En reise til fortiden i Tempelet med Gratis Stæsj

Jeg var på bibliotektet i går. Litt sånn ufrivillig, for jeg skulle egentlig på Kult. Kafeen med knøttaspc-en og skrive filmmanus og være skikkelig kulturell mens jeg drakk Chai Latte , men så hadde jeg tatt med meg strømkabelen til videokameraet, og den er såpass lojal (til kamera, ikke til meg) at den ikke ville forsyne knøttaspc-en med strøm.

Så da bar det på biblioteket for å låne pc der. Jeg liker biblioteker. Det er et av veldig får steder i verden hvor man fortsatt kan få ting gratis, og det skal man sette pris på. Dessuten liker jeg at alle bibliotekdamene over 50 ser ut som skilpadder.  Og bare for å ha det på det rene: å se ut som en skilpadde er en bra ting i min verden. Jeg vil ikke ha det på meg at jeg disser bibliotekdamene. De er tross alt Gudinnene av Tempelet med Gratis Stæsj.

Biblioteket har en gammeldags vibb. De prøver, det skal de ha. De har satt inn opptil flere edb-maskiner, hvor man kan låne internettet i inntil en time. Jeg lånte en av disse maskinene, og ble litt oppgitt over at ingenting virket. MSN ville ikke virke fordi den var for gammel. Jeg tenkte jeg skulle gjøre biblioteket en tjeneste, og oppdatere den, men så viste det seg at hele Windows Oppdateringssystemet var utdatert, og da turte jeg ikke prøve å installere mer. Jeg vet stort sett hva jeg driver med, men det har hent at jeg har slettet viktige ting når jeg har ment å installere ting, og jeg vil jo ikke slette viktige bibliotekting. Så jeg satte meg til å surfe. Med Internet Explorer 3.0. eller noe. Det dukket i alle fall stadig opp varsler om at jeg burde oppdatere nettleseren min.

Men så, da min tilmålte time nærmet seg slutten, kom det en varsel som skikkelig fikk meg til å tro at  jeg hadde havnet på 90-tallet, nemlig følgende:

 

Diskett! Lol!

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

