D’OH-quiz: Introrunde

Det er kuk i rekkefølgen på oppgavene i D’OH-quizen i år. Tradisjonelt (dvs i fjor) startet vi med Introrunden, fordi, vel,* det passer seg liksom å starte ved introen. I år har jeg gjort et lite grep på introrunden, som gjorde at jeg ikke turde ha den først, av frykt for å skremme folk vekk fra hele quizen. Og jeg har flyttet den hit. Til nummer tre. Det vil igjen si at vi får to musikk-runder etter hverandre. Beklager det. Neste uke blir det bare film- og tv-serie-oppgaver igjen. Og siste runden blir også mest det.

Over til Introrunden, og hva jeg har gjort med den. Konseptet bak Introrunden er stjålet rett fra Beat for Beat. Jeg har tatt introen fra 10 sanger; dere skal gjette hvilke. Så til hvorfor dette muligens vil skremme folk; jeg har nemlig plukket introen til 10 musikalsanger i år. Det passet seg liksom sånn. Jeg håper i det minste noen av dere er med meg på denne her. Det vil bli gitt 2 poeng for hver oppgave man gjetter riktig sang på. Og jeg skal være grei, og det vil bli gitt et poeng om man bare har musikalen/musikkfilmen (men altså, hvis man har sangen, så får man ikke noe ekstra poeng for å vite musikalen den er tatt fra – dette er ikke en start.no-quiz, heller), og ekstrapoeng blir delt ut litt i hytt og pinevær, hvis jeg er i humør til det.

Lytt og og sett i gang med gjettingen(/vitingen) (jeg har fortsatt ingen kontroll på hva dere gjør når dere løser oppgaven, men jeg håper at holder holder seg for gode for å bruke Shazam og lignende programmer. Men google er fortsatt lov):

Lykke til!

*Jeg skjønner ikke hva du mener, P.I.C., hvordan da, mange kommaer?

Og DER stenger vi kommentarfeltet.

,

  1. #1 by Marianne on 24 oktober 2010 - 8:13 pm

    JA! Jeg glemte jo helt forrige runde – og ble overlykkelig over dette vakre musikal-temaet 🙂
    So here goes:

    1 – I feel pretty – West side story

    2 – Mr cellophane – Chicago

    3 – I know him so well – Chess (dette var jo hiten å synge på alle skoleavslutninger gjennom ungdomsskolen…)

    4 – Her har jeg lyst til å tippe noe fra den lille havfruen???

    5 – The lonley goatherd – Sound of music

    6 – I can hear the bells – Hairspray (jeeei!!)

    7 – What do you do with a BA in english – Avenue Q

    8 – Tror jeg har blitt så gammel at jeg ikke klarer å høre noe her… Litt vakker fiolingnikking

    9 – Top hat, white tie and tails – Top Hat

    10 – Do you hear the people sing? – Les Miserables (Liker godt at du sparer det beste til sist!)

  2. #2 by Maria on 25 oktober 2010 - 10:48 pm

    Jeg kom helt ut av tellingen, men jeg hørte ihvertfall I Feel Pretty fra Westside Story, en eller annen sang fra Sound of Music (jeg heter Maria, synes jeg skal få ekstrapoeng for det!!), I can hear the Bells fra Hairspray og Do You Hear the People Sing fra Les Misérables! 😀

  3. #3 by venuoo on 26 oktober 2010 - 10:12 am

    Sist brente jeg av en hel runde på å vente med å svare til flest mulig var på plass, og ble for sein. Denne gangen svarer jeg tidligere på tross av crappy resultat:

    1. West Side story – I feel pretty
    .
    .
    (omtrent midten, litt vanskelig å vite hva som er skillet mellom sangene). The sound of music – The Lonely Goatherd
    .
    .
    (mot slutten): Begynte å lure på om det ikke skulle være noe fra Buffy-musikalen. Men så kom den: Once More With Feeling – Going through the motions

  4. #4 by kristin og sigurd on 26 oktober 2010 - 6:14 pm

    I feel pretty

    I know him so well

    Lonely goatherd
    I can hear the bells
    What do you do with a BA in English


    Do you hear the people sing

  5. #5 by iversen on 27 oktober 2010 - 12:43 am

    1. I feel pretty fra West Side Story (Kjenner kun igjen fordi jeg har sett Anger Management)
    2. Mr Cellophane fra Chicago (filmen, introen er helt ulik i de femtifem sceneversjonene jeg fant)
    3. I know him so well fra Chess (En av de enkleste, egentlig, men jeg klarte den ikke og måtte ty til kona – endelig fikk jeg valuta for de bryllupspenga!)
    4. Up there fra South park: Bigger, Longer & Uncut (Denne hører jeg på daglig, den er på aipådden)
    5. The Lonely Goatherd fra Sound of Music (Denne kjente jeg ikke kgjen for fem flate øre, Spotify to the rescue igjen)
    6. I can hear the bells fra Hairspray (Her har jeg kontroll, Hairspray er en favoritt)
    7. What do you do with a BA in english fra Avenue Q (Se parentes, punkt 6)
    8. Going through the motions fra Buffy-episoden Once more with feeling (Vedder hundre kroner eller ett poeng (litt avhengig av om jeg taper eller ikke – poeng for seier, penger for tap?) på at Martin drar denne inn med Buffy-sikring!)
    9. Friday Nights and Serial Homicides fra Antichrist Bonanza (sprekt at du tok med den, Sonja! Førtitallets desidert beste musical)
    10. Do you hear the people sing fra les Miserables (Det kan for så vidt være den andre og, men jeg holder meg til det sikre. Fine mjusikalen)

    Ta-daaa!

  6. #6 by chicida on 27 oktober 2010 - 8:24 pm

    Hørte første sang og tenkte «hah, dette blir lett!». Også kjente jeg ikke igjen noen flere. Innser jeg har sett flere musical-serier enn filmer. Så jeg går for vill gjetning/bonuspoeng for god smak?

    1. West side story – I feel pretty
    2. Sound of Music (som pussig nok nesten ingen østerrikere har hørt om)
    3. Dr horribles sing along blog
    4. Dance of the Vampires (det er en musical, den handler om vampyrer, there’s a chance)
    5. Mighty Boosh (eggs milk and flower, pancake power)
    6. Once more with feeling, musical episoden av Buffy (kan aldri skade å nevne denne)
    7. mamma mia – the movie (pga colin firth i våt skjorte)
    8. Glee.
    9. 7 brides for seven brothers – its genious!
    10. Little shop pf horrors – its enda mer genious!

  7. #7 by P.I.C. on 27 oktober 2010 - 10:32 pm

    Hm ikke så lett som jeg hadde håpet… men:
    1: I feel pretty, My fair lady
    2: Mister Cellophane, Chicago
    3: I know him so well, Chess
    4: Up there, djevelens sang i South park movie
    5: The lonely goatherd, Sound of Music
    6: I can hear the bells, Hair Spray
    7: It sucks to be me, Avenue Q
    8: Going through the motions, Buffu-musikal-episoden
    9: Top Hat, White Tie and Tails, Top Hat
    10: Do you hear the people sing, Les Miserables

    Så der!

  8. #8 by Prinsesse Lea on 28 oktober 2010 - 1:20 am

    OK, nå gir jeg opp. Djeezus altså. You’re killing me. Vel, i alle fall har jeg brukt natten på å høre gjennom mange intror det IKKE er, fra bl. a. Wicked, My Fair Lady, Mary Poppins, Chicago, Rent, Rocky Horror Picture Show, High School Musical, Fiddler On The Roof, Oklahoma, Annie Get Your Gun, Trollmannen fra Oz, Hair og Disneys samlede, og jada, du har kanskje med noe fra noen av disse som jeg har overhørt, og neida, jeg har ikke noe liv.

    Dette er de jeg kjenner igjen, litt over halvparten: (Vel, OK, halvparten. Thomas har hjulpet meg med én.)

    «I feel pretty», West Side Story

    «I Know Him So Well», Chess

    «The Lonely Goatherd», Sound of Music

    «What Do You Do With a B.A. In English/It Sucks To Be Me», Avenue Q

    «Going Through The Motions» fra Buffy-episoden Once More With Feeling (takk til Thomas, som tok denne etter å ha funnet fram DVD’en da Spotify ikke ga svar (siden den er slått sammen med overturen og introen er inni sporet et sted og jeg har jo nok med å høre de første sekundene av cirka tusen sanger når jeg får en sånn oppgave…)

    «Do You Hear The People Sing», Les Miserables

  9. #9 by Martin on 28 oktober 2010 - 11:49 am

    Ved første gangs gjennomhøring tenkte jeg følgende. Noe kjent – noe veldig ukjent – og: det der må da være Satan??

    1. I feel pretty – West Side Story
    En sang som førte til at jeg har gjort den veldig lite maskuline øvelsen å nynne på I feel pretty et par dager.

    2. Cellophane Man – Chicago
    Husker jeg så denne på kino og ble overrasket over at Reed Rothchild kunne synge.

    3. I know him so well – Chess

    4. Up there – South Park – bigger, longer, uncut osv…
    South Park-filmen må være en av de filmene jeg har sett flest ganger.

    5. Lonely Goatherd – Sound of Music
    Den musikalen er så mye bedre med Muppets i de andre rollene: http://www.youtube.com/watch?v=pjSjB-3xPVM

    9. Top Hat, White Tie and Tails – Top Hat

    Resten har jeg ingen formening om, men jeg føler litt på det etiske dilemmaet når det oppfordres til ikke å jukse, men legges ved bruksanvisning til hvordan det kan gjøres. Derfor har jeg også sjekka noen av de jeg ikke kunne – og jeg finner det overhode ikke urovekkende at det finnes en Buffy-musikal. Det bare føyer seg inn i rekka av ting jeg ikke visste om Buffy. Men jeg lurer på om det egentlig bare gjør meg mer skeptisk til hele serien.

  10. #10 by beamer on 28 oktober 2010 - 2:10 pm

    You mean, mean woman! Jeg lurer på hvor mange ganger du tok Pheobes evil plan laugh mens du snekret sammen dette?

    Denne gangen blir det ingen helgarddering, så bortsett fra de to jeg tok selv blir det blanding av ”ring en venn”, vill gjetning og ren avsporing. For siden jeg gikk meg litt vill i youtubemimring gjennom mine favoritter og glemte litt av hele konkurransen, så deler jeg like greit litt av det her.

    1. I feel pretty – West side story
    2. Mary Poppins.
    3. I know him so well – Chess
    4. A Christmas Carol.
    Jeg hørte en fyr gjespe. En ting jeg har fått med ang Cristmas Carol er at en fyr går rundt i nattlue hele tiden.
    5. Snøhvit og de syv dvergene, Yodel song. Ifølge ring-en-venn-vennen.
    6. Samme greia som den med gjespingen, jo… Kan være hva som helst… Som for eksempel The Wizard of Oz.
    7. Litt mer optimistiske toner… Jeg tror jo ikke du har med to Julie Andrews, men jeg vet jo ikke om det første var rett engang, og har ingen bedre forslag enn Sound of Music.
    8. Her hørte jeg knapt noe engang, så det er sikkert eldgammelt. Tipper Gentlemen Prefer Blondes og sporer over til noe annet. Det kan knapt bli bedre enn når Banderas i Evita uttaler ordene ”Outside the Casa Rosada crying, «Eva Peron»”… Fant en live-versjon jeg ikke hadde sett før:

    9. Vennen sier Top hat, white tie and tails fra Top Hat.
    10. 5 sekunder??? Ok, det var kjent, men tar den ikke. Sier likevel Moulin Rouge, for jeg vil ha med Ewan McGregor:

    Theme song til poenggivningsarbeidet ditt: Don’t be Cruel! Fra serien “Lipstick on Your Collar”? Fra 1993, men endelig på dvd nå. (jepp, mer McGregor!): http://www.youtube.com/watch?v=3-7ZUQFhMjM

