Tanker jeg nesten har tenkt, mens jeg leser til eksamen

Nå skal jeg komme med det jeg tror er den mest nerdete påstanden* jeg noensinne har kommet med: Jeg synes eksamenslesing er litt koselig, jeg. Jeg vet. Hårreisende.

I gamle dager, da jeg tok utdanningen min, var eksamensperioden en periode i mai og desember (og la oss innse det; som oftest i august også), hvor det var strålende solskinn og jeg befant meg innelåst på bråkelesesalen (jeg tror ikke det var det offisielle navnet på den. Vi hadde en stillelesesal, og en hvor man fikk snakke sammen), 12-16 timer i døgnet, sammen med et par dusin andre småstressa studenter som drakk alt for mye kaffe og spiste kantinemiddag hver dag. Det var som en liten leirskole. Dessuten så teller ikke de kaloriene man spiser mens man pugger, og sånt er jo alltid supert.

Nå leser jeg alene. Det er også koselig. Jeg nerder meg gjennom løsningsforslagene. Jeg har generelt ikke så mye selvtillit som jeg skulle ønske, men akkurat i forhold til fasiter og løsningsforslag så er jeg nesten i overkant kjepphøy. Jeg konkluderer ”feil i fasit” sånn ca en gang i timen, og kjører videre med min måte å gjøre det på. Jeg tror det er en greie som henger igjen fra barneskolen, da alle, meg selv inkludert, trodde jeg var et matematisk geni. Jeg sliter fortsatt med oppdagelsen av at jeg ikke er det, noe feilifasithangen min bevitner.

Men jeg er også god på prokrastinering. Som å plutselig bestemme meg for å begå gjenopplivingsforsøk på bloggen.

*Når det gjelder nerdete utsagn, så er det jeg er mest fornøyd med er et Buffysitat jeg klarte å levere da Jannicke var begeistret over at Doktoren i Doctor Who hadde vært på Jesu korsfestelse: ” Oh, please. If every[one] who said he was at the crucifixion was actually there, it would have been like Woodstock.” Men det var popkultureltnerdete. Nå snakker vi jobb/skolenerding.

  1. #1 by chicida on 7 juni 2011 - 10:09 pm

    gjenoppliving! med buffysitat! hurra! 🙂

  2. #2 by Sonja Dadam on 9 juni 2011 - 9:37 pm

    Det er nok dessverre sporadisk blogging som er greia for tiden, så jeg vet ikke helt om jeg ville gå så langt som å kalle det en gjenoppliving, men det er hyggelig å bli ønsket velkommen tilbake, da.

Legg igjen en kommentar

