Manikura

Manikyristen som jeg hadde researchet fram på internettet før vi dro var ikke på den adressen som jeg hadde notert meg, så vi gikk litt formålsløst inn mot sentrum igjen. Vi kom forbi en frisørsalong som hadde «Manikura» stående på vinduet (egentlig var det nok «manicure» det stod, men «manikura» er et av to tsjekkiske ord jeg klarte å lære meg på denne turen, så jeg måtte bare få det med her). Vi gikk inn i frisørsalongen og spurte etter «manikura», og vi ble ledet gjennom salongen, ut i bakgården og inn i en leilighet, hvor en dame hadde satt opp sitt eget lille neglstudio. Damen snakket ikke et ord engelsk, og den kunden hun allerede hadde der måtte oversette for oss.

Når det er min tur er kunden dratt og vi må klare oss uten språk. Hun ser på venstre hånden min og utbryter «katastrofa!». Det skjønner jeg faktisk, og gruer meg til hun skal i gang med høyre hånd. Der har jeg nemlig brukket en negl, og ikke bare det; jeg kom aldri så langt at jeg fikset den, så det stakk ut en tupp der, som helt klart burde være filt ned, eller i det minste klippet av.

Og ganske riktig, når hun tar fatt på høyre hånd, blir hun tom for ord og gir meg rett og slett en rapp over lanken.

Men hun gjør bra arbeid og vi betaler latterlig lite, og legger avgårde med vakre negler.

allerede neste dag fant vi ut hvorfor det var så billig - lakken begynte å flasse.

allerede neste dag fant vi ut hvorfor det var så billig - lakken begynte å flasse.

Fremdeles. Så mye bedre enn sist gang.

  1. #1 by vaarloek on 17 april 2009 - 12:34 pm

    høres betydelig mye bedre ut enn den mishandlinga jeg ble utsatt for i Vietnam, foråsiresånn!

  2. #2 by Sonja Dadam on 17 april 2009 - 2:58 pm

    vårløk:der er fordeler og ulemper med ågjøre sånt i utlandet. Fordelen er at det koster ned mot 10% av hva det gjør i Norge, ulempen er at man ikke aner hva man går til. Det er en modighets/sparsomhets-greie. Jeg får lyst til å lage graf.

  3. #3 by vaarloek on 20 april 2009 - 11:02 pm

    åja, åja, lag graf!

Legg igjen en kommentar

