Du har lyst til å redde verden, men vet ikke helt hvor du skal begynne, sier du?

Nå har jeg kommet opp med en plan for hvordan man kan redde verden igjen. Som de fleste planene mine er den ikke helt tenkt til endes, den er kanskje bare tenkt til midten, men jeg tror det er såpass mange mennesker der ute som har lyst å redde verden, men de vet ikke hvor de skal begynne. Så om de da er så lure at de googler «hvordan komme i gang med å redde verden» (og såpass lure synes jeg vi skal anta at de er, dette er tross alt folkene som skal redde verden, de kan ikke være helt blekkte heller), så kan de komme hit, og se seg litt omkring og tenke «huh, det var en måte å starte på, som jeg ikke har tenkt på før, denne Sonja er jammen smart. Hun er sikkert veldig pen og hyggelig også. Og morsom». Og jeg har ikke noe i mot at de stjeler ideen min. Jeg trenger ikke kred en gang, bare verden blir reddet, så er jeg fornøyd.

Så til selve planen. Den er basert på noe selvopplevd. Jeg var nemlig på kurs forrige uke. Dette kurset ble holdt på et hotell. På dette hotellet var det… og dette er helt fabelaktig. En Selvbetjent Softismaskin! Nå har jeg vært på kurs på dette hotellet før, da med masse damer i min alder, og vi gikk selvfølgelig agurk med softismaskinen, noe annet er ikke å forvente. Denne gangen var jeg på kurs med mest halvgamle menn, og jeg hadde ikke trodd at de skulle kaste seg over Maskinen i like stor grad, men det gjorde de. Softismaskin gjør altså alle glade (det skal her legges til at jeg ikke er spesielt glad i softis. Jeg mener, jeg synes selvfølgelig det er bedre enn brokkoli, men jeg kan nevne en masse andre iser som jeg synes er bedre enn softis, selv med strø, men det er noe med å dra i spaken og se isen komme ut som en seig hvit bæsj (eller en mer appetitlig  sammenligning) som virkelig gjør seg). Så jeg tenkte at man kunne investere i softismaskiner i alle bygninger hvor viktige beslutninger tas, slik at beslutningstagerne går rundt og er glade og høye på softis, og ikke kan ta dustete beslutninger som ødelegger verden.

Nå kommer vi til det punktet der jeg ikke har tenkt helt ferdig. For. Etter en måneds tid (eller der omkring, dette bør selvfølgelig forskes på), vil beslutningstagerne være vant til softismaskinen, at de glemmer å være glade for den. Da må man innføre noe nytt. Og det er her det stopper seg litt for meg, for jeg vet ikke helt hva det skulle være. Jeg tror ikke det kan være matrelatert, for etter en måned til, vil de jo ha sett seg blinde på denne tingen og vi må innføre en ting til, helt til de alle har utviklet en spiseforstyrrelse, og det kan umulig være en bra ting å ha når man er en del av maskineriet som skal redde verden.  Så her mangler det litt.

Men. Jeg har tenkt ut noe smart, og det er at softismaskinen kan «gå i stykker» etter et halvt år, og være ødelagt noen uker, og når den så blir fikset igjen, så blir alle beslutningstagerne så glade igjen, som de var i begynnelsen, så man trenger ikke å finne på en ny ting hver måned.

Det skal selvfølelig være sjokoladestrøssel til softisen (evt O’Boy), da jeg er overbevist om at sjokolade kommer til å spille en rolle i reddingen av verden.

  1. #1 by Valkyriana on 22 mars 2009 - 7:25 pm

    Spennende! Jeg er også overbevist om sjokolade kan redde verden, men jeg heller mer mot at et genmanipulert sjokolademonster fillerister alle rikingene i verden til de går med på å innføre finnerlønn på gråstein og – vips – er alle rike og kan kjøpe seg fred, lykke og helse. Vi har singel i bakgården. Need I say more?

    Jeg tror softis-maskinen kan være en stor hit! Istedet for å kassere maskinen etter en måned – hva med å gi dem noen overraskelsesmomenter fra tid til annen? Veksle litt på smaken, f.eks.? Sjokolade, vanilje og jordbær finnes hvertfall. Og så kan vi ha topping-surprise! Hva er det idag? Er det O’Boy? Er det smeltet sjokolade som stivner på isen? Er det tutti-frutti-strøssel? Slikt kan jo få folk til å ligge våken om natten i ren glede! For ikke å snakke om variasjonene i beger man kan ha!

    Vet du – jeg melder meg gjerne til et prøveprosjekt! 😀

  2. #2 by minneapolise on 22 mars 2009 - 9:35 pm

    Hva om man har en dag i uka man sparer de viktigste avgjørelsen til, og så kan det også være den ene dagen man har fri tilgang til softismaskinen?

    Nå må jeg bare jobbe hardt for å bli en sånn som tar viktige avgjørelser! 🙂

  3. #3 by Alt godt on 22 mars 2009 - 10:21 pm

    😆 Kva for hotell er det du ferdast på? Der skulle eg gjerne ha vore…

  4. #4 by Syltegeek on 23 mars 2009 - 11:31 am

    Praktfull plan! Bare pass på at nedeperioden er i en periode de har andre ting å gjøre. Og aldri, aldri i perioder med budsjettforhandlig.

  5. #5 by Sonja Dadam on 23 mars 2009 - 8:05 pm

    Valkyriana: Jeg liker sjokolademonsteret ditt! Og variasjonsmulighetene på softismaskinen, men jeg tror likevel den må krasjes innimellom, slik at folk ikke tar den for gitt.

    minneapolise: Og 6 dager i uken ha en softismaskin stående der uten at man kan bruke den? Det er jo bare ondt! Lykke til med å bli en sånn viktig-avgjørelses-person. Jeg har trua på deg der!

    Alt godt: Flyplasshotellet på Sola. De har selvplukk-popcorn også!

    Syltegeek: Takk. Og det er der forskningen kommer inn i bildet. Luke ut sånne skumle perioder, der for all del softismaskinen må fungere.

  6. #6 by Charl8e on 24 mars 2009 - 9:27 pm

    Jeg vil vite hvordan vi skal ¨fjerne¨tiggerne i Norge. Det er ikke noe annet som irriterer meg mer.. og jeg kan sikkert hjelpe dem, men jeg er ikke av den typen som strør rundt meg med PENGER. De pengene trenger jeg gjerne selv, til automatene.
    Hvordan er planene din på det?

  7. #7 by Sonja Dadam on 25 mars 2009 - 6:46 pm

    Charl8e: Jeg har ingen tiggerspesifikke planer. Men jeg tror kanskje tiggerne er mer et symptom enn et problem, slik at når vi har reddet verden, så vil de forsvinne av seg selv.

  8. #8 by Syltegeek on 25 mars 2009 - 7:07 pm

    Tiggerne får naturligvis også softis! Og siden det egentlig er det de bruker pengene de tigger på sånn i smug så vips, er problemet løst.

Legg igjen en kommentar

