Stephen er vår helt, og løgner og sannhet rundt The Mighty Boosh

Ulempen med ikke å sperre av leserundersøkelsen, og samtidig dele opp resultatet i flere poster, er jo at nå har flere svart siden forrige gang. Hele to til, og jeg tror dette vil gjøre alle resultatene ugyldige. Samtidig som jeg ikke egentlig tror at resultatene kvalifiserte som vitenskapelig grunnlag til noe som helst før dette, så det har uansett ingenting å si, og vi kjører på.

Spørsmål fire var som følger:
Du er i et rom med fire dører, bak en av dem er friheten, bak tre av dem er digre basseng med haier som har laserstråler montert på hodet sitt. Og flammesprutende drager. Foran den første døra står Barack Obama, foran den andre står Stephen Fry, foran den tredje står Wikipedia og foran den fjerde står en fyr som gikk i klassen din på ungdomsskolen (men som du har mistet kontakten med). Alle fire påstår at bak deres dør er det ingen haier eller drager. Hvilken dør går du gjennom?

I dette spørsmålet representerte Obama politikerne, Wikipedia skrevne kilder, han fyren folk man kjenner personlig og Stephen Fry representerte Stephen Fry. (Haiene er fra Austin Powers-filmene og den ildsprutene dragen dukket opp i en Mitchell & Webb-sketsj om samme tema, så jeg heiv den inn her som en homage til dem). Resultatene kan sees av denne fine figuren:

Stephen!
Og det gleder meg å meddele at vi som gruppe stoler mest på Stephen Fry. Yay oss!

Spørsmål 5: The Mighty Boosh-spørsmålet. Dette var min gjengivelse etter hukommelsen av noe jeg hadde sett på tv en gang, men hadde glemt hva var. Det skal sies jeg hadde funnet ut at det var The Mighty Boosh før jeg stilte spørsmålet, men jeg synes beskrivelsen var så fin at jeg synes jeg skulle bruke den en gang til. Resirkulering er jo in for tiden.
Det var 78,7% av dere som ikke skjønte hva jeg snakket om, mens 21,3% påstod at, jo da, dette ga mening.

Og så kom det som viste seg å bli det gøyeste spørsmålet, for meg, i alle fall. Der hvor dere skulle si om dere hadde løyet eller ikke på forrige spørsmål. Tanken var at man enten skulle krysse på ja, eller nei, eller krysse på ”Nei, og jeg kan bevise det” og så skrive beviset i tekstboksen. Men her føkka jo jeg opp layouten, så svarene ble litt sånn ymse. Jeg tar det på min kappe.

71,7% av dere sa at dere ikke løy. I tillegg kommer de 15,1% som påstod at dere ikke løy og kunne bevise det (en åpenbar svakhet med denne metoden for kvalitetssikring av spørsmål, er at de som løy på forrige spørsmål, fort også vil kunne lyve på dette).
Det var 7 av de som tok testen som innrømmet at de hadde løyet, og da gjorde 5 av dem det for å imponere meg, 1 for å få best mulig score (de ble nok skuffet stakkar, ingen score å hente i det hele tatt!) og en sa at de ikke visste hva jeg snakket om, enda de gjorde det og løy for å være ekle. Jeg er overraskende OK med dette.

Av de 8 som hadde svart at de kunne bevise det, så var det bare en som nevnte The Mighty Boosh. Tre mente det var en drøm, og tre beviste det bare inne i hodet sitt, antar jeg. Den siste personen som hadde svart at de kunne bevise at de visste hva det var snakk om, produserte teksten sangen jeg nevnte i opppgaveteksten, og som ble sunget i denne episoden. Det var denne personen som vant leserundersøkelsen.


Ting som ellers ble nevnt:
The thing
Brødrene Dal og jakten(?) på AtlantIs
monkey island
The Incredible Journey

I tillegg fikk jeg en «du er rar» som jeg alltid setter pris på.

Jeg har forøvrig bestilt meg 3 sesonger av The Mighty Boosh på DVD nå. Jeg ser lyst på fremtiden.

  1. #1 by paul on 25 september 2009 - 2:19 pm

    Når det er sagt så kryssa jeg av at jeg ikke skjønte hva du snakket om OG at jeg løy for å imponere deg… Tanken var at du skulle vært imponert over at jeg var ærlig med at jeg ikke visste hva du snakket om, selv om jeg visste hva du snakket om… Men det fikk spørreprogrammet visst ikke med seg…

  2. #2 by sif on 25 september 2009 - 3:09 pm

    *Gispe*

    Ojojojojojojojoj!!! Jeg har ALDRI vunnet noe i internettet før; og jeg er ganske sikker på jeg å være den første som har vunnet en leserundersøkelse NOENSINNE!!! Jippi!!! For en start på helgen, dere! 🙂

  3. #3 by Plosiv on 25 september 2009 - 9:41 pm

    Jeg sier det igjen: Jeg er veldig, veldig fornøyd med at du har begynt å blogge igjen.

  4. #4 by Sonja Dadam on 28 september 2009 - 9:12 am

    Paul: Jeg gikk ikke inn og sjekka hvem som kryssa hva, så jeg tror ikke vi kan klandre spørreprogrammet for akkurat dette. Jeg er ikke helt sikker på om jeg følger tankerekken din, men jeg er iallefall imponert over at du prøvde å imponere meg (hvis jeg forstår deg riktig)

    sif: Gratulerer! Det er desverre inge premie, bare heder og ære, og knapt nok det. Takk for video. Nå gleder jeg meg enda mer til jeg får dvd-ene i posten.

    Plosiv: Tusen takk skal du ha. Å blogge er bare, du vet, så mye bedre enn ikke å blogge.

  5. #5 by chicida on 15 oktober 2009 - 5:16 pm

    are those friggin sharks with friggin lazer-beams attached to their friggin heads? X)

  6. #6 by Sonja Dadam on 15 oktober 2009 - 7:22 pm

    Chicida: Hehe. Det kan lønne seg å huske på den der et stykke ut i quizzen…

Legg igjen en kommentar

