D’OH-quiz-oppfølging (eller mangel på…)

Hey, jeg er jo med i Tordenbloggen, jo! Da far jeg vel heller gjore en innsats og prove a blogge litt. Dere som aldri har vaert her foer og kommer derfra for a sjekke ut bloggen min: les denne posten, den skal vaere sann passe morsom og oppsummerer hva denne bloggen handler om ganske greit. Eller sa kan dere bare fortsette a lese herifra (men denne posten er altsa ikke kvalitetssikret pa samme mate).

Jeg er i Sydney for tiden (derav mangel pa norske bokstaver. Jeg har med meg knottaspc-en min, og jeg har har kjopt en sann skikkelig fancy stikkontaktadapter(?), men stikkontakttingene til pc-laderen er for tykke, og vil ikke skvises inn i adapteren, og etter a ha tilbrakt 2*11 timer i et trangt flysete, har jeg full forstaelse for akkurat det der, men det er likevel irriterende. Jeg brukte noe sant som en time i gar pa a lete etter en Australsk ledning til PC-en min her, uten hell. Men jeg sa en Kenny Rogers-lookalike kjemme haret sitt med en energi som jeg aldri har sett noen kjemme haret sitt med foer,  i kjokkenavdelingen i et kjopesenter, sa det var ikke helt bortkastet. Uansett, poenget er ingen norske bokstaver (eller bilder) til jeg har funnet australsk stromledning til pc-en (skal prove igjen i dag)

Det jeg egentlig hadde tenkt a gjoere, var a ha en bloggdag i dag. Siste oppgave i D’OH-quizen gikk nemlig ut pa a tipse meg om ting jeg kunne gjoere i Sidney, men sa viser det seg at selv om forslagene som kom inn var veldig artige, sa var mange av dem praktisk vanskelige a fa gjennomfoert ( «Overlev haitbitt.» og «Ri på en kenguru», hvor Steve Irwin ser dere for dere at jeg er? Apropos Steve Irwin, Iversen foreslo at jeg skulle besoeke grava hans. Den viser seg a vaere i Queensland, sa det gjoer jeg ikke,  men jeg har hilst pa en koala, som var forslaget han ikke kom med var). Jeg har dessuten lest Down Under av Bill Bryson, og har tenkt meg til Glebe i dag (Kristins forslag). Lea foreslo jo ogsa at jeg skulle dit, for a se improvisert komedie. Men det var pa fredager, som var i gar, og da var jeg fortsatt rimelig jet laged (jeg vaknet 5:15, sa jeg er pa vei til a vaere noenlunde i rytme, men neste gang jeg skal ha sommerferie pa vinteren drar jeg rett soerover, til Afrika et sted. Kroppen min er ikke noe god pa a omstille seg tidsmessig), men jeg har billetter til Cranston Cup Grand finale i kveld, som er finalen i et slags teatersport arrangement. Og den er ikke sa veldig langt fra Glebe. Jeg kommer ikke til a forsoeke a klatre opp pa Operaen, som var det andre forslaget til Lea, men jeg leker faktisk med tanken pa a ta en tatovering hos Pretty in Ink. Og ikke bare fordi jeg liker ordspillet sa veldig.

Jeg likte ogsa forslaget om a besoke steder fra film locations, men jeg har dessverre sett alt for lite Australsk film. I morgen drar jeg til Parmatta, da, sa da skal jeg se om jeg finner Brudebutikken fra Muriels Wedding.

Beklager mangel pa linker til folk som har kommet med forslag til denne posten, men jeg er pa ferie, og da kan man gjoere som man vil, og jeg vil blogge slepphendt. Her er den posten hvor oppgaven var, og forslagene er i kommentarfeltet. Klikk dere inn og sjekk ut de forskjellige bloggene derifra, folkens!

Der vil forresten dukke opp diplom og premier til vinnerne av quizen, men ikke foer til neste ar, da november ble noe travlere enn jeg hadde planlagt. Jeg ble dessuten anemisk og tiltakslos, da jeg gir blod, og bare har latt vaere a ta de jerntablettene de gir meg etterpa. Jeg har skjerpet meg na, da.

,

  1. #1 by Thomas Misund on 11 desember 2010 - 10:44 pm

    Jeg har faktisk prøvd å klatre på operaen i Sydney, men stoppa da en politimann kom bort og rådet oss til å la være.

    Bondi Beach er ellers en vinner hvis du liker sol og strand og bølger.

  2. #2 by Sonja Dadam on 12 desember 2010 - 6:42 am

    Ja, jeg planlegger en tur ut til Bondi i neste uke. Jeg har kjørt forbi med turistbuss, det så veldig bra ut (men overraskende liten) Vi får se om jeg bestemmer meg for å bestige operaen når jeg er i nærheten

Legg igjen en kommentar

