Vil du være med på en slags quiz?

Jeg synes det var så gøy å lage leserundersøkelse (hvis du ikke har gjort det enda, gå og ta den!), at jeg tenkte jeg skulle lage en slags quiz. Og så kan leserne her konkurrere i hvem som er best på å følge min logikk. En 7-8 runder (en runde i uka, noen dager på å svare) med 7-8 spørsmål i. Hadde det vært moro? Og så kan jeg føre regneark med poeng, og vinneren kan få en hel masse filmer. På VHS.

Jeg har flere av rundene klare

Film/TV-serier (plot) (av typen spørsmål 5 i leserundersøkelsen – men med mindre obskure greier)

Film/TV-serier(sitater) (gjengitt fritt etter hukommelsen, så det ikke bare er å google dem)

Musikk (type: fra hvilken sang er dette: «Eg og nokre gutar frå skulen, hadde eit band og vi freista verkeleg hardt»)

Dyr/Fabelvesener (denne kategorien vet jeg ikke helt hvilken type spørsmål kommer til å innholde. Men jeg kommer nok på noe. Eller så bytter jeg den ut)

Matematikk (selvfølgelig)

Ting jeg lurer på (den eneste kategorien uten en fasit. Men det kommer til å være ting som det går an å svare på, ikke sånn «Var det bedre vær i går enn i Bergen?»)

Og så kanskje en tutti frutti/lett blandet-kategori med spørsmål jeg ikke klarer å plassere andre steder. Det kan være at jeg tenker ut bedre navn på kategoriene.

Men greia er. Hvis ingen vil være med kan dette fort bli pinlig for meg, og det vil vi jo ikke, så siden jeg er i pollmodus, så stiller jeg følgende spørsmål:

Hvis flere enn 10 sier «ja» så kjører vi quiz fra om en uke eller to (jeg kommer nok til å blogge om andre ting innimellom, jeg planlegger ikke å bli ren quizblogg) og hvis ikke så venter jeg til alle har glemt denne posten og kjører ut de spørsmålene jeg har tenkt ut allerede i en helt urelatert engansquiz.

  1. #1 by sandrabanan on 18 september 2009 - 10:42 pm

    Jeg synes det høres ut som en morsom ide 😀

  2. #2 by Minneapolise on 19 september 2009 - 12:06 am

    Jeg er med, selv om jeg ikke er noe flink til å huske slike ting lengre. Etter at jeg begynte å flytte på meg hele tiden har hodet funnet ut at en fin straff for all den nye infoen er å slette alt det gamle med jevne mellomrom. Formatering funker best på pc med backupdisk!

  3. #3 by Sonja Dadam on 19 september 2009 - 10:23 am

    Sandrabanan: Yay! Nå er det 12 som har sagt seg interessert, så nå blir det quiz!

    Minneapolise: Du trenger ikke huske så mye, for du har jo internettet rett der. Jeg kommer til å være litt obs på at spørsmålene ikke skal kunne limes rett inn i google, og så finner man svaret, men det kan kanskje brukes som et hjelpemiddel.

  4. #4 by Iversen on 20 september 2009 - 5:18 pm

    Quiz er jo stas. 😀

  5. #5 by Thomas Misund on 26 september 2009 - 4:32 am

    Det er jo alltid bedre vær enn i Bergen.

  6. #6 by Sonja Dadam on 28 september 2009 - 9:06 am

    Iversen: takk det samme.
    Thomas: Jeg har vært i Bergen en gang det var sol. Så det så.

Legg igjen en kommentar

