London, baby!

P.I.C. og jeg gjorde London i helga. Dette er den uoffisielle reisedagboka:

Torsdag:

Vi har fått et knøttlite hotellrom. Sengene er arrangert som køye, de er festet i veggen og krager ut. Ingen stolper eller kjettinger. Siden vi er ingeniører finner vi ut at det nok er lurest å sove lengst mulig inn mot veggen.

Fredag:

Shopping! Jeg har kjøpt uanstendige mengder med tv-serier på hmv. Jeg får dem med meg i tre små poser, og spør om jeg heller kan få en stor en. Det gjør jeg, men mannen bak disken kommenterer «Seeing as it is Dr. Who, they should really all fit in one of the small ones». Jeg legger igjen en liten bit av hjertet mitt hos ham for den der.

Lørdag:

I løpet av natten merker jeg at hvis man legger seg for langt inn mot veggen, så kan senga vippe opp. Når vi våkner neste morgen skal jeg vise P.I.C oppdagelsen min. «Se hva jeg har funnet ut!» sier jeg, og smeller meg helt inn mot veggen, med det resulatat at senga flyr helt opp, og jeg blir skvist mellom den og veggen og P.I.C må skynte seg ned den skumle, ustabile stigen sin for å redde meg. Det går bra, da.

På kvelden skal vi se We Will Rock You, musikalen basert på Queen-sanger. Før showet starter overhører vi følgende samtale:

-What’s the story about?
-It’s a science fiction adventure.
-What, like Star Trek?
-No, it’s set in the future, where this dictator has banned all rock music.
-So, it’s like Footloose!
-Ehr…

Etterpå drar vi på pøbb. Etter en stund blir det stille og lyst.

Jeg: Er det slutt nå, liksom?
P.I.C: Nei, de har sikkert bare glemt å skifte CD.

Søndag:

Venter på T-banen.

Jeg: Hva er Ory?
P.I.C: Hæ?
Jeg: The Ory. Det står på t-skjorta di.
P.I.C: Hva? Nei! Theory. «Put theory into practice»

Ikke mitt stolteste øyeblikk det der.

, ,

  1. #1 by Skorpionkvinnen on 26 mai 2009 - 9:51 am

    Herlig! Sukkerspinn og jeg var i London i påsken, da så vi også We will rock you.
    Forresten, jeg leste din post om jordbærsjokolade og fikk meg en god latter for en stund siden. Nå i helgen var jeg i Haugesund. Skulle hjelpe min demente mor med vesken hennes, og hva fant jeg oppi den? Jo, en diger plate melkesjokolade med jordbær! LOL!

  2. #2 by Sonja Dadam on 28 mai 2009 - 1:55 pm

    Kult! Da finnes sjokoladen jaffal i Haugesund et sted. I mellomtiden har de den også på Jokeren rett her, så jeg var visst bare litt forut for min tid. Jeg spiste en plate igjen i går.

  3. #3 by plosiv on 30 mai 2009 - 8:37 am

    Pssst, utfordring til deg her: http://plosiv.wordpress.com/2009/05/29/stekeovn/

  4. #4 by hvitskygge on 1 juni 2009 - 7:46 pm

    Hei – jeg var også i London og så «We will rock you» på Dominion her forleden (torsdag). Sammentreff, sammentreff.

    Hørtes ut som noen fine hotellsenger. Fikk litt morsomme bilder i huet, ja. :p

    *linke til på bloggen sin*

  5. #5 by Sonja Dadam on 2 juni 2009 - 8:29 am

    plosiv: jeg jobber med saken, virkelig. (og jeg så at du brukte samme overskrift på din London-post for mindre enn en måned siden. Ikke mening å herme, men som tidligere Friendsfanatiker, så bruker jeg «London, baby!» kanskje i overkant mye. Spesielt når jeg skal til London.

    hvitskyggel: ja det er visst en greie det, å dra til London for tiden. Skjønner det godt, super by, det der. Sengene var gode å ligge i når de holdt seg i ro, og det er jo det viktigste.

    • #6 by hvitskygge on 3 juni 2009 - 12:31 am

      Når sengene holdt seg i ro, ja. Du sier noe der. 😀

      • #7 by hvitskygge on 3 juni 2009 - 12:32 am

        (Altså, greia var at vi lå i køyesenger som vingla noe helt ufattelig mye – bare jeg rørte meg tre millimeter så vekte jeg hu under, sånn omtrent.)

      • #8 by Sonja Dadam on 3 juni 2009 - 10:59 am

        Dere så «we will rock you» OG sov i uberegnelige køyesenger!? Kanskje vi er samme person!

Legg igjen en kommentar

