Tweets som ble for lange, og som ikke egner seg for facebook

Nå er jo alle jeg kjenner på facebook, og det inkluderer kollegaer, grandonkler og folk jeg er leksehjelp for, og jeg må utøve litt selvsensur for hva jeg poster i statusfeltet der (ikke mye, men litt). Heldigvis finnes twitter, hvor jeg fortsatt er sånn semianonym og kan lire av meg slibrigheter om jeg følger for det, men den har jo den hekkans 140-tegnsbegrensingen. Av og til skulle jeg ønske at det var et sted hvor man kunne skrive ting man tenker når man tenker ting på mer enn 140 tegn. *stopper opp og gliser og sender et lurt blikk, sånn som Tim Minchin gjør nå han synger noe som han vil publikum skal tenke litt ekstra på*

Uansett. jeg har jo fortsatt bloggen min, hvor jeg kan være så ekkel jeg vil uten å bli konfrontert med det i familieselskap og andre sammenkomster.

Så uten mer om og men: Tweets som ble for lange, og som ikke egner seg for facebook:

To ganger denne uka har jeg drømt at jeg har en hund. Hvis jeg virkelig er så ensom så kan jeg vel drømme om en kjæreste, slik at jeg i det minste får en sånn soveorgasme utav det.

Når jeg overraskes av et nys ved tastaturet, så havner ofte mesteparten på bokstaven z. Hva kommer det av? (og er jeg av dem som ikke skjønner hva man ikke bør dele med Internettet?)

Hjem og se drømmeepisoden av Glee med NPH, som jeg skal gifte meg med (om han ikke var homofil, og i et forhold, og på andre siden av verden, og ikke aner hvem jeg er og så langt ute av min liga at det er som om vi driver med forskjellig sport.)

  1. #1 by EliseT on 19 mai 2010 - 7:34 pm

    Dette kommer til å røpe at jeg knapt finner fram der ute på internettet og derfor kun kan uttale meg om fb: du kaaaaan jo lage en «passe-kjære-og-tar-seg-i-allefall-ikke-nær-kommmentarene-mine»-gruppe og poste statuser som bare de kan få lese.

    Men det blir jo ikke fullt så morsomt for oss som bare leser deg her, så jeg tror i grunnen du bare skal drite i det forslaget.

  2. #2 by røverdatter on 20 mai 2010 - 11:49 pm

    Ja, hvorfor treffer nyset z’en? En fascinerende observasjon… Holder du deg ikke for munnen når du nyser (når vi allikevel er i gang med å dele med Internetten)?

  3. #3 by Sonja Dadam on 21 mai 2010 - 12:32 pm

    EliseT: Ja, jeg har tenkt på det der, men gidder liksom ikke. For mye stress.

    røverdatter: ooops. Busted! Jeg tenkte mye på hva som kan ha skjedd, kanskje jeg ikke bryr meg når jeg er alene? Kanskje nysene kommer for brått på. Og så nøys jeg to ganger mens jeg tenkte, og holdt meg automatisk for munnen, så jeg er tydeligvis ikke helt hygienisk tilbakestående. Kanskje jeg bare er så konsentrert når jeg jobber?

  4. #4 by galithralia on 25 mai 2010 - 8:41 pm

    har løst facebook problemet ved å lage to lister, the chosen ones som kan se alt, venner og kjæreste, og limited profile: familie, bekjente og kollegaer som ikke kan se bilder eller status oppdateringer 😛 noen kan heller ikke skriv på veggen min heller muhahaha 😛

Legg igjen en kommentar

