Uoffisiell reisedagbok, Sydney.

Ting jeg har sett:

To stykker som utøver Thai Chi parken, hvorav en av dem er skikkelig, skikkelig, skikkelig dårlig

I samme parken: mester og elev som bedriver en eller annen form for Thai Chi-ballett med sabler

To stykker som sitter på et tak og spiller gitar og blåseorgel.

En Kenny Rogers-lookalike som kjemmer håret sitt med en voldsom energi (ja, jeg har nevnt ham før, men han gjorde et uutslettelig inntrykk)

Annet:

Jeg sliter med jet lag, og tvinger meg selv til å holde meg våken til klokka ett, i et desperat forsøk på å vri døgnet i riktig retning. Jeg er så trøtt at jeg er svimmel, selv om det også kan ha vært fordi det åpne vinduet mitt er rett ved ventiasjonssjakten, og noen tydeligvis har røkelsefest ett eller annet sted i bygningen. Hva er effekten av passiv hasjrøyking?

Den fjerde dagen oppdager jeg at jeg har mistet tannkosten og -kremen min. Jeg husker at jeg la dem fra meg på fellesbadet, og tenkte “de må jeg ikke glemme”. Så gjorde jeg nettopp det. Dessuten er jeg tom for deodorant. Så når jeg kjøper meg frokost, kjøper jeg meg også  tannkost, tannkrem og deo. Jeg har handlet frokost av fyren i ½ uke nå, og for ham ser det ut at det først nå slår meg at jeg kanskje burde ha noen toalettsaker. Jeg har fryktelig lyst å forklare ham situasjonen, men klarer å motstå fristelsen,.

  1. #1 by Ståle on 16 desember 2010 - 8:16 pm

    Fascinerende glimt fra dager i Sydney. Falt særlig for thai chi-parken og de to takspillerne 🙂 Skulle jeg gjerne ha set!

  2. #2 by Sonja Dadam on 17 desember 2010 - 3:54 am

    Takk. Den parken er super, jeg går gjennom den daglig, og det er alltid noe rart å se. Senest i dag, så var det en gjeng med folk som konkurrerte om å legge digre puslespill fortest.

Legg igjen en kommentar

