15 mann på en dødmannskiste (av mahogni)

I serien «Sonja skjønner ikke hva folk sier til henne på fest»* er vi nå kommet til en episode jeg opplevde på bygdefest i Trøndelag i sommer:

Jeg: Hei, jeg tror aldri jeg fikk hilst på deg. Vi var på samme vorspiel
Han: Hei jeg heter (sett inn navn som jeg allerede hadde glemt da samtalen var over)
Jeg: Hei, Sonja, hyggelig.
Han: Ja, det er du som drikker klasserom.
Jeg: Hæ? Nei, det gjør jeg vel ikke
Han: Jo, jeg så du satt og drakk klasserom
Jeg: Nei, jeg drikker ikke SÅ mye…

Han: Nei, nei. Klasse rom.

Jeg: Åååhhh. Ja, det stemmer. Bortsett fra at jeg drikker gin, da. Men den har klasse over seg, ja.

Og så blir vi sående og snakke om hvor classy vi er som bruker en 20-30 kroner ekstra på polspriten vår. Bra kveld.

*som i de fleste andre «serier» her i bloggen, vil også denne bestå av bare to deler

  1. #1 by Iversen on 3 september 2009 - 7:49 am

    Det er så flott at du frekventerer bygdefester i Trøndelag. Serier med flere deler er uansett bare kjipt.

  2. #2 by Sonja Dadam on 4 september 2009 - 2:47 pm

    Trøndelaget er nå en gang det beste stedet om man skal på bygdefest. Sånn er det bare.

Legg igjen en kommentar

