Duct tales

Jeg kjøpte meg altså Duct tape for å slippe å kjøpe nye vintersko, men bare teipe de gamle. Dette førte til en ducttapefest uten like (eller, det er nok med like. Jeg kan ikke annet enn å gå ut ifra at alle som kjøper duct tape for første gang går gjennom en lignende periode)

Det første som fikk smake teipen var kofferten min. En gang for lenge siden lovte jeg koffertblogging. Det har jeg ikke innfridd, hovedsakelig fordi jeg kom fram til at kofferthistorien min var ganske kjedelig, og poenget var at jeg endte opp med en ødelagt koffert. To ganger. Så for å hoppe fram til slutten av kofferthistorien som aldri ble blogget; kofferten min har ikke et fungerende trekkuthåndtak for å trille den etter seg. Så jeg lagde et i duct tape.

Så hadde jeg en håndveske hvor foret hadde raknet.  Jeg fikset den med duct tape.

Deretter gikk jeg på en smell, hvor jeg prøvde å henge opp malerier og bilder i trerammer med duct tape, men jeg fant ut at de bare falt ned igjen. Gjerne etter noen timer, slik at jeg hadde glemt dem, og de skremte vannet av meg.

Min største suksess så langt er et klassebilde, som jeg bare har klistret rett på veggen med 4 lange striper tape, som også fungerer som ramme.

Ja, dette er en helt ubrukelig post, kun skrevet for at jeg skal kunne bruke overskriften.

,

  1. #1 by kamikaze on 19 april 2010 - 10:21 pm

    På finlandssvensk kaller man det Jesustejp, og det er et ord jeg gjør mitt beste for å spre. Den redder dagen!

    Mitt beste jesustejpøyeblikk var da jeg fikset en venninnes ballkjole midt under gallamiddagen. Hun hadde vasket den i vaskemaskin og flyttet ut alle sømmene et par millimeter fordi den hadde krympet — og dermed åpnet sømmene seg selv under middagen. Men Jesus fikk ordna usømmeligheten han, som vanlig.

  2. #2 by beamer on 20 april 2010 - 5:50 pm

  3. #3 by EliseT on 20 april 2010 - 9:01 pm

    Eeeelsker tape! Og strips. Det som ikke går å fikse med en av de to er skjelden verd å fikse.

  4. #4 by Sonja Dadam on 23 april 2010 - 4:58 pm

    kamikaze: Jesusteip! For et supert ord. Det skal jeg også prøve å huske å bruke! (og gullstjerne, for bruk av ordet «usømmelighet» der)

    beamer: ja, så egentlig begrenses jeg egentlig av at jeg ikke ønsker et vanvittig jesusteip(!)-mønster på veggen i tillegg til bildet.

    EliseT: Og limpistol. Limpistol er også bra.

Legg igjen en kommentar

