Roterende vegg, bankende hjerte

Den faste leser av denne bloggen vet at jeg liker David Mitchell litt, og at jeg en 12 punktsplan for å få tak i ham på lang sikt. På kort sikt twittrer jeg ham med ujevne mellomrom. Ikke ofte, men bare en gang i blant. Denne uka sendte en tweet med utgangspunktet i følgende sketsj:

(begynner 1:50 uti)

Evil overlord vil sette inn en roterende vegg, men får beskjed om at det ikke lar seg gjøre, fordi veggen er en bærevegg.  Morsomt og det snakket til byggnerden i meg, men det slo meg umiddelbart, at det at veggen var en bærevegg ikke betydde at man ikke kunne la deler av den rotere. Jeg begynte å skissere det opp inne i  hodet. Jeg gadd selvfølgelig ikke gjøre mer utav det, men tenkte at jeg jo kunne tweete David og gjøre ham oppmerksom på muligheten. Som tenkt, så gjort:

Som vanlig har jeg alt for få twittertegn til rådighet. Jeg skulle gjerne forklare at grunnen til at jeg nevner at jeg er byggingeniør er for at han ikke skal tro at jeg er en hvilken som helst tulling som tror hun har løst roterende bærevegg-problemet, og der var en masse andre greier også som jeg måtte ta ut fra den opprinnelige tweeten, men la meg komme til poenget. For han svarte nemlig!

Et lite øyeblikk, antageligvis mindre enn et minutt, hadde jeg David Mitchells fulle oppmerksomhet, han visste hvem jeg var, og tenkte på hva han skulle svare til meg. Og så skrev han svaret til meg og trykket send, og selv jeg sikkert bare var dagens fan#53 (jeg tror ikke virkelig han nummererer oss) for ham, så var jeg der. Vi kommuniserte.  Der var kontakt. Selv ikke da jeg bodde i nabolaget hans i London i sommer følte jeg meg så nær ham. Jeg fikk lyst til å begynne å skrive dikt igjen.

Han takker fint nei til roterendevegg-planen min, og det kunne vært det. Jeg ville nok svart ham uansett, det skal i alle fall ikke være jeg som bryter den unike kontakten vi har oppnådd, men skjebnen ville det slik at @LoveAWall krysset våre veier. Det stemmer. En vegg på twitter. Det finnes allslags nå.

Denne veggen var interessert i å få vite hvordan den kunne rotere, og ga meg i samme slengen en gylden mulighet til å brife med byggingeniøregenskapene mine for David Mitchell og å fortsette dialogen, for nå har jeg en unnskyldning for å lage planene, og det har jeg gjort (Roterende vegg 1 og Roterende vegg2). Jeg sendte dem til Veggen (den observante leser kan se at Veggen er av samme farge som veggen bak David på profilbildet sitt, jeg jobber ut fra en teori om at Veggen er David når han ønsker å være anonym (selv om undersøkelser tyder på at Veggen er dame. Jeg prøver å ikke tenke for mye på det – det er antageligvis en avledningsmanøver uansett)) med en liten mention av David på slutten der.

Så får vi se. Realisten i meg innser at dette nok er så nært David jeg noensinne kommer (au! Vil ikke tenke på det.), men kanskje, bare kanskje … *resten av posten består av meg som stirrer drømmende ut i luften*

,

  1. #1 by epistel on 17 november 2010 - 9:41 pm

    Nerden i meg krøller tærne av fryd!

  2. #2 by Maria on 18 november 2010 - 6:08 pm

    Perfekt! Jeg er sikker på at det blir dere to. Dette er starten på noe vakkert. Tenk, i talen sin i bryllupet deres nevner han roterende vegger og twitter!

  3. #3 by Sonja Dadam on 20 november 2010 - 4:13 pm

    Epistel: Alltid hyggelig å glede en annen nerd!

    Maria: Veldig trivelig av deg, men jeg tror jeg føkka opp taimingen på det siste svaret mitt; han var ikke på nett før over et dørn etterpå, og da var jeg allerede ute fra forsia hans. Dessverre er mitt eventyr med David Mitchell allerede over.

Legg igjen en kommentar

