En sang med melodien til en annen

Radioprogrammet I’m sorry I haven’t a clue har en lek som heter «One song to the tune of an other».  Jeg har samlet en liten medley av favorittene mine. Jeg er veldig fascinert av hva en endring av melodien gjør med betydningen av sangen. Spesielt på Old MacDonald – man får inntrykk av at noe virkelig ille har skjedd på den bondegården.

Jeg har laget illustrasjoner til. Helt selv, i Gimp og Paint med ting jeg har stjålet fra internettet. Beklager.

Klikk inn på videoen for å se hvilke sanger det er/hvem som synger.

  1. #1 by Undre on 4 oktober 2009 - 10:20 pm

    Hæhæ! Old MacDonald blir aldri det samme igjen! 😀

  2. #2 by kristin on 5 oktober 2009 - 8:17 am

    Are og Odin kjørte samme konsept for noen år siden. Min favoritt er «Jeg er så glad hver julekveld» møter «Musevisa». En så mye kjappere måte å komme seg gjennom de ni versene på…

  3. #3 by Sonja Dadam on 5 oktober 2009 - 7:57 pm

    Undre: 😀 Ikke for meg heller.

    kristin: JA! Det hadde jeg jo helt glemt. De hadde jo til og med en slags schlager med Hit me baby one more time/Lys og varme. Dette gjøres alt for lite.

  1. Monday, bloody monday 112
  2. Radioanbefalinger « Sonjas ordentlige blogg

Legg igjen en kommentar

