D’OH-quiz: Sangtekstrunde, fasit og resultater

Sangtekstrunden var nok litt vanskeligere enn jeg hadde tenkt, så det kan være den ryker ut neste år, og blir erstattet med noe annet, som jeg ikke vet hva er enda. Men som vanlig var folk veldig flinke, så det gikk ikke så steik-hakkande galt som det kunne ha gått.

Fasiten er som følger:

Tokyo Ice Til Clementine
Take a dragon of my cigarette and flush
Ta et drag av min sigarett og trekk ned
Dette relativt obskure Kaizersstykket var det eneste som samtlige tok.

Kjærlighet er mer enn forelskelse
You needed independence – freedom to be able to yearn
Sjølstendighet var dæ du trengte. Frihet tel å kunne lengte.
Gaute Ormåsen

Levva livet
If I lost you, my life would become a really sad heavy song
Hvis æ mista dæ vart livet mitt. En tung og dyster sang
Åge! En av veldig få sanger, hvor jeg liker verset bedre enn refrenget.

Tausa og Drengen
And if he doesn’t want to, the wench  hits with the scoop
Og vil’n itj, så sle a med ausa, tausa
Dette er den godeste Hans Rotmo. Ingen klarte denne, og i ettertid ser jeg jo at det er noe urettferdig å ta med ting som jeg bare vet fordi jeg har vært med på alt for mange allsangseanser på Nord Trønderske pøbber. Kristin og Sigurd får ett poeng for å ha diktet opp et nytt vers av Kjerringa med Staven, mens Beamer får for å ha introdusert meg for den fantastiske Take On Me Litteral Version-videoen på Youtube. Pipe wrench fight!!

For vår jord
She is one of those who keep the combings together
Hun er en av dem som holder grenene sammen
Karoline Krüger. Logikken går som følger: Gre – comb(verbet), grenene – combings. Spørsmål?

Under isen
But a piece from the hole, and that was a little peculiar
Men et stykke fra hullet, og det var litt merkelig.
Visstnok en sang om et forhold som plutselig tar slutt av Postgirobygget. Kan også med fordel synges når noen plutselig får i seg et unødvendig stort stykke jalapeno som man ikke så, fordi den lå under risen.

Hun er fri
It was a lovely quest for beautiful young people
Det er et herlig eventyr for vakre unge mennsker
Raga!

Sola skinner
We’re licking the sun, and we’re taking a bath
Vi sleiker sol og vi tar oss et bad
Jokke!

Hjalmar
But theres noone who talks like that!
Men det er ingen som snakker sånn
(jeg ser jo at her kunne jeg virkelig tatt av med å oversette refrenget til engelsk. Det kunne blitt interessant)
Trond Viggo Torgersen

Tango for TV
And the shirt fooled by a pig
Og narra skjorta av en snut (ikke stut. Det er jeg nesten helt sikker på) Hederlig omtale til Martin og Lea, som var de eneste som tok denne.
Alf Prøysen.

Oppgavene i stigende vanskelighet:
Tokyo Ice Til Clementine 18 poeng
Hjalmar 16 poeng
Kjærlighet er mer enn forelskelse 14 poeng
Under Isen 14 poeng
Hun er fri 14 poeng
Sola skinner 14 poeng
Levva Livet 10 poeng
For vår jord 10 poeng
Tango for TV 4 poeng
Tausa og Drengen 2 poeng (begge ekstrapoeng for kreativt svar)

Og her er spillelista på Spotify, for de som vil kose seg med norsk musikk (jeg anbefaler dere å høre Tausa og Drengen, i alle fall, den er et artig lite stykke musikk)

Så til resultatlista.

Martin: 36 poeng

Iversen: 34 poeng

Beamer: 31 poeng

P.I.C: 26 poeng

Sandra Banan: 24 poeng

Kristin og Sigurd: 19 poeng

Prinsesse Lea: 18 poeng

HanneLK: 17 poeng

Chicida: 15 poeng

Maria: 14 poeng

Slike jenter: 14 poeng

Venuoo: 12 poeng

Marianne: 10 poeng

Nå blir det en del poeng å holde styr på for en ustrukturert blogger og et regneark, så om dere oppdager feil, er det bare å si ifra.

Ny oppgave kommer på søndag kveld.

,

  1. #1 by Prinsesse Lea on 22 oktober 2010 - 10:28 pm

    Wee, jeg har snart tatt igjen Kristin og Sigurd 😀 Mowahahaha… Men jeg er temmelig overbevist om at originalteksten til tango for TV sier stut, mens muligens har blitt snut i senere versjoner? Både Thomas og jeg hører stut i den utgaven som er med på spillelista di. Er det ørevoksen som spøker med oss?

  2. #2 by Maria on 23 oktober 2010 - 12:01 am

    Herlighet, det er mye her jeg burde ha greit. Spesielt de trønderske bidragene! Æ SKJÆMMES!

  3. #3 by iversen on 23 oktober 2010 - 12:19 am

    Foreslår å stryke Tango for TV på bakgrunn av Leas kommentar. Dette har alt å gjøre med at Martin tok innersvingen på meg, og bør ikke tillegges vekt. 😀

  4. #4 by P.I.C. on 23 oktober 2010 - 11:30 am

    *stolt*
    Der fòr jeg opp noen plasser ja! 🙂

    PS Tokyo ice til clementine ble feilsitert. Ta DEG et drag av min sigarett å trekk ner. Bare sånn til info.

  5. #5 by beamer on 23 oktober 2010 - 1:22 pm

    Åh, liker bonuspoeng 🙂 Og ja, den youtubesaken _er_ fantastisk.

    Zappa forresten så snarest innom Beat for Beat i går, følte meg bloddopa etter dette.

  6. #6 by chicida on 23 oktober 2010 - 3:03 pm

    NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!! for sent ute… kommer sterkere tilbake i neste runde. be afraid, be very afraid!!

  7. #7 by Sonja Dadam on 23 oktober 2010 - 5:02 pm

    Prinsesse Lea: Det er nok litt sløv googling her. Den siden jeg brukte sa «snut», mens nå i ettertid har jeg sett det med «stut» også. Jeg hører også «stut», men det kan vi ikke stole på da jeg er dronningen av feilhørte sangtekster.

    Maria: Ja. Skjerp trønderen i deg! 🙂

    Iversen: Jeg viser til reglene (reglene er alt som er blitt skrevet om D’OH-quizen her på bloggen. Samt ting jeg har sagt til folk, og det jeg har tenkt for meg selv), som helt klart sier at alt er med vilje for å gjøre ting vanskeligere. Selv det som er feil.

    P.I.C: Jeg viser bare til det jeg skrev til Iversen angående regler.

    beamer: Har du sett den med Never gonna give you up? Hvis ikke oppfordrer jeg at du gjør det sporenstreks (ja, jeg ber deg om å Rickrolle deg selv)

    Chicida: Her gjelder det å følge med. Nye oppgaver i morgen.

  8. #8 by beamer on 23 oktober 2010 - 5:19 pm

    Haha, den var ny 🙂 Takk!

Legg igjen en kommentar

