Skriften på veggen

Hvor er alle emobloggene? Jeg skjønner at jeg ikke har full oversikt over bloggeverden, men man skulle tro at det var så pass mange ulykkelige tenåringer med ønske om å skrive hjerte/smerte-poesi og Doogie Howser fanfic at man bumper borti dem innimellom som man gjør med motebloggene og slik-tjener-du-penger-på-bloggen-din-bloggene.  Jeg kan ikke se at jeg har gjort det.

Jeg skulle ønske min var en emoblogg. Da ville det vært travelt her den siste måneden. Istedenfor å ligge praktisktalt død, ville jeg postet metaforiske tekster av typen:

Livet mitt er som å se kunstfilm med en gjeng filmkjennere. Jeg skjønner at det ikke bare er traurig, og at det er ting å glede seg over, som lyssetting og symbolisme, men jeg klarer ikke ta til meg filmkjennernes entusiasme og bare kjeder meg og venter på at jeg kan dra hjem og se amerikanske dramedi-serier.

(i denne historien er de amerikanske dramedi-seriene faktisk en metafor for amerikanske dramedi-serier. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om det er fabelaktig eller elendig av meg)

Jeg er blitt tante, da, det er stas, og da jeg holdt henne for første gang lovet jeg henne at jeg alltid skulle ha tyggegummi. Så nå må jeg det.

Og oh! I dag er det kvadratrotdag! Mattemoro!

I dag tidlig oppdaget jeg at noen hadde skrevet «Bad Wolf» på veggen i heisen i blokka mi. Jeg måtte le og ble ordentlig glad og tenkte at dette da måtte være et tegn på at ting skal snu. Det var bra naivt av meg.

Jeg vet ikke helt om dette er meg som sier ifra om at jeg tar en bloggepause nå, eller om det er meg som sier at bloggepausen er over.  Jeg tror nesten bare dere får vente og se. I mellomtiden har jeg referert til tre av yndlings tv-seriene mine i posten her. Poeng til som tar dem.

  1. #1 by Frank on 3 mars 2009 - 12:19 pm

    Doogie Howser, M.D. husker jeg, men må da være omtrent 20 år siden eller noe slikt. Men flink, liten tenåringslege var han. Måtte være irriterende for de voksne doktorene, egentlig…

    Eneste som slår meg med “Bad Wolf” er Doctor Who. Der var det vel noen episoder som omhandlet det.

    Så det var vel så langt jeg kom….

  2. #2 by M on 3 mars 2009 - 2:16 pm

    Visste ikke at Dr Who hadde slått an i Norge? Jeg hadde hvertfall aldri sett en episode før jeg flyttet til den engelskspråklige verden..

    Og hvis det er emoblogger du vil ha er det bare å sjekke ut vg-bloggene:)

  3. #3 by Vivi on 3 mars 2009 - 3:14 pm

    Jeg kan desverre ikke si at jeg har funnet noen TV serier i teksten din, men må innrømme at Bad Wolf høres kjent ut…

    Ser forresten at Unge-Lovende-Rydbak har kommet frem oppe i hjørnet ditt! Det er bra det ikke er bare jeg som sikler over dette unge mannebeinet :-O Ehhh….du er ikke morra hans nei? 😉

  4. #4 by Sonja Dadam on 3 mars 2009 - 3:39 pm

    Frank: Ah, ja, jeg tenkte jo ikke på at Doogie Howser isegselvvar en tv-serie,mendensetningen eretnikktilen annen tv-serie jeglikerfryktelig godt. Men Dr. Who er riktig,ja. Det er vel et slags dommedagsvarsel. Og ikke helt uironisk fallt hele min verden i grus idag tidlig klokka 0815. Det ordnet seg igjen førti minutter senere, da; dommedag varer virkelig ikke lenger enn en tv-episode!

    M: Jeg gikk aktivt inn og anskaffet meg Dr Who episoder, på grunn av uttalige referanser i andre forum (Eddie Izzards standupshow og Coupling kommer jeg på nå). Ogdessuten forelsket jeg meg litt iDavid Tennant da jeg så Blackpool. Men jeg mener at sesong en (av de nye) har gått på NRK3.

    Vivi: Bad Wolf er Dr Who (og dessuten Rødhette når jeg tenker meg om?). Og jeg erikke mora til Rybak nei! Jeg er ikke eldre enn at jeg kunne vært… den litt gamle kjæresten hans? Ja?

  5. #5 by røverdatter on 3 mars 2009 - 11:24 pm

    Velkommen i tante-klubben!

  6. #6 by Piff on 4 mars 2009 - 9:28 am

    Du får komme på besøk til Odden, Sonja! Unge Rydbak er jo odding, må vite:) Hvis vi sitter på båten og kjører frem og tilbake en hel dag, så får vi sikkert sett’n!

  7. #7 by Alt godt on 4 mars 2009 - 10:05 pm

    Gratulerer med tanteposisjonen, det er ein fin posisjon å vere i. Eg hadde besøk av ei fire år lita (stor, i eigne auge) jente eg er tante til på søndag, og vi lukta på parfyme, såg på tv og koste oss veldig.

    Må du slutte å blogge? Eg kjem til å sakne deg! :klem: -Og så har eg ikkje funne den ultimate heimelagde kvitløksdressingoppskrifta til deg enno!

  8. #8 by Sonja Dadam on 4 mars 2009 - 10:26 pm

    røverdatter: Takk. Der er en klubb også? Dette blir bare bedre og bedre!

    Piff: Hahaha! Det der virket skremmende fristende. Tror du han har fela med seg på båten? Åååh. Hvor fantastisk hadde ikke det vært?

    Alt Godt: Jeg kommer nok ikke til å slutte helt. Bare roe ned frekvensen litt. Eller muligens er det det jeg allerede har gjort, og at jeg er i gang igjen nå. Og annettens en halv boks rømme med et fedd hvitløk er et fast innslag i dietten min nå.

  9. #9 by Jannicke on 5 mars 2009 - 6:21 pm

    Som du vet tok jeg selvsagt Bad Wolf med en gang og lo litt selv, jeg og. Jeg har sett nesten en halv episode av Doogie Howser MD, men måtte gi meg på tross av NPH.

  10. #10 by Sonja Dadam on 5 mars 2009 - 6:51 pm

    Jeg husker at jeg så litt på Doogie Howser MD da jeg var yngre, faktisk. Jeg tror jeg likte det sånn passe, men akkurat nå var det ment som et spark til Willows «You join chat rooms, you write poetry, you post Doogie Howser fanfic. It’s all normal, right? » i Help.

  11. #11 by annetten on 7 mars 2009 - 2:00 am

    Hahaha, gooooo Rømmedressing!

    *cue duskedamer*

  12. #12 by Sonja Dadam on 7 mars 2009 - 9:50 pm

    O! Nå kommer rømmedressingen med duskedamer. Dette blir jo bare bedre og bedre.

Legg igjen en kommentar

