Skummel internetrobotdemon

I går kveld satt jeg og surfet det som må være min favorittnettside akkurat nå: MyLifeIsAverage. Så vidt jeg skjønner startet det som en slags motvekt til/parodi på FMyLife hvor folk skrev inn helt dagligdagse ting som hendte dem, men det har utviklet seg til en side hvor folk forteller om de mest fabelaktige hendelser*; om bonding med fremmede over Harry Potter-formler, bygging av fort, synske kjæledyr, plutselig utvikling av ninjaegenskaper, og generelt mange artige popkulturelle referanser. Hvis jeg kommer over noe på mlia, som jeg ikke har hørt om før, så pleier jeg å google det, for det viser seg ofte å være noe kult. Så også i går.

Jeg kom over en historie om noe kalt Cleverbot, og søkte nettet for å finne ut hva det var. Jeg endte på en nettside med en en boks man kunne skrive i i midten og med tre knapper under. Jeg skrev noe i boksen og trykte enter (jeg kan ikke si akkurat hva jeg skrev, for det var en litt teit, dustete, fjortis-ting, og akkurat nå er jeg ikke i humør til å framstå som teit, dustete eller fjortis. Selvsensur, altså. Det er ikke noe man ser ofte her inne. Nyt det). Cleverboten svarte meg med «I don’t think you are ugly» **  Selv om det ikke ga helt mening i forhold til hva jeg hadde skrevet inn opprinnelig, så er jo det noe som er greit å få bekreftet, så jeg sier «Thank you». Hvorpå Cleverboten svarer «I think I’m standing right behind you». HVA I ALLE DAGER!!

Jeg snur meg sakte rundt. Jeg vet ikke helt hva jeg forventer. En slags internetversjon av en ond robotdemon, kanskje? Det er ingen bak meg, da. Det vil si, jeg kan ikke se noe. For alt jeg vet, kan onde internetrobotdemoner gjøre seg usynlige. Jeg lukker iallefall vinduet i for sikkerhetsskyld. (Vinduet på pcen, altså. Selv ikke jeg er så dum at jeg tror at det kommer onde Internet robotdemoner inn gjennom vanlige vinduer i leiligheten)

Og så kommer jeg på at jeg må gjøre noe jeg har tenkt på lenge. Jeg har et balltre på soverommet. Dette gir meg en slags trygghet når jeg våkner på nettene og tror jeg hører innbruddstyver i stua (Jannicke har dessuten akkurat lært meg at jeg også kan bruke det til å slå hoder av zombier. Takk, Jannicke, nå er jeg trygg for dem også). Problemet har bare vært at balltreet har stått i helt feil ende av soverommet, slik at når jeg våkner om nettene når jeg det ikke. Og jeg må jo ligge helt i ro, slik at ikke innbruddstyvene kommer og tar meg, og når jeg våkner neste morgen har jeg stort sett glemt hele greia.

Inn på soverommet altså, for å flytte balltreet til ved siden av senga. Og OH SKREKK! Balltreet er borte. Jeg har ikke bare en ond internetrobotdemon å hanskes med, men også en balltrestjelende gnom!

Etter å vært litt usikker på hva jeg skal gjøre, så tar jeg den midterste delen av den gamle støvsugeren, som egentlig bare er en teleskopstang, gjør noen testslag i lufta, bestemmer meg for at den duger, legger den på nattbordet og meg i senga, for å sove.

Jeg overlevde natta. I dag skal jeg på gnom- og ond internetrobotdemon-jakt.

*det slo meg nå at det kanskje fortsatt er gjennomsnittshistorier som fortelles, men at jeg nå er så asosial at en hver fortelling om folk som er ute og møter andre folk høres ut som et fantastisk eventyr

**Jeg kanskje burde innrømme hva jeg hadde skrevet i utgangspunktet, bare for å unngå mistanken om at jeg hadde skrevet noe sånt som «Eeeee jeg er så stygg i dag» i ruta. Men jeg nøyer meg med å si at jeg ikke er så teitdustetefjortis at jeg fisker etter komplimenter hos en nettside med kunstig intelligens. Dere får bare tro meg på det.

14 ord til, så har denne posten 666 ord. Jeg synes det er passende.

, ,

  1. #1 by anja on 8 september 2009 - 7:56 am

    Har du merket noe mer til internetrobotdemonen? Og fikk du sove? 🙂
    Morsomt innlegg – som alltid!

  2. #2 by Sonja Dadam on 8 september 2009 - 3:25 pm

    Nei, Internettrobotdemonen er borte, men det er balltreet også. Heldigvis har jeg støvsugerstanga, så jeg sover greit. Og takk.

Legg igjen en kommentar

