Ubetydelige fantastiske øyeblikk

Før hadde jeg store øyeblikk. Store livsforandrende øyeblikk, som jeg vil huske for alltid. Jo eldre jeg blir, jo færre er det av disse øyeblikkene. Komme inn på skole, få førerkort, knust hjerte. Det er snart fire år siden jeg hadde et sånt øyeblikk nå. Den dagen jeg fikk vite at jeg hadde fått den jobben jeg har nå. Jeg løp to runder rundt gjennom gang/kjøkken/stue, og tenkte ”dette må jeg fortelle mamma”, for så å huske at hun hadde dødd bare dager før, og jeg ikke kunne fortelle henne det.  Det var i det hele en rar uke.

De store øyeblikkene er heftige. Man bør kanskje ikke ha for mange av dem uansett. Men de små øyeblikkene; de hvor alt klaffer, alt er fint, men ingenting egentlig forandrer noe, dem må de bare lasses på med.

Her er en liste over noen av mine favoritter:

Da en kollega av meg skulle gå til matsalen og hadde hendene fulle med matpakke, vannflaske og kaffikopp, og hadde sett det nødvendig å putte bananen sin i lommen, og jeg var tilstedeværende nok til å spørre ”er det en banan du har i lomma, eller er du bare glad for å se meg?”

Da vi snakket med en kollega som hadde flyttet, og som manglet masse møbler, og jeg sa ”Ja, men du vet, har du et kjøleskap og har du en tv” og en annen kollega, helt uten å nøle fortsatte med ”da har du alt du trenger for å leve”

Da vi siste dagen etter en uke i Italia stod ute på balkongen, og alle sammen spontant begynte å synge hele ”Que sera, sera

Da jeg, under en samtale om søppelstreiken i Napoli, klarte å få med ordet ”mafiaboss”.

Da Jannicke, under innspillingen av Swashbuckled plukket opp noen greier, gjorde seg klar for å gå og spurte ”Ready, normal people?” og Espen svarte ”Ready” og jeg svarte ”Ready” og vi bare gikk uten å kommentere det noe videre.

Nå kjære leser, hva er dine favorittubetydelige øyeblikk? Fortell meg i kommentarfeltet, post i egen blogg, eller bare kos deg med dem inne i hodet ditt.

, ,

  1. #1 by EliseT on 25 januar 2010 - 9:06 pm

    når jeg kommer til stasjonen uten å ha sett på klokka og akkurat min tbane glir inn på perongen

  2. #2 by iversen on 25 januar 2010 - 9:44 pm

    Enig med EliseT der, herlig følelse. Eller, vi har busstopp like utenfor, så for meg blir det diggeste egentlig når bussen kjører inn på stoppet i det jeg kommer ut porten. Da starter dagen fint.

    Eller når det plutselig går en time når man gjør noe kjett, helt uten at man legger merke til det. Sånne forsvunne timer er fantastiske.

  3. #3 by Sonja Dadam on 26 januar 2010 - 8:31 am

    EliseT: Jeg kommer fra et sted hvor det gikk tre busser daglig inn til byen (0700, 0905 og 1540), så for meg er selve konseptet med å legge i vei for å ta kollektivtransport uten å sjekke klokka magisk. Når det i tillegg klaffer sånn, skjønner jeg got at det oppleves som glede.

    Iversen: Jeg leste «kjøtt» der de første tre gangene, og skjønte virkelig ikke hva du prøvde å kommunisere. Nå har jeg funnet ut av det, og må si meg helt enig.

  4. #4 by annetten on 31 januar 2010 - 5:55 am

    Jeg klarte å dra nesetrikset på kjæresten min her forleden. Det er sikkert ti år siden sist og han er veldig var på sånne ting, så da ble jeg faktisk litt stolt.

  5. #5 by Sonja Dadam on 31 januar 2010 - 2:26 pm

    annetten: Nå har jeg grublet en del på hva «Nesetrikset» kan være. Min første tanke var det når man later som om man tar nesen til noen , ved å stikke tommelen mellom peke- og langfinger, men har kommet fram til at det nok ikke er det. Uansett; bra for deg (bortsett fra hvis det virkelig var det trikset. Da trenger du en smartere kjæreste. ASAP!) !

  6. #6 by Annetten on 2 februar 2010 - 8:08 am

    Nesetrikset er den gamle klassikeren der man forteller noen at de har en flekk på genseren mens man peker på den, og idet de ser ned drar man fingeren sin opp og sneier nesa deres på veien. Nå kom jeg på
    at det er veldig lenge siden jeg har forsøkt å stjele nesa til noen, lurer på om det slår an på jobb?

  7. #7 by Sonja Dadam on 5 februar 2010 - 5:01 pm

    La meg vite hvordan det der går!

  1. Ubetydelige fantastiske øyeblikk « Camillabloggen

Legg igjen en kommentar

