Nye ord via søppelposten

Jeg har et nytt yndlingsord. Og det kom til meg fra spamkassen i hotmail, av alle steder. Der hadde det nemlig rotet seg inn en epost med følgende header:

«Become a hotsome man»

Begrepet fasinerte meg i så stor grad at jeg nesten åpnet eposten, men så gikk jeg for å søke det opp i urban dictionary istedenfor, og fant følgende forklaring:

«A combined word for someone/something that is hot and awesome.»

Vi må da klare å finne et norsk uttrykk for også. Jeg tenkte å sjekke med google translate, for å finne den beste oversettelsen av awesome, men den skuffet med å foreslå «fryktinngytende» Riktignok har det gått inflasjon i «awesome»-ordet (jmfr Eddie Izzards «what, like a hotdog?» (har fortsatt ikke lyd på pc-en hele tiden, så det mulig at den linken ikke gir mening i det hele tatt. Sorry i tilfelle), men det får da være måte på! Free Translation er enda verre, og foreslår «årefull», så jeg går tilbake til meg selv. Jeg bruker mye «fantastisk» og «fabelaktig» når jeg er begeistret for noe, så da bør vel ordet bli «heitastisk» eller «heitelaktig». Jeg tror jeg liker det første best, der ja. Selv om jeg ikke akkurat bruker ordet «heit» noe særlig. Jeg får begynne med det.

Og jeg har bare enda mer lyst til å åpne den spam-mailen, da.

  1. #1 by iversen on 8 mars 2010 - 8:14 pm

    Spam beriker sproget!

    …og det kan du sitere meg på.

  2. #2 by Plosiv on 12 mars 2010 - 8:56 pm

    Får nesten lyst til å si at du skal åpne den og blogge mer om den. Det kaller jeg bra spam, det!

  3. #3 by M on 17 mars 2010 - 3:12 am

    Hotsome.. I love it:)

  4. #4 by EliseT on 19 mars 2010 - 7:32 pm

    8.mars – det er jo snart et år siden siste post!

    (nå er det ment at du skal kjenne deg så savnet at du poster noe nytt og fint, ikke at du skal bli sur for at jeg er så masete.)

  5. #5 by Sonja Dadam on 19 mars 2010 - 10:28 pm

    iversen: det kan det godt være at jeg kommer til å gjøre en gang.

    Plosiv: Jeg måtte slette den, for ikke å falle for fristelsen på et senere tidspunkt. Det kunne fort skjedd.

    M: Me too.

    EliseT: Takk for koselig mas. Jeg har slitt litt med ekstrem travelhet på jobb de siste ukene. Nå er jeg dratt på ferie, planlegger å være ekstremtrvel en stund etter at jeg kommer hjem også, og håper at blogginspirasjonen (som jeg vet har vært laber) kommer tilbake i det jeg slutter å være travel -forhåpentligvis før mai en gang)

Legg igjen en kommentar

