Pinnsvinhviskeren

Jeg har ikke bil for tiden, så jeg driver og spaserer rundt om kring. På vei hjem i går kveld, så jeg et pinnsvin krysse fortauet 5-6 meter foran meg. Jeg skal innrømme at et lite «aaaw» unnslapp mine lepper, og så, da jeg så hvor pinnsvinet var på vei: «men du må ikkje gå ut i veien!». Hvorpå pinnsvinet snur, og prompte løper tilbake inn i buskene igjen. Jeg tror jeg har funnet min superkraft. Nå må jeg bare prøve å finne ut hva jeg kan bruke den til.

,

  1. #1 by Undre on 14 juli 2010 - 11:50 am

    Jeg stemmer for t-shirt med «Pinnsvinhviskeren» på!!! 😀

  2. #2 by Virrvarr on 14 juli 2010 - 12:36 pm

    Aww!
    Sonja, iglekott-räddaren!

    (På feilsvensk!)

  3. #3 by EliseT on 14 juli 2010 - 6:39 pm

    fantastisk egenskap! også med pinnsvin, da. hvis jeg noen gang skulle måtte ha dyr da ville jeg gått for ekorn eller pinnsvin. noen har spurt om det er bevisst at jeg velger dyr av typen rotte-med-fin-hale og rotte-med-pigger, men det er det ikke. t.o.

  4. #4 by EliseT on 14 juli 2010 - 6:40 pm

    tips: gi opp de der ingeniør-greiene. tenk i selskapslivet å bli spurt om «hva driver du med» og så slippe å svare «betong».

  5. #5 by Sonja Dadam on 15 juli 2010 - 11:45 am

    Undre: Vet du hva? Det kan fort være at jeg lager meg en sånn.

    Virrvarr: Igelkott er det kuleste svenske ordet. (et av dem, iallefall. Sverige har mange kule ord)

    EliseT: Ehm, altså, det er kult å kunne svare «betong» når noen spør hva jeg jobber med, bare så det er sagt!

  6. #6 by Undre on 15 juli 2010 - 6:12 pm

    Det synes jeg du skal gjøre, Sonja:
    http://tinyurl.com/pinnsvinhviskeren

    😀

  7. #7 by Yoshimi on 2 august 2010 - 2:46 pm

    Så bra! Pinnsvinhvisking er ikke alle forundt. Som skapninger er de forøvrig noe for seg selv; aller første (og nesten eneste) gang jeg havnet i slosskamp som barn var det for å beskytte et pinnsvin…

  8. #8 by Sonja Dadam on 2 august 2010 - 11:08 pm

    Takk, Undre, den var fin.

    Yoshimi: Det skjønner jeg godt. Jeg var i sin tid medlem av Pinnsvinenes velforening. Det kostet 25 kroner, og de sendte ut medlemsblad 4 ganger i året.

Legg igjen en kommentar

