D’OH-quiz: Sangtekstrunde, fasit og resultater

Beklager sen tilbakemelding folkens, men hverken jeg eller pc-en min er helt 100, og selv om jeg bestakk sjefen min med en mandarin, slik at jeg fikk fri fra jobben i dag, så prøver jeg meg på nanowrimo, og fikk 8 episoder av House i posten. Lista over unnskyldninger er ekstremt lang, men mest av alt er det vel bare det at av og til så Tar Ting Tid. Men uansett, nå er vi her: fasit og resultater i nestsiste runde av årets D’OH-quiz (ja, jeg har bestemt meg for at hvis jeg husker det til neste år, så blir dette en årlig greie.)

For første gang: fasiten på Spotify.

Vi kjører tekstfasit også, siden de ikke hadde alle sangene på spotify, og fordi det er gøy.

1. Girls just wanna have fun. Dette var min sang lenge. Nå tror jeg at jeg har vokst litt fra den, men jeg fant en kul coverversjon. Tubakomp!

2. Can’t take my eyes off you. Det var nesten ingen som tok denne. Litt overrasket, men dere har ingen grunn til å skamme dere. Dere imponerte på de andre oppgavene.

3. Monsoon. Deler av internettet synes å tro at denne sangen heter I’ve sung some songs that were lame, som jo er synd for dem som trodde på det. Sangen heter Monsoon, altså, jeg har CD-en. Men jeg har gitt ett poeng til de som har svart «I’ve sung…» siden det jo er en linje i sangen, og jeg er en veldig snill dommer.

4. Fire. Jeg trodde dette var en Bruce Springsteen-sang, og ble litt overrasket over at en etter en akkrediterte den til Pointer Sisters (jeg spurte ikke egentlig etter artist i denne oppgaven, for å slippe å måtte ta standpunkt i sånne hvem hadde originalen/hvem covret-dilemmaer. Dessuten lå jo utfordringen i å finne hvilken sang det var. Når man har låttittel og hele internettet tilgjengelig, så er det ikke så vanskelig å finne noen som har sunget sangen. Men jeg har ikke trukket noen i poeng for å ha gitt meg artisten, altså). Hjorthen oppklarte det i sitt svar: Bruce Springsteen skrev den, men Pointer Sisters hadde en hit med den. Selv kjenner jeg den med Ghost of the Robot, hvor James Marsters gjør en helt nydelig versjon som jeg ikke finner noe sted. Kom innom om dere er i Sandnes, så skal jeg spille den for dere.

5. Vampires in Love. Mer vampyrmusikk. Fantes ikke på spotify, men jeg tenkte at det ikke gjorde noe, da noen har brukt den i en veldig fin Buffyfanvideo på youtube, og jeg kunne bare legge denne til. Det viste seg at Buffyfanvideoen er borte. Det har dukket opp en Twilightfanvideo som bruker sangen, da. Beklager så mye. Bare åpne linken i en ny fane, og gjem den bort med en gang, og bare hør på fine sangen, og la være å se på bildene.

6. In Dreams. Jeg visste ikke det var så mange Roy Orbinsonfans der ute.

7. Se Bastasse una canzone.

8. 99 Luftballons. Jeg trodde jeg var smart, men tenkte jo ikke på at den er blitt oversatt til engelsk.

9. Pour un flirt avec toi. Jeg kan ikke fransk. Jeg lærte meg denne sangen utenat ved å herme etter lydene en gang jeg kjørte Haugesund-Trondheim med bare en CD med 70-tallsmusikk i bilen. Jeg brukte google translate til å oversette en bit. Det betydde noe helt annet enn hva jeg trodde. Jeg er imponert over hvor mange som tok denne.

10. You suck. Jeg heiv denne på til slutt, bare for moroskyld. Den fant jeg heller ikke i Spotify, men den var på youtube, og helt uten glittervampyrer i videoen, så den får være med i bloggen min (selv om den er MTV-sensurert):

Thomas svingte innom kun for å svare på denne oppgaven, og jeg hadde en stund til å gjøre GothDetektiv av ham (jmfr originalt navn på quiz), og gi ham 100 poeng for å svare på ett spørsmål og la ham vinne hele greia, men siden de omtrent to leserne jeg har som hadde tatt den referansen ligger ganske høyt på poenglista, så innså jeg at det bare ville glede meg – og muligens Thomas – så jeg slo det fra meg, og ga ham 2 poeng som alle andre. Det eneste ureglemenære poenget denne runden går til Hjorthen, fordi han insisterer å tippe Buffy på alt han ikke vet hva er. Selv når vi nå er inne i en sangkonkurranse.

Jeg heiv på noen sanger jeg liker fortiden på slutten av spotifyfasiten, bare for å lage en liten time med musikk. Jeg synes det ble en ganske fin, om enn noe rar, spilleliste.

Og så er det bonuspoengene. Saken var som følger:

Donalds bil har registreringsnummer 313, pi er 3,14, Syracuse i New York har retningsnummer 315. Så riktig svar er 3,16 (jeg hadde også godtatt 316).

Beamer og Martin Ø gjettet dette, og dro inn 2 poeng. Hjorthen fikk 1 poeng for sitt forslag 42 (ja, jeg er enkel. Kom med popkulturelle referanser jeg liker, så får dere poeng. Samme referanse funker ikke to ganger. Det er de uskrevne (og nå altså skrevne) reglene i denne konkurransen.), og Chicida får et poeng for sin nydelige «donald = streker(tegneserie) Syracuse= spiraler (archimedes) , Pi = sirkler,  ergo, neste tall er uendeligheten!» (ja, det er en annen måte å få poeng på: snakk over hodet på meg. Blir jeg imponert nok, sitter poengene løst, for å slippe å innrømme at jeg ikke forstår det pøkk). Men Lilja. Lilja er Dronningen av Bonuspoengene. Hun fikk en uttelling på 3 poeng av 2 mulige. Hun svarte Johannes. Dro hele greia et skritt videre. Jeg er imponert!

Så over til vanskelighetsgrafen.

Til sist poengoversikten:

Bad Horse (H) – 64poeng

Beamer – 60 poeng

Martin Ø. – 55 poeng

Chicida – 50 poeng

Sif – 46 poeng

Hjorthen – 45 poeng

Iversen (Lillemus Mei) (H) – 34 poeng

Marianne B – 30 poeng

Sandra Banan (H) – 27 poeng

Lilja (H) – 22 poeng

Kristin (H) – 20 poeng

Esquil – 8 poeng

Rosa Verden (H) – 7 poeng

Bare Thomas – 2 poeng

Si ifra om dere ser noe som ikke stemmer.

På søndag kommer siste runde omstokkrunden

  1. #1 by sandrabanan on 6 november 2009 - 6:07 pm

    Sandra Banan (H) – 27 poeng
    Sandra Banan (H) – 14 poeng

    …?

  2. #2 by RosaVerden on 6 november 2009 - 6:31 pm

    Kremt.. jeg ser at jeg glemte å svare på denne runden :-S

  3. #3 by Beamer on 6 november 2009 - 6:35 pm

    Digger denne konkurransen. Og at utdelingen av ekstrapoeng begynner å ligne mer og mer på Tommyball er bare hærlig 🙂

  4. #4 by Iversen (Lillemus Mei) on 6 november 2009 - 6:40 pm

    Jeg boikottet denne runden for å gi Hjorthefarfar en fighting chance i siste runde. Sporty!

  5. #5 by Hjorthen on 6 november 2009 - 10:37 pm

    Er det bare en runde igjen? Jeg trodde vi skulle holde på til jul i god gammel Tordenbloggånd!??

  6. #6 by sandrabanan on 6 november 2009 - 11:19 pm

    Ånei. Bare en runde igjen? Jeg kommer til å savne quizzen din!

  7. #7 by Sonja Dadam on 7 november 2009 - 12:11 pm

    Sandra Banan: Sorry, jeg fikk besøk før jeg var helt ferdig med posten, så det gikk litt fort på slutten der. Har rettet det opp nå. Og koselig at du kommer til å savne den.

    RosaVerden: Sånn kan det gå – en runde igjen.

    Beamer: Takk. Jeg er spesielt fornøyd med at jeg klarte å gi tre av to mulige.

    Iversen: Stort av deg. Selv om jeg husker hvor mye du sutret i forrige musikkrunde, og har mine egne teorier rundt akkurat hvorfor du ikke leverte.

    Hjorthen: Ja, det var den opprinnelige planen, men så viste det seg at jeg ikke hadde gjennomføringsevnen til sånt.

  8. #8 by Chicida on 7 november 2009 - 2:30 pm

    går det an å få ekstrapoeng sånn mellom rundene for å kjenne igjen din gothdetective referanse fra noel fielding og russel brand sin kapring av the BFQOTY? 😀

    og finnes det premier til de tre beste? (har gitt opp å ta igjen bad horse..)

  9. #9 by Esquil on 7 november 2009 - 3:37 pm

    skulle ikke jeg hatt ca 50% mer poeng?

    og hva betyr vanskelighetsgrafen? prøver du å si at det er flere enn meg som har tatt han italieneren? det er isåfall bare juks. murgle.

  10. #10 by Sonja Dadam on 7 november 2009 - 3:50 pm

    Chicida: Jeg tror ikke det kan bli sånn at folk selv kan foreslå ting de skal få poeng for. Litt system må vi ha i rekkene (men yay! for å ha sett BFQOTY – jeg tror det er det morsomste jeg har oppdaget i hele år). Og ja, kanskje vi kan gå for en 1. en 2. og en 3. plass. Det blir jaffal diplom til alle.

    Esquil: Er du sikker på at du sendte inn svar? Jeg kan nemlig ikke se å ha mottatt noe fra deg. Husker du hvilken dag det var og om du brukte kommentarfeltet eller svarskjemaet, så skal jeg undersøke litt mer.

  11. #11 by Esquil on 8 november 2009 - 9:14 am

    Jeg brukte svarskjemaet ja, og jeg tror det var ganske tidlig. Ihvertfall ventet jeg en del dager på fasiten.

    ser ut som 12-14 poeng. Spørs hvordan du ville likt min kommaplassering i 316-rebusen. Ca samme poengsum gikk jeg glipp av i første omgang. I en perfekt verden føler jeg at jeg bør settes til samme total-poengsum som iversen før siste omgang. Men det er jo min maskin sin skyld. jeg er klar over det.

  12. #12 by Sonja Dadam on 9 november 2009 - 9:29 am

    Så dumt, Esquil, jeg finner ikke svaret ditt, og det er ikke det at jeg ikke tror deg, men vi kan ikke gjøre det sånt at de som ikke har svart får estimere hvor mange poeng de ville fått og så bare få dem (selv om det slår meg at vi har en gylden mulighet her; du får masse poeng i quizen min, og jeg kommer videre i Den Gyldne Q. Korrupsjon i bloggmiljøet. Det har vi ikke hatt før). Så sorry. Men jeg kan sende deg en mail på onsdag om jeg ikke har mottat noe svar fra deg innen da, og så kan du bare sende inn svaret ditt til meg per mail, om det ikke funker via blogg.

  13. #13 by Esquil on 10 november 2009 - 2:35 pm

    det er greit, du trenger ikke besudle resultatlisten. men i mitt hode er det meg mot iversen nå. locked in a battle for the glorious seventh spot. siste runde avgjør alt.

Legg igjen en kommentar

