D’OH-quiz: Bilderunde, fasit og resultater

Jeg hadde visst bare plukket bilder fra favoritt-tvserier, så jeg får en nydelig anledning her til å misjonere litt. Jeg anbefaler i hytt og pinevær:

1. Coupling. Gikk på TVNorge under navnet to-fire-sex. Er blitt beskrevet som «Friends med sex og alkohol». Det den mangler litt i skuespillerprestasjoner tar den igjen i kreativ historiefortelling (parallelle historier, samme historie fortalt fra flere synsvinkler etc) og den tar grundig for seg det med at man mister evnen til å tenke riktig når man snakker med folk man er betatt av (eller i Jeffs tilfelle: kvinner). Kan fås på play for £14,99.

2. Studio 60 on the sunset strip. Denne har jeg hatt en liten gjennomgang av her. Fås også på play for £14,99.

3. Jekyll. Jammen ble det ikke to Steven Moffat-serier på lista. Jeg så denne med veldig lave forventninger, på grunn av folka som var med, og ble veldig positive overrasket. Spennende, bra drama og litt morsom innimellom. Bare £2,99 på play.

4. Dollhouse. Den nye serien til Joss Whedon. Går idiotisk sent på TV2 på mandager. Det tok litt tid før jeg kom inn i den, men jeg vil si at mot slutten av sesongen så begynner det å nærme seg i det minste Angel-kvalitet på serien. Også denne £14.99 på play.

5. Red Dwarf. Supre Sci-fi-komiserien. Skulle det ikke komme en spillefilm der? Finnes på play for £5-6 per sesong (gidder ikke linke mer. Gå til play og søk selv, din lathans!). Mye morsomt, blant annet en sånn historie som jeg liker så godt.

6. Friends. OK, dere kjenner Friends. Men kjenner dere døra til Friends? Jeg var litt i tvil om den oppgaven, men omtrent halvparten av dere kjente igjen døra, så da er det vel greit.

(og her gikk jeg lei. Sorry. De fire siste seriene er også verdt en titt og vel så det)

7. Veronica Mars.

8. Spaced

9. House

10 MacGyver

Så over til vansklighetsgrafen.

Og til slutt resultatene:

Bad Horse (H) – 51 poeng

Martin Ø. – 42 poeng

Beamer – 42 poeng

Iversen (H) – 34 poeng

Sif – 32 poeng

Chicida – 31 poeng

Hjorthen – 25 poeng

Marianne B – 22 poeng

Kristin (H) – 20 poeng

Lilja (H) – 15 poeng

Sandra Banan (H) – 14 poeng

Esquil – 8 poeng

Rosa Verden (H) – 7 poeng

På søndag kommer sangtekstrunden.

  1. #1 by kruspersille on 29 oktober 2009 - 9:03 pm

    Artig greie det her… skulle gjerne deltatt om jeg bare hadde hatt litt peiling:)

  2. #2 by Beamer on 29 oktober 2009 - 9:33 pm

    «Jeg så denne med veldig lave forventninger, på grunn av folka som var med»
    Gisp, du mener vel ikke James Nesbitt??? En av mine favorittfavoritter, jo.

  3. #3 by Sonja Dadam on 29 oktober 2009 - 10:31 pm

    Kruspersille: Det er bare å hive seg på. To runder igjen.

    Beamer: Særs dårlig formulert av meg, dette her. Jeg så den pga folka som var med (Steven Moffat) og hadde lave forventninger, fordi jeg har gått på en og annen smell ved sånne valg før. Det er egentlig mest typisk når man gjør det pga skuespillere, men selv om Moffat skriver en morsom sitcom, er det ikke sikkert at han gjør horrordrama like bra. Men det gjorde han. Og jeg utviklet en aldri så liten forelskelse i James Nesbitt, og er nå akkurat ferdig med sesong 3 av Cold Feet.

  4. #4 by Hjorthen on 30 oktober 2009 - 12:59 am

    Satan, Spaced har jeg jo i hylla og digger maks. Føkk, hvordan kunne jeg ryke på den? Og Friends burde jeg selvfølgelig ha tatt. Skitt, dette holder ikke!

  5. #5 by Beamer on 30 oktober 2009 - 10:07 am

    Det var betryggende. Med ny formulering kjenner jeg meg fullstendig igjen. Jeg kjøper også ting pga skuespillere, og har lave forventninger til innhold. Cold Feet er så bra som du kan få det, kos deg!

    Tips: Nesbitt er überkul i Murphys Law. Der får han brukt ironien sin til fulle. (har bare sett halvannen sesong foreløpig).

  6. #6 by chicida on 30 oktober 2009 - 4:22 pm

    denne quizen vekker konkurranseinstinkter i meg som jeg ikke visste jeg hadde.. Soon, soon I shall rule this quiz!!

  7. #7 by Bad Horse (Jannicke) on 30 oktober 2009 - 6:53 pm

    En gang må jeg klare full pott på denne quizzen. Gleder meg til sangtekster!

  8. #8 by Sonja Dadam on 31 oktober 2009 - 3:51 pm

    Hjorthen: Ikke vær så hard mot deg selv. Jeg er også blodfan av Spaced, men tror ikke jeg ville kjent igjen det bildet om det kom ut av det blå.

    Beamer: Murphys law er lagt til skal-se-lista.

    chicida: Haha, kult. Jeg får fram ukjente sider i folk.

    Bad Jannicke: Jeg tror det skal være mulig å få full skår på neste runde.

Legg igjen en kommentar

