Resultatene i 1. runde i Den Ordentlig Hvasse quizzen

Jeg burde kanskje bygget opp spenningen her, men da ble det så vanskelig å finne overskrift, så jeg røper likegodt først som sist at Lilja vant bonuskonkurransen med i gi quizzen navn. Dsffmt-quizen heter fra nå av D’OH-quizen (jeg vet, apostrofen kommer litt fra intet, men det plager ikke meg, og da trenger det ikke plage deg heller)

Så til svarene forrige runde. De var som følger:

Eye of the tiger – Survivor

Here comes the sun – The Beatles

(Her kommer) Pelle Parafins Bøljeband – Pelle Parafins Bøljeband

I’m gonna be (500 miles) – The Proclaimers

Mr. Brightside – Killers

What’s up – 4 non blondes

Medium Pace – Adam Sandler

Funny little frog – Belle & Sebastian

In the flesh – Blondie

Ziggy Stardust – David Bowie

Jeg har godkjent det aller meste av variasjoner (spesielt proclaimers sang ble kalt mye rart), for poenget er jo at dere har kjent igjen sangen, men å nevne Rocky i den første oppgaven har ikke gitt poeng. Sorry. Ett sted går grensa.

Så lagde jeg en graf, bare sånn for moro skyld (og litt for å ha kontroll på poenggivingen), som viser hvor mange som fikk poeng for hver sang. (det var ikke snakk om at det skulle være mulig å sette grafen inn i posten, så man må trykke på linken for å se den. Anbefaler å gjøre det – den er ganske fin, dessuten får man se hvor vanskelige de sangene man klarte var)

Så til resultatlista. Husk, Lilja har fått 5 bonuspoeng, ellers har alle fått et poeng for hver riktige sang og hver riktige artist. Og en H, hvis de har sagt at de bare har brukt hjernen, men det slo meg som veldig bortkastet å slite hue og rævva av meg for å få til en quiz som funker selv om folk har tilgang til internettet, for så å oppfordre dem til ikke å bruke det. Så ingen flere H’er (folk får beholde den de har fått), men en L til dem som får meg til å le høyt.

Skåren er altså etter første runde som følger:

Martin Ø. – 16 poeng

Kristin (H) – 12 poeng

Beamer – 12 poeng

Sif – 12 poeng

Lilja (H) – 11 poeng

Bad Horse (H) – 8 poeng

Chicida – 8 poeng

Iversen (H) – 6 poeng

Marianne B – 6 poeng

Sandra Banan (H) – 4 poeng

Rosa Verden (H) – 3 poeng

Neste runde – Plotrunden – kommer i løpet av søndagen en gang.

  1. #1 by Iversen on 16 oktober 2009 - 10:42 am

    Må vi vente helt til SØNDAG???

  2. #2 by sandrabanan on 16 oktober 2009 - 6:05 pm

    Det er lenge til søndag *skuffa*

  3. #3 by Sonja Dadam on 17 oktober 2009 - 6:34 pm

    Utålmodigheten deres smigrer meg – ny runde kommer rett over midnatt.

Legg igjen en kommentar

