D’OH-quiz: Plotrunden

Reglene finnes her.

Andre runde dreier seg om å finne ut hvilken film/tv-serie, og i ett tilfelle skuespiller, jeg forsøker å forklare.

Hvert riktig svar gir 2 poeng, i tillegg til at det kommer et bonusspørsmål inni der som gir hele fem -5- poeng (wow!). Så uten videre om og men kjører vi på.

1. Den filmen med de to jentene som stikker hodet opp av vannet og hun ene var med i den serien hvor de gråter hele tiden. (her skal jeg ha både navnet på filmen og på tv-serien. Totalt 4 poeng å hente på denne oppgaven, altså)

2. Kua har gummistøvler på og det er alt for mange armer og bein når de har sex på den øde øya. (navn på film)

3. De maler en diger vanntank med bukseseler og en ball og en av grunnene til at en hest løper fort, kan være fordi den liker hesten foran den. Dansende blomster og oppblåsbare sex-dukker. (navn på film)

4. Det kan virke som om Leo har to roller, men han har ikke det, han andre bare ligner på ham (for blodfans av bloggen min – navn på film.)

5. Han skuespilleren som alltid har en dverg med seg (beskrevet av en venninne av meg. Jeg klarte å gjette hvem hun mente – navn på skuespiller)

6. Den komiserien med han som var lege (i en annen serie) og hun som var heks (i en annen serie) (navn på alle tre tv-seriene – 6 poeng totalt)

7. Oi, jeg er en pinne
Åhnei, jeg er en krill
Åhnei, jeg er et esel
Hurra, jeg er en gutt!

(navn på bok/film (de heter det samme – bare to poeng, her altså)

8. Aper sloss
Bowie-sang
Kuk i komputeren
(så en sekvens som jeg ikke skjønte – og det er her bonuspoengene kommer inn. 5 poeng til den som best forklarer hva som skjer her. Det spiller ingen rolle om du ikke har sett filmen, eller ikke en gang aner hvilken film det er. Jeg kan fort finne på å bare gi poeng til den forklaringen jeg liker best, hvis ingen avgir en forklaring som jeg finner tilfredsstillende)
Kanskje kommer «Kongen» (navn på film)

9. Eksmannen til «Jesu mor» går for helt tilbakestående. (navnet på filmen som er beskrevet og navnet på filmen som har inspirert til beskrivelsen av den første filmen – 4 poeng)

Som tidligere nevnt, har jeg tatt vekk hjerne-regelen, så her er det bare å google av hjertens lyst. Fristen er førstkommende torsdag klokka 16.00 – eller når jeg har kommet meg hjem fra jobb og får fjernet kontaktskjemaet.

