Bilderunde – fasit og resultater

Her kommer fasit og resultatene fra første runde i årets D’OH-quiz. TV-seriene bildene var hentet fra var som følger:

1. Castle. Chicida har rett – jeg liker Nathan Fillion, og begynte å se serien etter å ha bli vist følgende fantastiske referansescene.   De to første sesongene av Castle har gått på TVNorge på onsdager. Og hvis vi er heldige så sender de sesong 3 også.

2. Modern Family – jada, Iversen, jeg skulle egentlig ha et bilde av Ed O’Neil (BUNDY!), men ble distrahert da jeg snublet over et bilde av Mitchell og Cam og veggmaleriet av dem selv(!) En moderne familie, som serien heter på norsk, går på TV2 på torsdager 23:15 (hvorfor de sender en så festlig serie på et så teit tidspunkt er mer enn hva jeg forstår.)

3. That Mitchell and Webb Look. Den serien, som sammen med Castle, færrest kjente igjen. Jeg tror ikke den går på norsk TV (men Peep Show med samme gutta har gått på NRK3) men man kan kjøpe den billig billig billig på play.com (noe jeg anbefaler alle å gjøre. Spesielt sesong 2 som har tidenes mest geniale suppesketsj) Chicida får et poeng her for sin tolkning av bildet (og litt for så-nære-men-dog-så-fjern-Castle-tippinga)

4. Glee. Med Neil Patrick Harris. Og episoden ble regissert av Joss Whedon (det er han som har laget Buffy, Martin). Be still my heart. Glee blir fra nå av sendt på TV2 Bliss, som visstnok er en ny tv-kanal som kommer til helga. Mandager 20.30.

5. Weeds. Takk til Beamer for å ha gitt meg det sparket bak jeg trengte for å begynne å se denne serien. Den gikk på TV3 før, men jeg kunne ikke finne noe om at den fortsatt går der. Heldigvis har de også denne på play.com til godt under tollgrensa per sesong.

6. The Big Bang Theory. Jeg koser meg for tiden med sesong 1 av denne morsomme og nerdete serien. Nye episoder går på TVNorge mandager klokka 22.00.

7. Buffy. For å være helt ærlig aner jeg ikke om Buffy går i reprise noe sted på norsk tv nå. Det er nok best å bare kjøpe seg DVD’ene her også.

8. The Wire. Broren min lånte meg to sesonger på DVD, med forsikringer om at det var kjempebra. Jeg har også flere venner som virkelig elsker den, men det var først etter å ha hørt Charlie Brookers panegyriske omtale av serien på So wrong it’s right (tror jeg. Et eller annet BBCradioshow var det iallefall. Apropos. Her er mye morsom radio) jeg virkelig kom i gang med den. Jeg har ikke falt for den like mye som ymse venner og familie (og Charlie Brooker), men den er spennende og underholdende nok.   HanneLK får et poeng selv om hun har kalt serien Wired. Fordi jeg er grei.

9. United States of Tara Denne serien går på FEM, men ikke la det skremme deg. Den er skrevet av Cody Diablo, dama bak Juno, og er morsom og rørende og fin. Jeg tror den har pause akkurat nå, men begynner igjen snart.

10. Grey’s Anatomy; sammen med The Big Bang Theory den eneste serien som alle hadde. Fin fin grinedrama, som går på TV2 tirsdager klokka 21:40 (og er det bare meg, eller ligner Ellen Pompeo på Calista Flockhart (fordi tirsdager på TV2 alltid kommer til å være Ally McBeal – Friends – Pizzagjengen i mitt hode))

Oppgavene i stigende vanskelighet (altså etter hvor mange poeng som ble gitt på hver – gidder ikke graf i år, jeg tror uansett dette er mer informativt):

The Big Bang Theory/Grey’s Anathomy: 22 poeng
Buffy: 18 poeng
The Wire: 17 poeng
Weeds/United States of Tara: 16 poeng
Glee 14 poeng
Modern Family 12 poeng
That Mitchell and Webb Look 7 poeng
Castle 6 poeng

(det er ett eller annet som ikke stemmer med de totale poengene – jeg fikk at det ble tatt 24 poeng totalt på The Big Bang Theory og Grey’s Anatomy, men det gir et greit bilde av hvilke oppgaver som var enkle og hvilke vanskelige, så jeg bruker ikke mer tid på det)

Og resultatlista ser ut som følger etter første omgang:

Iversen: 18 poeng

Martin: 18 poeng

HanneLK: 17 poeng

Beamer: 16 poeng

Chicida: 15 poeng

Sandra Banan: 14 poeng

Kristin og Sigurd: 12 poeng

Venuoo: 12 poeng

Maria: 12 poeng

P.I.C: 10 poeng

Marianne: 10 poeng

Neste runde kommer på søndag. Dere har vært veldig flinke og morsomme, og jeg gleder meg allerede til svarene  på neste runde.

,

  1. #1 by beamer on 15 oktober 2010 - 12:56 pm

    Weeds – vel bekomme eller hva det måtte hete… Kjekt at du likte den selv etter så mye oppskruing av forventninger.

    Juhu til at Buffyhelgarderingen min gikk inn til slutt.

  2. #2 by Frank on 15 oktober 2010 - 1:08 pm

    Doh! Glemte å sende inn svar…

    Ikke det at jeg hadde gjort det så bra. Klarte vel bare fire serier.

    Ja ja, får prøve å huske neste runde.

  3. #3 by venuoo on 15 oktober 2010 - 3:51 pm

    Ser faktisk ut til at Buffy begynner å gå på nye TV2 bliss. Fra mandag kl. 1810. Første episode, første sesong. Kanskje vi alle skal benytte anledningen til å begynne å se den igjen. Jaaaaaa!

  4. #4 by Iversen on 15 oktober 2010 - 5:23 pm

    Han der Martin tror jeg bør utestenges, altså.

    • #5 by Martin on 15 oktober 2010 - 11:06 pm

      Han der Martin var med i fjor også og om det er noen trøst gjorde han det dårligere jo lengre ut i konkurransen man kom.

      • #6 by Sonja Dadam on 16 oktober 2010 - 8:37 am

        Så vidt jeg husker kom han der Martin på 2. plass i fjor (sånt sett var kanskje den Jannicke-kommentaren litt stygg?), så jeg synes ikke han bør undervurdere seg selv.

      • #7 by Martin on 16 oktober 2010 - 12:04 pm

        Sonja, hysj, jeg prøver å dra ned forventningene til meg selv, og da er det dårlig gjort å trekke frem ting som er et år gamle

  5. #8 by Sonja Dadam on 15 oktober 2010 - 9:23 pm

    Beamer: Haha. Naiv som jeg er trodde jeg du kunne Buffy, og så bare hadde spedd på med Buffy med alt det du ikke kunne også.

    Frank: Ja, det gjør ingenting om man ikke er med i alle rundene.

    Venuoo: Hei, kult! Det der synes jeg var et glimrende forslag!

    Iversen: Bare vær glad for at Jannicke ikke har hevet seg med.

  6. #9 by HanneLK on 17 oktober 2010 - 5:31 pm

    Takk for poeng til tross for utrolig flau skriveleif! Gleder meg til neste runde 🙂

    • #10 by Sonja Dadam on 20 oktober 2010 - 7:13 pm

      Jeg var litt fram og tilbake, på den men du fikk tilslutt, fordi jeg har en tendens til å gjøre det samme.

  1. D’OH-quiz’en til Sonja anbefales | hannelk

Legg igjen en kommentar

