Folk er så kule!

Jeg er så glad.  Sånn hoppende, jublende, yeahyeahyeah-glad.  Selv om, la oss være ærlige, det er snakk om hopping i overført betydning her.  Selvfølgelig.  Litt synd egentlig, hopping hadde passet veldig bra til personligheten min, men det er jo så arbeidsomt.  Men nok om hopping nå.   For tror dere ikke jeg klarte å komme på andre plass i virrvarrs tegneseriekonkurranse?  Jeg får meg selv som tegneseriefigur.  Yeahyeahyeah! (dette er forresten grunnen til at jeg har brukt så lang tid på denne posten.  Førsteforsøket endte bare ut i en rekke yeahyeahyeahs.)  Så nå sitter jeg og gleder meg.

Jeg vil si tusen takk til Undre, som faktisk dro i gang en facebookkampanje for at jeg skulle vinne, som nå virkelig var et «kjære dagbok»-øyeblikk, og alle de som faktisk ble med.  Folk er så kule!

Før jul fikk en Jeg ♥ bloggen din-pris av Frøken Makeløs.  Da drev jeg også med litt metaforisk hopping.  Jeg synes sånn er så hyggelig.  Og da vil jeg selvfølgelig gi prisen videre til syv blogger jeg ♥-er, for det er visst det man gjør.

Iversen Revisited. Selvfølgelig.  Jeg begrunnet meg i hel i Tordenbloggen, så her får han bare en «du vet hvor godt jeg liker bloggen din». (dessuten var det han som brakte facebookkampanje-ideen på bane.  Det skader heller ikke)

Esquil røler om: Jeg liker så godt hvordan Esquil skriver.  Han har en måte å bruke metaforer og sammenligninger på som gjør meg direkte glad.

Først og Sist: Hvis vi skulle valgt en blogg som skulle vært pledd-og-te (ja, jeg vet at  det sikkert burde være kaffe, men drikker folk kaffe under pledd?  Det er uansett mer konseptet enn selve drikken det er snakk om her), så måtte det vært denne.

Hellyeah! Jeg er litt avstandsforelsket i denne bloggen.  Å lese den er blir som å bli å dratt inn i et liv så mye kulere enn mitt, og jeg blir stående litt på kanten og titte på med store øyne.  Fasinert.

Ogjegbare: Jeg elsker å lære nye ting uten å måtte jobbe for det.  Sånt sett er denne bloggen veldig fin, for jeg sitter bare der og koser meg med en post, og så plutselig oppdager jeg at jeg kan noe nytt.

Oh! Tine: Der er jo en helt annen verden på andre siden der, og Tine lar meg få se den.  Jeg fniser mye når jeg leser denne bloggen.

Årstein Justnes’ Blogg: en morsom og litt rar blogg jeg oppdaget for ikke så lenge siden, og jeg ble sittende og lese meg langt bakover i arkivet.

  1. #1 by Frøken Skavlan on 4 januar 2009 - 5:44 pm

    DU er kul, du!
    (Og selvfølgelig drikker man kaffe under pledd. Te er for pyser, evt ved forkjølelse)

  2. #2 by HellYeah! on 4 januar 2009 - 9:31 pm

    Jeg får slenge meg på Frøken Skavlan og si det samme:
    Du er kul du!

    (men jeg drikker te da, chilli-te duger som bare det)

  3. #3 by Trine on 5 januar 2009 - 9:04 pm

    Jeg tok initiativet på jobben i dag, og testet ut denne problemstillingen. Konklusjon: Det fungerte helt fint å drikke både te og kaffe under pleddet. Ikke samtidig da…det prøvde jeg ikke. Men det kan hende det også går.

  4. #4 by Sonja Dadam on 6 januar 2009 - 4:04 pm

    Frøken Skavlan: Yay! Det er ikke ofte man blir kallt kul og pyse i samme kommentar (men som jeg skal komme tilbake til, så er ikke akkurat tedrikkinga mi noe for tøffasser, så det kan jeg leve med)

    HellYeah!: Jeg er også på te-vogna, men jeg er typisk sånn blomster- og blåbærte-dame, jeg er kanskje nederst på rangstigen når det det gjelder tøffheten til drikka mi (men en gang drakk jeg syv Irish coffe på to timer. Jeg føler det gjør opp for mye)

    Trine: Det er dette som er hele poenget med Interenettet. Man skriver om noe man lurer på, og så tar noen tak i det og tester ut og rapporterer. Tusen takk.

  5. #5 by Strekker on 9 januar 2009 - 5:28 pm

    Jeg er også kul. Bare nevner det.

  6. #6 by Sonja Dadam on 10 januar 2009 - 8:29 pm

    Strekker: Helt klart. Det er egentlig deg jeg tenker på når jeg skriver «folk».

Legg igjen en kommentar

