Indigo

Jeg skriver roman igjen. Foreløpig er Turanga lagt på is, og nå skriver jeg om ei jente dame person som er 30% meg, 30% sånn som jeg skulle ønske jeg var og 40% fri fantasi for å få historien til å fungere. Det går som det suser. Det eneste som er litt irriterende når man skriver roman etter stort sett bare ha blogget, er at man ikke kan kommentere egne tekster. Og jeg trenger å kommentere egne tekster. Jeg legger derfor ut en bit av romanen min her (det er på ingen måte en spoiler. Den forteller ingenting om handlingen i en roman som ikke kommer til å bli skrevet ferdig, og blir den ferdig skrevet ferdig, blir den ikke utgitt, og blir den likevel utgitt, blir denne delen kuttet. Det er så langt ifra en spoiler som man kan komme, Det er en Antispoiler – et helt flatt bagasjeromlokk) med en liten kommentar på slutten. Bare for å få det ut av systemet:

 

…to vanlige salater; en grønn og en i alle regnbuens fager (bortsett fra indigo. Selvfølgelig, som ikke er en egen farge uansett, bare en avart av blå. Den er ikke i regnbuen en gang, hvis man ser etter så har regnbuen bare 6 farger; rød, oransje, gul, grønn, blå og lilla. Men da man i gamle dager, av en eller annen grunn skulle definere antall farger i regnbuen, gikk man for 7, siden 7 var et magisk tall, og det virket riktig at noe så magisk som en regnbue også skulle ha et magisk antall farger. Det er kanskje like greit. ROGGBL har liksom ikke samme schwungen. Seks farger er heller ikke fasiten. Noen ser fem, noen ser åtte, det er bare et spørsmål om hvor mange nyanser en vil telle). [se på meg! Jeg er Dan Brown!]

  1. #1 by Maria on 17 desember 2010 - 8:20 am

    Hihihi, Dan Brown! Det er jo sant, ROGGBL mangler den lille snerten, altså. Jeg leser gjerne om det blir utgitt. Hint hint.

  2. #2 by Sonja Dadam on 17 desember 2010 - 10:42 pm

    Maria: Jeg ville ikke holdt pusten for at det der skal skje, altså, men takk for komplimenten

  3. #3 by chicida on 18 desember 2010 - 12:31 pm

    jeg ser ingen grunn til at du ikke kan putte kommentarer midt inne i boka. og når boka blir gitt ut, synes jeg teksten som på ingen måte inneholder en spoiler (inkl. forklaring om hvorfor dette på absolutt inget vis kan sees som en spoiler) skulle blitt pressemelding.

  4. #4 by Sonja Dadam on 19 desember 2010 - 12:37 am

    Chicida: Hihi, takk for tips. Jeg skal prøve å huske på det.

Legg igjen en kommentar

