Det er ikke juks, det er standhaftighet

Iversen har tagget meg med det gøyale «lag ditt eget random platecover»-memet.

Man gjør som følger:

1. Tittelen på den første tilfeldige wikipedia-artikkelen du får, er navnet på bandet ditt.

2. De siste fire eller fem ordene i det aller siste sitatet på “Random quotations” er tittelen på bandets første album.

3. Det tredje bildet på flickrs “explore last seven days” er albumcoveret.

4. Bruk Photoshop eller lignende for å sette det sammen.

Jeg har sett hva andre har fått her, og resultatet var stort sett fabelaktig. Jeg kastet meg uti det med stor iver. Her er hva jeg fikk:

platecover

Jeg ble sur. Dette er ikke meg. Så jeg gjorde liksågodt hele greia en gang til og fikk følgende.

platecover2

Det passet meg mye bedre, men siden jeg først hadde brutt reglene fant jeg ut at jeg kunne fortsette. Dette var moro.

Tredje forsøk var ingen suksess. Den biten av setningen som skulle være platenavnet ga ingen mening, og bildet jeg fikk var bare tull.

Så jeg gjorde et siste forsøk, og fikk ut følgende:

platecover31

Nå begynner hele greia å kjede meg litt, og jeg blir slumsete. Særlig siden jeg ikke har photoshop, men bruker Gimp, og jeg ikke har funnet ut hvordan man flytter tekst.

Ideelt sett ville jeg hatt platenavnet fra den første, utseende på den andre og bandnavnet fra den siste (White-tailed Hillstar – det vises ikke så godt blant grenene).

Så jeg antar at det ikke er standhaftighet likevel, siden jeg gir opp.

  1. #1 by Iversen on 25 februar 2009 - 2:19 pm

    Det må være lov å fuske litt, Sonja. Kast den dårlige samvittiheten på fyllinga.

  2. #2 by Britt Åse on 26 februar 2009 - 12:06 pm

    Jeg fuska også. Tok tredje bilde i første kolonne, og brukte 6 ord i stedet for 4 eller 5 i tittel. Pytt!!

  3. #3 by Alt godt on 1 mars 2009 - 8:38 pm

    Det i midten var kjempefint!

Legg igjen en kommentar

