Statusrapport fra kjøkkenet mitt

Jeg pusset opp kjøkkenet mitt. Vel, ikke så mye pusset opp, som ominnredet. Eller kanskje ikke ominnredet heller. Ryddet. Det er nok ordet. Jeg ryddet kjøkkenet mitt. Den der vifta over ovnen funker nemlig ikke, og jeg har måttet lede stekeosen ut gjennom vinduet. Mellom stekeovenen og vinduet har jeg en liten hylle med forskjellig mel, som jeg bruker når jeg en sjelden gang baker. I går oppdaget jeg plutselig at melet var blitt skittent. Det var fullt av grønne flekker. Jeg lurte fryktelig på hvem som hadde skitnet til melet mitt. Jeg grunnet en stund på dette før det slo meg:

Det er ikke det at jeg ikke har rent mel i posen, det er bare det at det mugler i osen.

 

  1. #1 by Øyvind Sæther on 7 mars 2011 - 4:46 pm

    få orden på den viften din. å «lede det ut vinduet» er ingen løsning. leiligheten din blir helt møkk uansett om du fortsetter å lage mat i månedsvis uten å få orden på det der.

  2. #2 by Sonja Dadam on 7 mars 2011 - 5:10 pm

    Øyvind: Ingen bekymringer. Hele denne posten er dikt og forbannet løgn fra ende til annen, kun konstruert for at jeg skal ende opp med den leken med ordtak på slutten der.

  3. #3 by camilla76 on 8 mars 2011 - 2:02 pm

    Jeg er utrolig glad for den siste setningen. «det mugler i osen», liksom. Takkskarruha, der gjorde du dagen min:)

  4. #4 by Sonja Dadam on 11 mars 2011 - 10:10 am

    camilla: Takk skal du ha. Jeg ble også veldig glad da jeg oppdaget den.

Legg igjen en kommentar

