik on 29 desember 2008 - 9:41 pm

    motorsykkelbula het vel ikke «duedalen» vel? Har vært med på mye tull på duedalen selv, mye jeg angrer på også. En litt barnslig trøst kanskje, men du er langt fra den eneste 🙂

    God jul, godt nyttår, og di!

  11. #11 by Sonja Dadam on 31 desember 2008 - 12:47 pm

    Henrik: Der tror jeg jammen meg at du har rett. Jeg tenkte hele tiden på Dødensdal, men jeg alltid blandet de to, og det kan jo ikke være motorsykkelbule i dem begge. God jul og godt nyttår til deg også!

Legg igjen en kommentar

