Sonja parodierer seg selv

Jeg hater den forrige bloggposten min.  Hater! HATER!

Lysstoffrøret på badet gikk tidligere i uka.  Etter å ha blinket faretruende i noen dager («hjælp, lyset på badet er i ferd med å ekspoldere» selvfølgelig. Det er sånn jeg tenker), så nektet det simpelthen å la seg skru på. Greit. Så dusjer jeg og går på do i mørket.

Dette er ikke en sånn blogg. Jeg er ikke ei sånn jente. Det er ikke sånt jeg skriver om.

Jeg har hatt lysstoffrør som har sviktet meg før. De er alle like. Bortsett fra at de ikke er det. Det er flere typer av dem. Lengder og watt som må stemme for at de skal kunne lyse på akkurat mitt bad. Og du kan være sikker på at det røret jeg får med meg hjem fra butikken ikke er det riktige. Så jeg må ut og kjøpe seg et nytt lysstoffrør. Bedre. Riktigere.

Jeg har gått svanger med den bloggposten i over et år, gledet meg nesten like mye til å skrive den, som jeg gledet meg til det faktiske Bridget Jones-året.

Så, etter å ha kjøpt tre forskjellige lysstoffrør, og ingen av dem vil lyse på mitt bad, forteller noen meg at det er en sikring inni der også som må byttes ut. Så jeg går ut og kjøper en sikring. Skrur den i. Det vil fortsatt ikke lyse. Det finnes flere forskjellige typer sikringer. Selvfølgelig gjør det det.

Men den ble ikke sånn som jeg hadde tenkt meg. Jeg har lyst å slette den, men den har fått fine kommentarer og jeg liker biten med gjerde jeg måtte klatre over, så jeg lar den stå. Dessuten sletter man ikke bloggposter. Det gjør man bare ikke.

Men denne gangen er jeg smartere. Jeg skrur ut lysrør og sikring, noterer meg ned type, styrke og jeg finner til og med et målbånd som jeg måler lengden med. Og jeg drar til butikken med jukselapp og sier til meg selv at om jeg klarer det på første forsøk nå, så er jeg blitt voksen og ansvarlig, og alt vil bli bedre.


Jeg er ganske sikker på at i morgen kommer jeg til å hate denne bloggposten også.

  1. #1 by Vero on 24 januar 2009 - 6:30 am

    hehe vi liker parodier 🙂

  2. #2 by Sonja Dadam on 25 januar 2009 - 4:29 pm

    Vero: Så bra!

Legg igjen en kommentar

