Sonja tipper tippeligaen

Siden jeg jo er fotballinteressert nå, og det er tippeligaåpning denne helga, så føles det riktig å blogge litt om hvordan jeg tror det går. Jeg presenterer herved plasseringer med begrunnelser (Jeg lurer på om jeg bør lenke til Iversen her, siden den eneste grunnen til at jeg tør gjøre dette, er at han ikke lenger)

Vålerenga – Har et friskt fraspark, med ettermak av muld og kirsebær. Lett gjæret, avrundet og kvadratisk etter en stund. Terningkast seks, og dermed automatisk førsteplass

Rosenborg – Store på 90-tallet, selv med Mini på laget, var gjennomsnittshøyden 1.92 meter. Nå er den minket til 1.79, og Rosenborg havner dermed på en soleklar 2. plass

Brann – Ilden vil herje

til den møter bronse

Når den står mellom et slott av blomster

Og en gammel nordisk pøbel

Nostradamus spådde allerede i 1527 at Brann ville komme på 3. plass det året Rosenborg var på 2. og Viking på 4.

Viking –  På fjerdeplass kommer Viking. Det har jeg regnet ut på følgende vis:

V:22 +I:9+ K:11+ I:9+ N:14 +G: 7 = 72 – 7:2=3,5 som kan rundes opp til 4. Ikke kom her og si at man ikke lærer noe av å lese Dan Brownbøker!

Molde – Molde har 5 bokstaver. Trenger jeg si mer?

Stabæk – ”Det året hvor Englands hovedstad skal har OL, kommer Stabæk på 6. plass i tippeligaen” -Gammelt jungelord. [Edit: Jeg har visst oversatt jungelordet feil. Det skal være Året før Englands hovedstad har OL, kommer Stabæk på 6. plass i tippeligaen»]

Strømsgodset – Kvadratroten av strøm i andre pluss gods i andre blir 7. Strømsgodset kommer på 7. plass

Sogndal: -Vi er nå i 2011. Denne tippeligaen vil ende i 2012. 2012-2011=1. Sogndal har 7 bokstaver. 1+7=8. Sogndal kommer på 8. plass (jmfr diverse facebookmemeer om det magiske året 2011) [Det viser seg at Tippeligaen 2011 ikke ender i 2012. Merkelig nok. Men siden 2011 er et magisk år (viser nok en gang til facebookmemer) så har ikke det så mye å si, Sogndal vil fortsatt havne på 8. plass)]

Haugesund – Haugesund er verdens beste lag, og at de bare havner på 9. plass i norsk tippeliga skyldes i stor grad uflaks fordi Uranus står i Månens tegn, og Steinbukken seiler gjennom melkeveien. Og Akvarium.

Start – Start rimer på Mozart , Mozarts ble født i Østerrike. Hovedstaden i Østerrike heter Wien. Wien er den 10. største byen i EU, Start kommer på 10. plass i årets tippeliga

Aalesund – Hvis du legger to åler ved siden av hverandre ser det ut som et 11.tall. Aalesund kommer på 11. plass.

Tromsø – Tromsø begynner på T. Det gjør Tolv også. Tromsø kommer på tolvteplass.

Fredrikstad – Jeg kjenner en som heter Fredrik. Han har 13 fiskestenger. Fredrikstad kommer på 13. plass.

Lillestrøm – Lillestrøm er dobbelt så liten som strømsgodset. Siden strømsgodset kommer på 7. plass, må derfor Lillestrøm komme på 14. plass.

Odd Grenland – Jeg kjenner en som heter Odd. Han har 15 fiskestenger… tenkt dere resten selv.

Sarpsborg 08 – Sarpsborg er et ustabilt lag, som egentlig hører hjemme mellom Tippeligaen og Adeccoligaen. Det vil de neste 15 årene skifte mellom å lande på 1. plass i Adeccoligaen og sisteplass i Tippeligaen. Slik står det skrevet.

Det er også usedvanlig mange lag som begynner på S i tippeligaen i år. Det vil i følge gammel overtro føre til en usedvanlig målrik sesong.

  1. #1 by Iversen on 20 mars 2011 - 7:13 pm

    Vent, OL i 2011?

  2. #2 by PIC on 20 mars 2011 - 7:19 pm

    Akkurat min reaksjon også. Men så kom jeg på at Sonja har alltid vært litt tidlig ute, hun er alltid førstemann på plass på kvissen for eksempel, så det skulle jo bare mangle at de ikke flyttet OL fram et år for henne slik at Stabæk vinner 6.plass i år.

  3. #3 by Sonja Dadam on 20 mars 2011 - 7:27 pm

    Uh. Som dere kan se av Sogndal-prognosen, trodde jeg at det var høst nå, og at tippeligaen varer helt til våren 2012. Jeg er litt usikker hva det kommer av. Men ok, da, det er mulig at noen av spådommene jeg kommer med ikke helt holder mål. det er sikkert som PIC sier, fordi jeg alltid er så tidlig på quizen.

  4. #4 by Sonja Dadam on 20 mars 2011 - 7:31 pm

    Sånn. Nå har jeg fikset det. Det viste seg at året tippeligaen ender i, ikke har noe å si for resultatet.

  5. #5 by landsbyjenta on 20 mars 2011 - 9:40 pm

    Hi hi, morsomt, til og med for meg som ikke liker fotball:)

  6. #6 by EliseT on 21 mars 2011 - 10:22 pm

    hahahaha – Sonja <3!

    mest fornøyelige lesning sålangt i 2012.

  7. #7 by Sonja Dadam on 23 mars 2011 - 3:22 pm

    landsbyjenta: Takk. Så bra!

    EliseT: Lol. Stjernekommentar.

Legg igjen en kommentar

