Tribunefeber

For å gjøre den der Premier League-konkurransen vi har gående på jobb litt mer interessant, og for å ikke være fullt så blank på sportsspørsmål under pøbbquizen, skal jeg nå bli fotballsupporter.

Så da begynner jeg å heie på Blackpool fra og med NUH!  Jeg har forhørt meg om hva som egentlig må til for å bli supporter og har funnet ut følgende.

  1. Jeg trenger ikke å se på kampene. Puh! Men jeg tror jeg bør få med meg resultatet hvordan det gikk etter hver gang de spiller, og vite hvem de skal spille mot neste gang.
  2. Jeg bør lære meg navnet på ”førsteellever’n”. Jeg tror det er de som er selve laget, de som stiller fra start om manageren får velge helt fritt uten å ta hensyn til skader, ferier, form, fødselspermisjon, eller hva det nå er som gjør at de må være over 20 stykker i stallen.
  3. Hvis dette med førsteellever’n ikke lar seg gjøre (det gjør det nok helt sikkert ikke), så bør jeg lære meg navnet på keeperen, en midtbanesliter, toppskåreren og eventuelle spillere som også er på landslaget. Og for min egen del bør jeg også vite hvem ”han pene” er.
  4. Man bør lære seg litt funfacts om laget man heier på. Her har jeg som Blackpool-supporter en klar fordel, da det er et relativt lite, ukjent lag, som folk ikke kan så mye om, og da er det helt ok å dikte opp fakta. Det passer meg bra.
  5. Jeg bør kjøpe, eventuelt lage, en miniatyrmaskott, og henge i speilet på bilen min.
  6. Ha logoen som bakgrunn på mobilen (jeg har gjort det klart at det er uaktuelt å skifte ut David Tennant (hjemmePC) og Neil Patrick Harris (jobbpc) som skrivebordsbakgrunn på nåværende tidspunkt.)
  7. Lagsangen som ringetone på mobilen. Selvfølgelig. (manageren – Holloway (se der, jeg har lært meg ting allerede) er kjent for å ha noe ganske freske uttalelser, så jeg kan eventuelt bruke en lydbit med han som banner)
  8. Jeg trenger ikke kjøpe en fotballDVD, men kan printe ut et cover fra hjemmesidene deres, og legge dette i et tomt plastetui. Dette kan jeg da ha liggende framme på stuebordet, om jeg skulle få besøk.
  9. Lagfargen til Blackpool er ”tangarin” (ikke orange). Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg får det til å funke i leiligheten min, men jeg bør vel anskaffe meg et sengesett eller noe med tiden.
  10. Jeg må begynne å omtale ting som Blackpool gjør som ”vi”. For eksempel: ”Vi vant FA-cupen i 1953”
  1. #1 by beamer on 11 september 2010 - 11:13 pm

    11. Du må vise depressive tendenser resten av dagen hvis laget ditt taper.

    Men ikke nødvendigvis (helst ikke) dra det like langt som en jeg studerte sammen med… En ihuga Liverpoolfan som gikk og la seg umiddelbart etter kampen hver gang laget tapte. Hver gang.

  2. #2 by Sonja Dadam on 12 september 2010 - 6:27 pm

    beamer: Det gjorde jeg en gang etter å ha svidd et helt brett med julekaker. Jeg tror aldri jeg vil kunne føle like sterkt for fotball som for bakverk.

Legg igjen en kommentar

