Negler er ikke hår. Tror jeg.

Jeg synes det er alt for lite fokus på hvor rart det er at neglene skifter farge når de ikke ligger klin inntil huden lenger. Altså at de blir hvite på tuppen, når de vokser utenfor. Der er helt sikkert en forklaring på hvorfor det er sånn, og hvis jeg hadde vært en mindre slurvete blogger, så ville jeg ha funnet den og blogget den, men det er jeg ikke, så nå håper jeg at svaret bare skal komme fra noen som kommenterer. Passiv research, for å bruke et Eddie Izzard-begrep jeg elsker.  Men det er rart. Det der med neglene altså. Hvis andre kroppsdeler hadde skiftet farge sånn helt av seg selv, ville jeg ha friket ut litt. Nå tenker jeg litt på at negler egentlig er hår som er filtret sammen, men det kan være hornet til neshornet jeg mener. Jeg er faktisk nesten helt sikker på at det er det. Så bare glem det der. Apropos hår. Jeg var hos hudpleien i går, og da sølte hun hudpleiedama voks i håret mitt. Da hun fortalte det til sjefen, sa sjefen med streng stemme «Ikke søl på kunden!» som om det var et motto de hadde der. Jeg synes det var ganske artig. Ikke det med sølinga, men alvoret til sjefen da hun advarte mot å søle på kunden. Hudpleiedama hadde kjempedårlig samvittighet og ga meg sikkert 20 gratis vareprøver, og jeg elsker vareprøver, og generelt ting som er gratis, så jeg tilga henne for sølinga.

 

,

  1. #1 by beamer on 19 februar 2011 - 5:01 pm

    Negler, ja… Jeg har hatt Jonatan Creek liggende siden du anbefalte den en gang for lenge siden, og fikk endelig startet på den i går. Den lover for så vidt bra, men jeg er traumatisert etter en lengre tåneglklippingsseanse i første episode. Tånegler har ingenting i tekopper å gjøre!

  2. #2 by beamer on 19 februar 2011 - 5:06 pm

    Så til det som egentlig var tema her: jeg tenker på negler som frostet glass. Når de er tørre er de hvite, når de er våte er de gjennomsiktige. Sånn er det i alle fall med tuppene mine. Jeg har ikke testa ut resten, men om du river av deg hele neglen, så tipper jeg at du står igjen med en ganske «fuktig» finger + en negl som blir hvit over det hele når den blir renset og tørket?

  3. #3 by Sonja Dadam on 21 februar 2011 - 4:34 pm

    beamer: Jonathan Creek, ja. Han har kommet ut med en julespesial siden sist, som jeg hadde tenkt å se, men helt har glemt. Takk for påminnelsen. Og jeg har også glemt tåneglene i tekoppen, så det traumaet går over om et par år for deg også. Og takk for negleinfo. Passiv research redder dagen nok en gang.

  4. #4 by HanneLK on 21 februar 2011 - 9:00 pm

    «Ikke søl på kunden» er mitt nye slagord! Genialt 🙂

  5. #5 by Sonja Dadam on 22 februar 2011 - 6:47 pm

    HanneLK: Jeg vet. Men det må sies i fullt alvor.

  6. #6 by Elena on 25 februar 2011 - 9:56 am

    «ikke søl på kunden»

    haha, morsomt sagt.

  7. #7 by Sonja Dadam on 26 februar 2011 - 10:16 am

    Elena: Ja, ikke sant?

Legg igjen en kommentar

