Smørbrød fra fremtiden

Av og til kjøper jeg meg niste på en bensinstasjon på vei til jobb. Så også i dag tidlig. Da jeg kikket inn i matskapet så jeg at smørbrødene var fra fremtiden. De var merket med 15/04. Et lite øyeblikk trodde jeg kanskje jeg hadde sovet gjennom et helt døgn, og at det plutselig var fredag, men jeg slo meg til ro med at de som jobbet på bensinstasjonen bare hadde rotet med hvilken dag det var. Men jeg likte tanken på smørbrød fra fremtiden, og lekte litt med den, og bestemte at jeg ville fortelle om det på facebook.

Jeg gledet meg veldig til dette, og måtte holde meg tilbake for ikke å poste det for tidlig (når det ikke er så mange pålogget som kan gi tilbakemelding. Det stemmer Jeg heter Sonja, og jeg er facebookfeedbackjunkie.) Jeg ventet og ventet, og da det nærmet seg lunch, bestemte jeg meg for at det var Tid.For.Posting. Relativt giret begynte jeg å plotte inn setningen jeg hadde kladdet ned på baksiden av en tegning (Jah,  det skjer ikke så fryktlig mye i livet mitt. En god facebookstatus kan fort bli dagens høydepunkt) og akkurat i det jeg skulle trykke ”del”, slo det meg. De hadde sikkert ikke merket smørbrødene med den dagen de var laget, men den dagen de gikk ut på dato. Og det er ikke det at jeg virkelig trodde at smørbrødene var fra framtiden, men det var en ørliten mulighet. Helt til Ockhams barberkniv forsinket skar gjennom, og det hele føltes som ufrivillig å ha fått avslørt en tryllekunst. Jeg måtte droppe facebookstatusen.  Men det ble i det minste bloggpost av det.

 

  1. #1 by Miss Piggy on 3 mai 2011 - 8:01 am

    *hahaha* Liker tanken på framtidsmat c»,) Og ja, – jeg er i live. Problemet mitt er at jeg ikke husker passordet til bloggen min….

    Ha en strålende dag!

  2. #2 by Miss Piggy on 3 mai 2011 - 9:04 am

    Se på denne, du!!!! VG klarte å lage en hel artikkel av det 😀

    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10093163

  3. #3 by Sonja Dadam on 4 mai 2011 - 7:02 am

    Miss Piggy!! Så gøy du er her igjen. Og takk for artig lenke.

  4. #4 by Miss Piggy on 4 mai 2011 - 8:41 am

    Takk for hyggelig velkomst! Og jeg klarte til slutt å huske passordet!!! 😀

Legg igjen en kommentar

