En slags leserundersøkelse

Jeg så at Frøken Makeløs og Plosiv har sånne leserundersøkelser og jeg tenkte for meg selv «Det vil jammen meg jeg også ha!». Og etter å ha tenkt det en ukes tid, så satte jeg meg til å lage en. Dessverre  var det bare mulig å stille 10 spørsmål (det får man igjen for å velge undersøkelsestjenesten med det kuleste navnet, istedenfor den mest brukervennlige), og jeg hadde så mye annet jeg lurte på, at det ikke ble plass til så mange spørsmål om bloggen min, men det får nå være. Dessuten på ca spørsmål syv, så dukker det plutselig opp tre tekstbokser, selv om det bare skal være skrivemuligheter på det siste svaralternativet. Dere får se om dere takler det. (Jeg foreslår å bare skrive «JA» eller «Nei» bak de boksene som ville vært «Ja» og «Nei»-avkryssingsbokser om jeg hadde gjort det riktig)

De av dere som har lengtet etter muligheten til å gi en anonym tilbakemelding om hva dere synes om bloggen her, får heller bare legge igjen en kommentar uten navn/blogglink i kommentarfeltet under denne posten. Der kan dere også svare på spørsmålet jeg måtte ta ut av testen:

Har DU lyst på ein krokodille på DIN postkasse?

Undersøkelsen hadde også en «Add logic»-knapp. Den benyttet jeg meg ikke av.

Og her er den; den har bare 10 spørsmål, så det burde være mulig å gjøre den på under to minutter (selv om den har en del spørsmål som krever litt filosofering, om man ikke har gjort det på forhånd, så det kan ta noe lenger tid.)
EN SLAGS LESERUNDERSØKELSE

Edit: Jeg bør kanskje nevne at jeg kan komme til å poste resultater (og mulige analyse av resultater) på bloggen her, men alle er selvfølgelig helt anonyme, så kjør på!

  1. #1 by kristin on 16 september 2009 - 7:51 pm

    FANTASTISK spørreundersøkelse! Jeg har nå tatt alle tre, og når spørreundersøkelsen kommer som undersøker hvilken spørreundersøkelse som var best, skal jeg helt klart krysse av for denne!

  2. #2 by Milla on 16 september 2009 - 8:34 pm

    Fin undersøkelse! Og jeg har ingen postkasse (bare en dørmann som gir meg posten rett i hånden når det kommer noe sånn en gang annenhver måned), men om jeg hadde hatt en skulle jeg gjerne hatt en krokodille på den!

  3. #3 by sandrabanan on 16 september 2009 - 8:48 pm

    Krokodille på postkassen min? Why not. Hadde jeg hatt en postkasse. Mamma får all posten min (noe som ikke er så lurt, for hun roter den alltid bort).

  4. #4 by Beamer on 17 september 2009 - 12:11 pm

    Ok, hodet er ikke helt med i dag. Og når hodet ikke er med, hopper det over vesentlige ting og legger til fine ting som ikke egentlig står der, og jeg får litt helt feil forventninger… Så jeg svarte på undersøkelsen fordi jeg trodde at det da kunne dukke opp en krokodille i min postkasse.

  5. #5 by Sonja Dadam on 17 september 2009 - 12:37 pm

    Kristin: Takk skal du ha. Jeg finner ikke ut så mye om lesernes forhold til bloggen min, da, men jeg tror det var verdt det.

    Milla&Sandrabanan: Dette lover ikke bra for postkassemalefirmaet mitt (som riktignok bare er en idé jeg og en venninne hadde for 8 år siden), at bare folk uten postkasser vil ha krokodiller på dem.

    Beamer: Jeg fikset noe der, jeg. Se i innboksen din.

  6. #6 by Beamer on 17 september 2009 - 2:37 pm

    Hurra. jeg fikk en krokodille 🙂 dagens konklusjon: feillesing kan lønne seg.

  7. #7 by Frøken Makeløs on 18 september 2009 - 10:43 pm

    Jeg har svart. Og nå er jeg svært forvirret. Vær så snill og analyser og forklar, fine Sonja!

  8. #8 by Sonja Dadam on 19 september 2009 - 10:32 am

    Beamer: Ja, jeg har rørt det har skjedd før; man leser feil og så dukker det eksotiske dyr opp i postkassen.

    Frøken Makeløs: Ja, jeg regner med i morgen så dukker det nok opp både sirkeldiagrammer og psykoanalyse av leserne mine.

  9. #9 by Plosiv on 19 september 2009 - 5:05 pm

    Hehe, veldig morsom vri. Jeg skjønte ikke halvparten, men artig var det.;)

Legg igjen en kommentar

