Er egentlig bavianer onde? Er leserne mine lykkelige? Og er det noen potensielle ektemenn blandt dem?

Resultatet på leserundersøkelsen er inne. 59 lesere har svart til nå, vel, 58 pluss meg (som forsåvidt også leser bloggen min innimellom, så jeg teller også). Undersøkelsen kommer til å være tilgjengelig i uoverskuelig fremtid, hovedsakelig fordi jeg ikke har tatt meg bryet med å finne ut hvordan jeg stopper den. Men de offisielle resultatene kommer altså nå.

Det første spørsmålet var:

Er bavianer onde?

Jeg har ikke hatt noen formening om problemstillingen, før jeg for noen uker siden kom over dette klippet:

og nå oppdaget jeg at jeg svarte feil på dette spørsmålet. Selv om fasiten her, (fra 8:10 og utover) sier at ja, det er de, så er jo jeg stort sett alltid enig med Eddie, så jeg endrer svaret mitt nå til «nei» (men bare inne i hodet mitt, jeg har heller ikke tatt meg bryet med å finne ut om jeg kan endre svarene i undersøkelsen).

Og leserne er enige med meg. Bare 31% mente at bavianer er onde, mens 69% mente at de ikke var det.

Spørsmål 2: A/S/L

Det så lenge mørkt ut her, mulig at jeg var litt for lite diskret med alternativene mine, så kanskje løy av frykt for at jeg skulle forsøke å lure dem i ektefellen eller noe, men heldigvis dukket det opp en -1 – potensiell etter noen dager. Fint å vite at jeg ikke gjør alt galt her.  74,6% av dere er kvinner, mens 23,7% er menn som jeg ikke kan bruke til noe. (selv om jeg egentlig kan fire bra mye på geografi-kravet, men det var bare så artig å skrive A/S/L igjen)

Spørsmål 3: Enhjørninger, dinosaurer, sommerfugler, drager eller katter? Hva vil du være, hva vil du ha, hva vil du pynte bursdagsinvitasjonene dine med? Jeg lot det være opp til leseren hva som egentlig lå i dette spørsmålet.

Fordelingen endte opp som følger:

Ja, jeg er for kjipt til å betale for tjenesten.

Ja, jeg er for kjipt til å betale for tjenesten.

Først ble jeg litt skuffet over resultatet. Ikke et vondt ord om katter (ikke akkurat nå i det minste), men de er jo litt… kjedelige i forhold til alternativene? Men så slo det meg at folk som velger noe som faktisk eksisterer over fabelaktige ting som enhjørninger og drager må være uhyre velbalanserte, og kanskje til og med, lykkelige mennesker (nå eksisterer vel strengt tatt sommerfugler også, men man kan vanskelig holde dem som kjæledyr. De er vanskelige å holde i det hele tatt, så de kunne liksågodt vært fiksjonelle (og jeg sier ikke at dinosaurer er fiksjonelle, men de er utdødd, så de kunne også like gjerne vært det. Jeg er ikke helt sikker på om jeg sier at drager og enhjørninger er fiksjonelle heller, men det får bli til en annen dag. Og jeg sier iallefall ikke at de av dere som ikke valgte katter er mindre balanserte. Jeg sier i det hele tatt ikke mye, bare at jeg har fått et litt mer positivt bilde av kattefolk )

REsten av resultatene kommer om ikke så all for lang tid.

  1. #1 by sandrabanan on 23 september 2009 - 9:11 pm

    Jeg kan ikke se bildet fra spørsmål 3. Noe galt med meg, eller bildet?

  2. #2 by Sonja Dadam on 23 september 2009 - 9:27 pm

    Bedre nå?

  3. #3 by sandrabanan on 25 september 2009 - 12:19 am

    Der ja 😀

  4. #4 by Plosiv on 25 september 2009 - 9:39 pm

    Jeg kjenner at jeg liker at du er for kjip til å betale. Jeg er minst like kjip som deg.g

  5. #5 by Sonja Dadam on 28 september 2009 - 9:07 am

    Plosiv: Særlig siden det helt sikkert finnes verktøy som gjør dette gratis for deg, bare at de ikkke har «apekatt» i navnet sitt.

  6. #6 by Max Waffel on 28 september 2009 - 3:57 pm

    Bavianer er underlegne mennesker, men ikke onde av natur.

  7. #7 by Sonja Dadam on 30 september 2009 - 2:10 pm

    Max: Er det dette de kaller «speciest»?

Legg igjen en kommentar

