Bursdagen min baklengs

Jeg har hatt 29-årsdag igjen. Det begynner å bli en del av dem nå, men det er forsåvidt greit. Her kommer gjengivelse av dagen, fra slutt til begynnelse, av ingen annen grunn enn at jeg husker de gjorde det sånn i en x-files episode (og i Memento) og jeg synes det var kult. Forbered dere på en overraskende lang slutt.
23:40 Legger meg.
23:10 Kommer på 2.plass på musikkquizen, og gjør det ikke videre bra i andre runde av quizen.
22:00 Vinner første runde av quizen. Vår første seier på ordentlig quiz (har hatt to seiere på musikkquizen før) Og blir gratulert med dagen av quizmaster over høytaler. Yay!
21:00 Quiz
20:00 Spiser nachos til middag og tar imot bursdagstelefoner
19:00 Kjører til Stavanger
18:00 Ungene finner ut at jeg har bursdag og prøver å gjette hvor gammel jeg er. Setningen «Om du e øve 40?» faller. Hmfr.
17:00 Hjelper en gjeng med ungdomsskoleelever med lekser. Kommer til å nevne at etter at de er ferdige med videregående er det ingen som noensinne kommer til å bry seg med karakterboka deres fra ungdomsskolen. Ville tilstander bryter ut. Jeg prøver å overbevise dem at det er lurt å lære ting for læringens del, og at folk kommer til å like dem bedre når de kan mye. Vet ikke helt om jeg når gjennom.
16:00 Sover
15:30 Drar hjem fra jobb
14:30 Er trøtt og sliten og når en kunde maser (sender en epost med noe jeg mener er et tullete krav), svarer jeg så ekstremt sukkersøtt og overhøfflig, at han bare må se at jeg er sarkastisk. Ikke bra.
13:30 Serverer ekstremt skeiv gulrotkake med flytende krem.  Jeg pleide å være flink til å bake. Jeg vet ikke helt hva som har skjedd. De sier den smaker godt, da.
13:00 Darcy-Optikeren har ringt. Jeg liker ham så godt. Han har lagt igjen beskjed på svareren min om at jeg ikke trenger å tenke mer på den forrige beskjeden han la igjen. Den jeg allerede har svart på. Jeg tenker det er litt som om han lager unnskyldninger for å ringe meg, og før jeg vet ordet av det så dagdrømmer jeg om bryllupsdagen vår.
12:25 Innser at de mest interessante tingene ikke nødvendigvis skjer hver hele time.
12:23 De spiller Surfin’ USA på radioen. Guffer opp lyden, lukker kontordøra og surfer på kontorstolen. Blir selvfølgelig ferska.
12:00 Hjem for å hente mobil. Spiser toast, åpner pakke og finner ut at Johnny Logans «What’s another year» er den dårligste bursdagssangen noensinne.
11:00
10:00
9:00
8:00 Innser jeg har glemt mobil og mat hjemme

7:00 Drar på jobb

6:00 Dusjer, sminker meg, tar på meg kjole og neglelakk, lager glasur

5:00 Baker gulrotkake. Den blir ekstremt skeiv.

4:00 Leker på Internettet

3:00 Gir opp å få sove igjen, og står opp

2:00 Sjekker epost

1:00 Våkner etter å ha sovnet fullt påkledd ettermiddagen før.

0:00 Sover.

  1. #1 by plosiv on 22 mai 2009 - 6:54 pm

    Hihi, bloggen din var veldig sjarmerende da! Tror jammen jeg leser videre, jeg. 🙂

  2. #2 by Caroline Maria on 24 mai 2009 - 12:20 pm

    Så søt blogg du hadde 😀

  3. #3 by Sonja Dadam on 25 mai 2009 - 5:17 pm

    Tusen takk, plosiv og Caroline Maria! Velkommen skal dere være.

  4. #4 by Thomas on 27 mai 2009 - 2:27 am

    Baklengs er best!

  5. #5 by Sonja Dadam on 28 mai 2009 - 1:54 pm

    Ja, og jeg vet ikke hvorfor, men det gjør ting kulere!

Legg igjen en kommentar

